Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympys C-450zoom van het KRUIDVAT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympys C-450zoom van het KRUIDVAT

    Woensdag 24 maart verscheen in de reclamefolder van het "Kruidvat" een advertentie van een OLYMPUS C-450 zoom toestel aan de prijs van 225,95 EUR. Een buitenkansje dacht ik. Ik ben speciaal naar de 2 winkels in Brugge geweest. Ze hadden maar 5 toestellen binnengekregen en waren dus reeds uitverkocht !!
    Wat kunnen we tegen deze praktijken doen ?
    Werden er tegen de Carrefour en de Aldi geen gerechtelijke stappen gezet ? Moeten zij, indien er geen aanbieding meer voorradig zijn, een gelijkaardig product voor eenzelfde prijs kunnen aanbieden ?



  • #2
    Als er op de advertentie staat "zolang de voorraad strekt" zijn ze volgens mij altijd ingedekt. Denk dat er weinig aan te doen is.

    Comment


    • #3
      Dacht dat er uitspaken zijn in het voordeel van de klanten.
      Reclame maken met " tot einde voorraad" is niet voldoende tenzij je kan aantonen dat je interdaad een uitzonderlijk aantal al verkocht hebt.
      Destijds is de "BIGGS" te Hasselt regelmatig op de vingers getikt.

      Maar hierover zal je toch beter een advokaat raadplegen.

      Mvg Peter

      Comment


      • #4
        Normaal gezien moeten ze een zekere voorraad hebben, en "5" is niet bepaald wat je een voorraad noemt, zeker niet gezien de aard van de aanbieding. Carrefour, Makro, ... zijn allemaal al op de vingers getikt, en als er géén aantalllen (qua beschikbaardheid) in de advertentie worden vermeld (zoals Carrefour nu soms wel doet), zijn ze verplicht jou een dergelijk toestel of een gelijkaardig toestel tegen dezelfde prijs te verkopen (da's tenminste wat ik uit eigen ervaring en bij navraag bij Test Aankoop heb vernomen).
        EOS 80D

        Comment


        • #5
          Originally posted by bisebaer
          Normaal gezien moeten ze een zekere voorraad hebben,............
          en zijn ze verplicht jou een dergelijk toestel of een gelijkaardig toestel tegen dezelfde prijs te verkopen (da's tenminste wat ik uit eigen ervaring en bij navraag bij Test Aankoop heb vernomen).
          Dat kan wel juist zijn MAAR als je niemand hebt van die keten (GB)die meewil sta je nog nergens, alle verkopers/sters van die keten claimen steeds dat ze NOOIT dat product nog kunnen naleveren, een bonnetje voor zoiets uitschrijven is ook al een krachttoer.
          Enfin in mijn geval had ik het "GELUK" dat er na meer dan een maand, een andere (iets oudere dame) er zich ging mee bemoeien, ze zei me heel duidelijk dat de nieuwere generatie (de jongere) er zich meestal niks van aantrekt.
          1 week later was ik dan via die dame "gesteld" ikke dus heel blij

          Comment

          Working...
          X