Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noorwegen

    Hallo,

    Ik ga september dit jaar een week trekken (met rugzak en tent) in een natuurpark in Noorwegen waar ik de kans heb om Muskusossen te spotten.
    In principe kom ik heel die week niet in de bewoonde wereld.

    Uiteraard zou ik graag mijn fototoestel meenemen maar ik moet wel letten op het gewicht.

    Ik heb nu een canon 40D met een sigma dc 18-50mm 2,8 EX macro en een canon EFS 55-250 4-5,6 IS.
    Slechts één batterij en 2 kaartjes van 4G (trek wel steeds in RAW).
    Ik heb een statief maar dat is veel te zwaar om mee te nemen.

    Graag had ik tips:
    Wat kan ik best nog aanschaffen?
    Hoe kan ik het fotomateriaal best opbergen (heb nu een lowepro mini trekker maar die gaat niet van pas komen) en toch snel bij de hand hebben?
    Kom ik er met beide lenzen of zou ik toch nog investeren in nieuw materiaal (vb groothoek)?

    Alvast bedankt!

    Piet

  • #2
    Re: Noorwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door Pietth Bekijk bericht
    .......
    In principe kom ik heel die week niet in de bewoonde wereld.

    Slechts één batterij en 2 kaartjes van 4G (trek wel steeds in RAW).


    Graag had ik tips:
    Wat kan ik best nog aanschaffen?
    batterijen en kaartjes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Noorwegen

      Batterijen zoiezo! breedhoek moet je jezelf afvragen er is natuur en landschap genoeg voor een groothoek, maar als je alleen voor de dieren gaat...
      En op 55 kun je natuurlijk ook prachtige landschap foto's schieten en brengt een nieuwe kijk. Ik ben 2 jaar geleden 2 weken met de auto door Noorwegen getrokken en mijn 10-20 is er zelden afgeweest af en toe moest hij plaats maken voor de 70-400G.
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #4
        Re: Noorwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Pietth Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ga september dit jaar een week trekken (met rugzak en tent) in een natuurpark in Noorwegen waar ik de kans heb om Muskusossen te spotten.
        In principe kom ik heel die week niet in de bewoonde wereld.

        Uiteraard zou ik graag mijn fototoestel meenemen maar ik moet wel letten op het gewicht.

        Ik heb nu een canon 40D met een sigma dc 18-50mm 2,8 EX macro en een canon EFS 55-250 4-5,6 IS.
        Slechts één batterij en 2 kaartjes van 4G (trek wel steeds in RAW).
        Ik heb een statief maar dat is veel te zwaar om mee te nemen.

        Graag had ik tips:
        Wat kan ik best nog aanschaffen?
        Hoe kan ik het fotomateriaal best opbergen (heb nu een lowepro mini trekker maar die gaat niet van pas komen) en toch snel bij de hand hebben?
        Kom ik er met beide lenzen of zou ik toch nog investeren in nieuw materiaal (vb groothoek)?

        Alvast bedankt!

        Piet
        Van één ding heb je voordeel : je moet geen water meedragen daar in die buurt, ook geen nood om water te koken om het drinkbaar te maken.
        Maar ik zou de rollen eens omdraaien Piet, heb je al eens je totaal gewicht bepaald ? Tent, mat, septemberslaapzak, brandstof, rugzak, eten, kookgerei, regenkleding, wandelstokken en de rest van de reutemeteut ? Een statief zal idd fel erover zijn, maar met drie wandelstokken (of ga je aleen ?) en een stuk touw kan je al een heel aardig statief improviseren.
        Die muskusossen ga je allicht niet van echt dichtbij zien en indien wel heb je mogelijks een probleem, dus enig telebereik is wel gewenst, en dan nog ga je misschien vloeken op de mistige atmosfeer. Die 18 groothoek is genoeg, investeren in nog meer groothoek vind ik erover. Ik zou ergens proberen een superzoom te lenen met evnt. een convertor. Echt hoor, bij een week op je eentje telt iedere kg, en weeg eens een natte tent tegenover een droge tent.....
        Maar als ik me niet vergis zit je daar wel in een van de droogste gebieden van Noorwegen En als je alleen gaat moet je eens denken aan het kookgerief van jetboil.com

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: Noorwegen

          Koop een ND filter en/of een pola. Komt ginder zeker van pas met al die meren en watervallen.

          Een ervaringsdeskundige

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Noorwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik zou ergens proberen een superzoom te lenen met evnt. een convertor.
            converter en superzoom passen echt niet bij elkaar.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Noorwegen

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              converter en superzoom passen echt niet bij elkaar.
              Stomme vraag wellicht maar waarom niet ?

              Comment


              • #8
                Re: Noorwegen

                Bedankt alvast voor de reacties. Toch wel een actief forum hier!

                Batterijen en kaartjes dacht ik inderdaad zeker al te kopen.
                Zou in totaal drie batterijen en 4 kaartjes van 4G volstaan (trek in raw)?

                Een breedhoek lijkt mij echt wel tof, maar ik moet wel wat op mijn budget letten aangezien mijn fotomateriaal niet het enige is dat ik moet aanschaffen (misschien kan ik er wel ergens ééntje lenen).

                Een poralisatie is dat echt een meerwaarde? Daar heb ik niet zo veel ervaring mee.

                Wat het gewicht betreft heb ik het inderdaad al eens omgedraaid maar mijn reflex wil ik echt wel mee.

                Waar ik nog wel mee zit is hoe berg je dat ding op en kan je het snel bij de hand hebben.
                Steek je dat gewoon ergens bovenaan in de rugzak in plastic zakken of voorzie ik daar best nog een apart draagsysteem voor?

                Groeten,

                Piet

                Comment


                • #9
                  Re: Noorwegen

                  flashkaartjes kosten de wereld niet... dus waarom niet voor tien gaan...? ze wegen niets en beter teveel dan te weinig

                  polariser.... ja, heeft zijn nut, maakt water en natte voorwerpen mooier op foto's als je ze goed leert gebruiken.... als je er gaat voor foto's, meenemen

                  sunsniper of iets in die zin lijkt wel handig.. hangt je camera niet aan je nek de hele dag maar wel snel bij de hand
                  www.aeri-photography.be

                  Comment

                  Working...
                  X