Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Beginner camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Beginner camera

    Hi!

    Ik heb altijd al de kleine camera's van canon gebruikt en eigenlijk zeer tevreden mee geweest. Enkel nu wil ik een stap hoger en leren werken met een SLR Camera. Het is de bedoeling dat ik beetje leer werken met deze camera voor de zomer mee te nemen op rondreis in China

    Mijn Profiel:
    - Neem vooral foto's van landschappen en gebouwen
    - Mijn vriendin rijdt paard dus ik zal ook af en toe foto's nemen van bewegende dieren.
    - Beginner
    - Budget is niet al te groot, maar flexibel. zou zeggen tot 1000€ incl lens.

    Ik heb al wat opgezocht en voorlopig lijkt voor mij den Canon 550D (539€ de beste keuze. Het filmen moest er niet echt bij voor mij, maar is meegenomen. In vergelijking met de 600D heb ik ook niet zoveel aan dat scherm dat openklapt.

    Nu voor de lenzen heb ik nog wel wat vragen, ik heb dus geen idee welke lens het meest ideaal voor mij is.
    - Aangezien ik geen foto's trek van bloemen etc moet mijn brandpuntsafstand niet al te klein zijn?
    - Is het aangeraden voor om te gaan voor een lens met zowel een klein als een groot brandpuntsafstand? bv. Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 en wat zijn de nadelen hier van?
    - Als je de keuze hebt om enkel body te kopen + eender welke lens, neem aan dat je dan niet de standaard lens neemt?


    Bedankt al vast voor verdere informatie!
    CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

  • #2
    Re: [Canon] Beginner camera

    Welkom.

    Zoals de meeste beginners denk je dat 1 toestel of 1 lens alles kan. Dat is dus niet het geval...

    Voor landschappen heb je groothoeklenzen nodig en liefst n ''full frame'' camera.

    De autofocus van de 550D is ms niet geschikt voor paardensport.

    En als het paard binnen aan wedstrijden deelneemt, heb je al zeker lichtgevoelige lenzen nodig.

    Maar de 550D is een heel goed beginnerstoestel en veel kwaliteit voor zijn prijs.

    Veel plezier met deze boeiende hobby !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Beginner camera

      het openklappende schermpje kan soms toch handig zijn hoor .... foto nemen dicht tegen de grond, houd in dat je niet op je buik moet gaan liggen , of iets boven een massa volk fotograferen ...


      Oorspronkelijk geplaatst door frent Bekijk bericht
      Hi!

      Ik heb altijd al de kleine camera's van canon gebruikt en eigenlijk zeer tevreden mee geweest. Enkel nu wil ik een stap hoger en leren werken met een SLR Camera. Het is de bedoeling dat ik beetje leer werken met deze camera voor de zomer mee te nemen op rondreis in China

      Mijn Profiel:
      - Neem vooral foto's van landschappen en gebouwen
      - Mijn vriendin rijdt paard dus ik zal ook af en toe foto's nemen van bewegende dieren.
      - Beginner
      - Budget is niet al te groot, maar flexibel. zou zeggen tot 1000€ incl lens.

      Ik heb al wat opgezocht en voorlopig lijkt voor mij den Canon 550D (539€ de beste keuze. Het filmen moest er niet echt bij voor mij, maar is meegenomen. In vergelijking met de 600D heb ik ook niet zoveel aan dat scherm dat openklapt.

      Nu voor de lenzen heb ik nog wel wat vragen, ik heb dus geen idee welke lens het meest ideaal voor mij is.
      - Aangezien ik geen foto's trek van bloemen etc moet mijn brandpuntsafstand niet al te klein zijn?
      - Is het aangeraden voor om te gaan voor een lens met zowel een klein als een groot brandpuntsafstand? bv. Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 en wat zijn de nadelen hier van?
      - Als je de keuze hebt om enkel body te kopen + eender welke lens, neem aan dat je dan niet de standaard lens neemt?


      Bedankt al vast voor verdere informatie!
      Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Beginner camera

        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Voor landschappen heb je groothoeklenzen nodig en liefst n ''full frame'' camera.
        Rofl.

        Mijn Ixus 60 (met groothoek 35mm in full-frame equivalent) kan ook landschappen fotograferen.

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Beginner camera

          Voor landschappen heb je groothoeklenzen nodig
          onzin

          en liefst n ''full frame'' camera.
          ... nog grotere onzin
          Last edited by Petertje; 12 maart 2012, 13:13.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Als je de 550D neemt kun je misschien de 70-200F4L er mij nemen? Mooie combi

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] Beginner camera

              Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
              Als je de 550D neemt kun je misschien de 70-200F4L er mij nemen? Mooie combi
              Lijkt me een beetje duur en niet zo geschikt voor landschappen en vakantie... ?


              Als ik het goed begrijp wil je voor landschappen/vakantie vooral 17-50
              - hoe meer je gaat inzoomen hoe meer je wilt? 135mm - 200mm?
              - voor overal scherp beeld te hebben wil je een hoog diafragma 'f' ?

              Voor foto's met zonsopgang (of ondergang) wil je een lens met:
              - zo'n laag mogelijk diafragma? 2.8 ong?
              - geldt dit ook voor sportwedstrijden?

              Dank je alvast
              CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] Beginner camera

                Ik had dezelfde verwachtingen van mijn toestel en lens.
                Heb onlangs een Canon 550D gekocht + Tamron 17-50 2.8 (non-vc versie).
                Tot nu toe schitterende combi!

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] Beginner camera

                  je kan overmorgen de 550d in aanbieding met de twee standaard zooms 18/55 en 55/250 in de Makro gaan bekijken. Ik denk dat het een mooie start set is voor je doelen en dan blijft er nog wat budget voor een sd kaartje. Een tas is reeds inbegrepen.
                  Als je de folder niet this krijgt kan je altijd nog even gaan kijken op hun website.
                  Succes bij het zoeken
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Canon] Beginner camera

                    In makro vanaf woensdag 14 maart: 849.01 € voor Canon 550D met 18-55 mm en 55-250 mm lens én fototas Peking 25 (zonder geheugenkaartje).

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Canon] Beginner camera

                      550d met een 18-135mm vind ik een zeer goede combinatie.. zet daar nog es een 580EX II op en je kunt shooten tot je een ons weegt..

                      btw, met een tele, kun je ook mooie landscapes maken.. groothoek is mooi, maar niet zaligmakend..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door frent

                        Lijkt me een beetje duur en niet zo geschikt voor landschappen en vakantie... ?

                        Als ik het goed begrijp wil je voor landschappen/vakantie vooral 17-50
                        - hoe meer je gaat inzoomen hoe meer je wilt? 135mm - 200mm?
                        - voor overal scherp beeld te hebben wil je een hoog diafragma 'f' ?

                        Voor foto's met zonsopgang (of ondergang) wil je een lens met:
                        - zo'n laag mogelijk diafragma? 2.8 ong?
                        - geldt dit ook voor sportwedstrijden?

                        Dank je alvast
                        Duur? Bij elkaar zo een 1000euro hoor... Maar het ligt aan wat je zelf het liefste wilt maar de 18-200 lenzen zijn wel goed met zoom alleen de kwaliteit lijd eronder... Dat is nou zo jammer..

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door LievenD
                          In makro vanaf woensdag 14 maart: 849.01 € voor Canon 550D met 18-55 mm en 55-250 mm lens én fototas Peking 25 (zonder geheugenkaartje).
                          Kijk dat is een leuke combi voor die prijs, dat is natuurlijk ook een aanrader...

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Canon] Beginner camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            550d met een 18-135mm vind ik een zeer goede combinatie.. zet daar nog es een 580EX II op en je kunt shooten tot je een ons weegt..

                            btw, met een tele, kun je ook mooie landscapes maken.. groothoek is mooi, maar niet zaligmakend..
                            Is ook zo, ik gebruik ook de 550D met ef-'s 18-135. De autofocus is inderdaad niet supersnel. Daarin volg ik Johan De Man. Bepaalt het objectief ook niet een beetje de snelheid waarop dit gebeurt?
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Canon] Beginner camera

                              Bedankt allemaal al voor de reactie!
                              Het makro bladje heb ik vandaag ook vastgehad en het maakt het kiezen er niet gemakkelijker op. Voor de 18-135mm had ik men twijfels wat doordat deze niet zoveel beter zou zijn dan de standaard lens + de lens er uitschuift als je ondersteboven houd of dergelijke...

                              Voorlopig heb ik mijn bedenkingen zo :
                              - Canon 550D (539€)
                              - CANON EF 50MM F/1.8 II (115€) vooral voor foto's binnen te trekken en van familie/vrienden
                              - CANON EF-S 17-85MM F4-5.6 IS USM (299€) vooral voor landschappen en gebouwen.

                              + zo'n 950€ kom ik uit, net onder mijn budget!
                              + Mogelijk dat ik hier later nog een zoomlens aan toe voeg, als er terug wat budget is


                              Wat denken jullie? Is dit een goede 'kit' voor een rondreis te maken?
                              CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

                              Comment

                              Working...
                              X