Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands camera aankopen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e hands camera aankopen???

    hey iedereen,

    ik ben links en rechts aan het rondkijken om een nieuwe camera aan te kopen, al da niet 2e hands, van canon.

    zijn er vaste regels of afspraken rond de prijzen?
    en kan je op een toestel zelf zien hoeveel clicks het al heeft gehad?


    mvg

    sesa
    Iets met een spiegel, mooi glas, licht, iets om dit alles op te zetten en om te vervoeren L

  • #2
    Re: 2e hands camera aankopen???

    Oorspronkelijk geplaatst door sesa Bekijk bericht
    hey iedereen,

    ik ben links en rechts aan het rondkijken om een nieuwe camera aan te kopen, al da niet 2e hands, van canon.

    zijn er vaste regels of afspraken rond de prijzen?
    en kan je op een toestel zelf zien hoeveel clicks het al heeft gehad?


    mvg

    sesa
    Wat betreft de clicks, Astrojargon heeft zo een progje, EOSInfo, dat voor vele modellen werkt, maar niet allemaal. Dus best even kijken op de site van Astrojargon.net welke camera je wil controleren, en dan eventueel een laptop meenemen naar de verkoper. Voor de prijzen kan je wel altijd naar de andere advertenties (o.a. hier bij 'Aangeboden') kijken.
    Jannes Bollen
    Website / Facebookpagina

    Comment


    • #3
      Re: 2e hands camera aankopen???

      Ik ga nu even iets raars zeggen maar één val op een ongelukkige plaats kan op de body niet zichtbaar zijn maar wel goed voor 50.000 potentieel onmogelijke clicks.
      Ik zou liever 50.000 opnames hebben uit de studio dan 2500 opnames uit de Danakil depressie. Daarbovenop zou ik liever een camera kopen van iemand die 75000 opnames heeft dan van iemand anders die er maar 7500 heeft maar van wie ze 7500 opnames lang heeft liggen te dedderen in een jeep in het binnenland van IJsland.
      Het aantal klikjes zegt niet alles. Persoonlijk zou ik even belang hechten (zoniet meer) aan het aantal berichtjes en het soort berichtjes die iemand hier op BD al achter de rug heeft. De meesten hier hebben de kennis om, als ze zeggen 25000 opnamen, ook even snel te demonstreren dat het 25000 opnamen zijn, zoniet vraag je ze maar even. Het is hier niet de eerste de beste verkoopssite.

      Ik heb het volste vertrouwen in de leden van BD.

      PaulM

      Comment


      • #4
        Re: 2e hands camera aankopen???

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ik ga nu even iets raars zeggen maar één val op een ongelukkige plaats kan op de body niet zichtbaar zijn maar wel goed voor 50.000 potentieel onmogelijke clicks.
        Ik zou liever 50.000 opnames hebben uit de studio dan 2500 opnames uit de Danakil depressie. Daarbovenop zou ik liever een camera kopen van iemand die 75000 opnames heeft dan van iemand anders die er maar 7500 heeft maar van wie ze 7500 opnames lang heeft liggen te dedderen in een jeep in het binnenland van IJsland.
        Het aantal klikjes zegt niet alles. Persoonlijk zou ik even belang hechten (zoniet meer) aan het aantal berichtjes en het soort berichtjes die iemand hier op BD al achter de rug heeft. De meesten hier hebben de kennis om, als ze zeggen 25000 opnamen, ook even snel te demonstreren dat het 25000 opnamen zijn, zoniet vraag je ze maar even. Het is hier niet de eerste de beste verkoopssite.

        Ik heb het volste vertrouwen in de leden van BD.

        PaulM
        Ja, daar heb je volledig gelijk in (spijtig genoeg ) De meeste (betrouwbare) leden hier op BD zeggen dat wel meestal waar er iets aan scheelt, maar dan nog, je bent hier zo snel op aangemeld.. Dus toch ook altijd proberen aanvoelen hoe betrouwbaar iemand is. 2dehands kopen heeft altijd zijn risico's, maar je kan er ook veel mooie zaken mee doen, zoals ik enkele maanden geleden een 17-50 2.8 van Tamron op de kop heb kunnen tikken voor €150, en dat was zelfs op 2dehands.be. Was ook wel een amateurfotograaf en wist waarover hij bezig was. Het heeft dus ook te maken met de 'klasse' waarin het toestel zich bevindt dat je wil kopen. Bij een instapmodel heb je al snel de kans iemand tegen te komen die het eens geprobeerd heeft, toestel laten vallen en dan maar met de schrik verkopen om er toch nog iets van terug te krijgen. Of bij studenten, en ik ben er zelf een van 16 jaar, en ik kan je verzekeren dat er veel jongeren van mijn leeftijd zijn, die niet zo ordelijk omgaan met hun spullen. (Ik ben zelf wel geldbewust en draag heel veel zorg voor mijn materiaal, meer dan vele volwassenen zelfs, omdat ik alles zelf bijeenspaar, en er dan eens zoveel plezier van heb van er zo naar uit te kijken.)
        Maar pas op: high-end DSLR's kunnen ook bij nogal slordige mensen terechtkomen!
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #5
          Re: 2e hands camera aankopen???

          Oorspronkelijk geplaatst door sesa Bekijk bericht
          hey iedereen,

          ik ben links en rechts aan het rondkijken om een nieuwe camera aan te kopen, al da niet 2e hands, van canon.

          zijn er vaste regels of afspraken rond de prijzen?
          en kan je op een toestel zelf zien hoeveel clicks het al heeft gehad?


          mvg

          sesa
          Een prijs vernoemen wat je wil uitgeven kan ook al info verschaffen .

          Comment


          • #6
            Re: 2e hands camera aankopen???

            budget +/- 1500 maar als er een betrouwbare 2e hands te vinden is, kan ik de rest eventueel investeren in een nieuwe lens of een nieuwe tas...

            heb nu nog een 400D met een kitlens 18-55 en een canon 70-300 IS en een flits 580EX II van canon.
            het is de kitlens die eventueel vervangen ( of in reserve)wordt door een ander type van breedhoek dus goede voorstellen zijn altijd welkom :-)
            Iets met een spiegel, mooi glas, licht, iets om dit alles op te zetten en om te vervoeren L

            Comment


            • #7
              Re: 2e hands camera aankopen???

              Het is moeilijk om een toestel aan te raden als men niet weet waar je interesses juist liggen, welk genre van fotografie trekt je aan.

              Het budget dat je hier opgeeft, is dit voor camera, camera + lens, camera + 2 lenzen ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: 2e hands camera aankopen???

                Kopen van een kenner, allemaal goed en wel, maar je bent toch nog beter af door te kopen van iemand die een toestel gekocht heeft in een 'bevlieging'. Goeie fotografen die hun body van de hand doen doen dat omdat ze aan de grenzen van de body zitten. Dat zijn vaak de eigenschappen van die body, maar weet dat die body dan waarschijnlijk echt afgezien zal hebben. Veel meer dan een body van iemand die hem enkel op familiefeesten heeft bovengehaald, bij manier van spreken.

                Ervaring van de koper staat dus echt niet garant voor een goeie deal. Toch zeker niet voor een body.
                Lenzen zijn een ander verhaal en worden vaak ook enkel gekocht door bezige fotografen (toch als het gaat over het duurder glas). Ze verslijten ook minder.

                Sowieso uitgebreid testen en een goeie babbel doen met de verkoper.
                Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

                Comment


                • #9
                  Re: 2e hands camera aankopen???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                  Kopen van een kenner, allemaal goed en wel, maar je bent toch nog beter af door te kopen van iemand die een toestel gekocht heeft in een 'bevlieging'. Goeie fotografen die hun body van de hand doen doen dat omdat ze aan de grenzen van de body zitten. Dat zijn vaak de eigenschappen van die body, maar weet dat die body dan waarschijnlijk echt afgezien zal hebben. Veel meer dan een body van iemand die hem enkel op familiefeesten heeft bovengehaald, bij manier van spreken.

                  Ervaring van de koper staat dus echt niet garant voor een goeie deal. Toch zeker niet voor een body.
                  Lenzen zijn een ander verhaal en worden vaak ook enkel gekocht door bezige fotografen (toch als het gaat over het duurder glas). Ze verslijten ook minder.

                  Sowieso uitgebreid testen en een goeie babbel doen met de verkoper.
                  volledig mee eens!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e hands camera aankopen???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Het is moeilijk om een toestel aan te raden als men niet weet waar je interesses juist liggen, welk genre van fotografie trekt je aan.

                    Het budget dat je hier opgeeft, is dit voor camera, camera + lens, camera + 2 lenzen ?

                    grts
                    Sieg
                    toestel zal wss een 7D worden, moet enkel nog zien voor een ander breedhoek objectief ter vervanging van mijn 18-55 kitlens van mijn 400D zit vooral in natuur/architectuur
                    Iets met een spiegel, mooi glas, licht, iets om dit alles op te zetten en om te vervoeren L

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e hands camera aankopen???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                      ....

                      Sowieso uitgebreid testen en een goeie babbel doen met de verkoper.
                      dat blijft moeilijk als je zelf een beginner bent hè.
                      tweedehand blijft een kwestie van vertrouwen
                      neem bij de koop iemand mee die er verstand van heeft.
                      een ervaren verkoper klets nl snel een leek omver hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e hands camera aankopen???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
                        Kopen van een kenner, allemaal goed en wel, maar je bent toch nog beter af door te kopen van iemand die een toestel gekocht heeft in een 'bevlieging'. Goeie fotografen die hun body van de hand doen doen dat omdat ze aan de grenzen van de body zitten. Dat zijn vaak de eigenschappen van die body, maar weet dat die body dan waarschijnlijk echt afgezien zal hebben. Veel meer dan een body van iemand die hem enkel op familiefeesten heeft bovengehaald, bij manier van spreken.

                        Ervaring van de koper staat dus echt niet garant voor een goeie deal. Toch zeker niet voor een body.
                        Lenzen zijn een ander verhaal en worden vaak ook enkel gekocht door bezige fotografen (toch als het gaat over het duurder glas). Ze verslijten ook minder.

                        Sowieso uitgebreid testen en een goeie babbel doen met de verkoper.
                        Groot gelijk, maar bv een amateur zal geen 1D MIII of IV kopen om 1x per jaar een familiefeest te doen.

                        Als je een duur toestel van bv een modefotograaf of zo koopt, weet je dat het toestel intens gebruikt is.

                        Die verkoopt het ook maar omdat het versleten is. Dan mag het nog 'maar' 2 jaar oud zijn, het echte aantal kliks kan je vaak niet achterhalen.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2e hands camera aankopen???

                          Oorspronkelijk geplaatst door sesa Bekijk bericht
                          hey iedereen,

                          ik ben links en rechts aan het rondkijken om een nieuwe camera aan te kopen, al da niet 2e hands, van canon.

                          zijn er vaste regels of afspraken rond de prijzen?
                          en kan je op een toestel zelf zien hoeveel clicks het al heeft gehad?


                          mvg

                          sesa
                          richtprijzen: http://www.poepping.de/fotoversicher...reisliste.html

                          Comment

                          Working...
                          X