Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera is geschikt voor...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera is geschikt voor...

    Ik ben op zoek naar een compact camera welke ik kan meenemen naar Kenia voor all round fotografie. Er is mij aangeraden om mijn grote reflex camera thuis te laten omdat dit daar toch wel een beetje gezien wordt als een teken van rijkdom en mogelijk slachtoffer voor dieven. Dus daarom ben ik nu dus op zoek naar een compact camera.

    Wat zou ik er graag mee doen:

    - landschappen fotograferen (eventueel zonsopgang of zonsondergang)
    - we gaan ook een safari doen dus ik zoek een toestel met een zoemobjectief met een degelijke range in zijn brandpuntafstand.
    - Point and shoot fotografie is ok, maar ik zou toch graag enkele instellingen willen hebben waarmee ik wat kan spelen, sluitertijden, ISO, ...
    - De camera trekt ook bij voorkeur in RAW
    - En dan misschien nog één laatste voorwaarde, het toestel mag er niet te professioneel uit zien.

    Kan iemand mij een sugestie doen? Ik ben zelf niet echt thuis in de compact camera markt.

    Alvast bedankt voor jullie input.

  • #2
    Re: Welke compact camera is geschikt voor...

    Wat verkies je, een compact of een bridge camera?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera is geschikt voor...

      Wat denk je van een Superzoom Compact Camera? ('also known as' een bridge, Franciskine)

      Fujifilm FinePix HS30EXR
      Sony Cyber-shot HX200V
      De voor en nadelen laat ik aan jou over, dit zijn de nieuwere toestellen die momenteel erg hoog scoren in reviews en zijn best de moeite waard eens te bekijken.

      Of
      Panasonic Lumix DMC-FZ100 (2010)
      Fujifilm FinePix HS20EXR (2011)
      Panasonic Lumix DMC-FZ45 (FZ40) (2010)
      Canon Powershot SX30 IS (2010)
      Last edited by Doc86; 11 maart 2012, 10:10.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
        Wat denk je van een Superzoom Compact Camera? ('also known as' een bridge, Franciskine)
        Hier ga je dus wel de fout in . . . huidige onderverdelingen zijn nu : supercompact, compact, Bridge ( SRL-like ), large sensor compact, allemaal met vaste lens dus.
        Een compact superzoom is geen bridge, een bridge is eigenlijk het tussenstadium tussen een compact en een DSLR, een compact steek je in je broekzak, met een bridge wordt dat een onmogelijke opdracht...
        Last edited by Franciskine; 11 maart 2012, 10:31.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera is geschikt voor...

          ik was echt aan het denken aan een compact, met een bridge camera kan je uiteraard wel wat meer doen, maar het zou een kleine camera moeten zijn. Ik weet niet of er veel opties zijn in die compact camera range?

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact camera is geschikt voor...

            ik zou mijn reflex toch meenemen!
            zo'n knappe reis en dan je goed fototoestel thuis laten?
            canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera is geschikt voor...

              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact camera is geschikt voor...

                Steek hier je licht eens op : http://www.dpreview.com/products/sea...aramsBodyType=
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact camera is geschikt voor...

                  Bedankt dat is inderdaad een interessante site. Ik zal deze zeker eens doornemen. Mooi topic trouwens dat had ik nog niet gevonden op het forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact camera is geschikt voor...

                    Op zo een reis zou ik mijn goede camera en lenzen zeker niet thuislaten , achteraf zou je misschien spijt hebben dat je van de foto's meer had verwacht .

                    Comment

                    Working...
                    X