Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shoot op het water (ervaringen ?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shoot op het water (ervaringen ?)

    Beste,

    Ik ben door de familie gevraagd om communiefoto's te maken. Ik zou het eens op het water willen uitproberen (bootje, pedalo, in een recreatiepark... je kent dat wel). Een vervelend aspect is de belichting daar ik geen idee heb welk weer ik mag verwachten eind maart. (grijs, bewolkt, blauwe wolkenloze hemel, stralende zon,...)

    Welke filters kunnen eventueel helpen ? Pola ? grijsfilters ?
    Waar hou ik best rekening mee ? De zon staat op die tijd van het jaar nog niet heel hoog, maar de shoot het is gepland tussen 14u en 16u. Hoe later hoe liever natuurlijk, maar hoe krijg je de zon onder controle bij een blauwe hemel gezien de reflectie van het water ?

    Zijn er instellingen die ik in het toestel zelf al kan instellen of moet ik ervan uit gaan dat de nabewerking belangrijker zal zijn ?
    Voorlopig kom ik uit op 1 à 2 stops onderbelichten en in RAW fotograferen, maar andere tips zijn welkom.

    Alvast bedankt,
    Sven

  • #2
    Re: shoot op het water (ervaringen ?)

    Ik heb daar een beetje ervaring mee. Op mijn site kan je zien hoe ik het aangepakt heb ( www.lievenlens.be , ga naar backstage )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: shoot op het water (ervaringen ?)

      @ Lieven, zeer goede muziekkeuze bij die backstagefilmpjes

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: shoot op het water (ervaringen ?)

        Oorspronkelijk geplaatst door timmersv Bekijk bericht

        Zijn er instellingen die ik in het toestel zelf al kan instellen of moet ik ervan uit gaan dat de nabewerking belangrijker zal zijn ?
        Voorlopig kom ik uit op 1 à 2 stops onderbelichten en in RAW fotograferen, maar andere tips zijn welkom.

        Alvast bedankt,
        Sven
        In zo'n situaties gebruik ik spotmeter op de huid. Dat is bijna altijd correcter en sneller juist ingesteld dan compenseren voor de reflectie op het water.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X