Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens

    Hoi,

    Ik zou graag een nieuwe lens kopen voor mijn bescheiden Canon 1100DS.
    De lens dieik in gedachte heb is deze "Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM"
    De lens zou eigenlijk als all-round lens gebruikt worden.
    Kunnen jullie iets vertellen over deze lens of andere suggesties.

    In ieder geval al bedankt op voorhand.
    Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

  • #2
    Re: Welke lens

    Met een zo groot zoombereik lever je kwaliteit in , de sterktte van dslr is namelijk lenzen wisselen . Welke heb je nu en wat is eventueel het budget.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens

      Ik heb nu een kitlens 18-55mm F3.5-5.6 DC III
      Mijn budget is ongeveer 450€
      Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Wat wil je fotograferen?

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens

            als ik naar mijn genomen foto's van vroeger tot nu kijk dan moet ik toch vaststellen dat ik vooral dieren (en neem dit ruim) dichterbij trek.
            Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Finaar Bekijk bericht
              Ik heb nu een kitlens 18-55mm F3.5-5.6 DC III
              Mijn budget is ongeveer 450€
              Tamron 70-300 VC USD erbij kopen voor iets van €330.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Finaar Bekijk bericht
                Hoi,

                Ik zou graag een nieuwe lens kopen voor mijn bescheiden Canon 1100DS.
                De lens dieik in gedachte heb is deze "Sigma 18-250mm F 3.5-6.3 DC OS HSM"
                De lens zou eigenlijk als all-round lens gebruikt worden.
                Kunnen jullie iets vertellen over deze lens of andere suggesties.

                In ieder geval al bedankt op voorhand.
                Wil je topkwaliteit en lichtsterkte, dan moet je veel geld uitgeven, ben je tevreden met de normale kwaliteit zoals de meeste amateur fotografen, ga je met die Sigma meer dan voldoende resultaat halen. . . . als allround lens zou ik eerder de iets kortere 18-200 nemen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens

                  55/250 sluit er mooi bij aan en vele tevreden gebruikers. 219 euro bij konijn.

                  Comment


                  • #10
                    Of je zegt: ik spaar nog wat meer geld bij elkaar en koopt de 70-200F4L... Voor 550 ongveer dacht ik...

                    Dan heb je een geweldige lens en prachtig beeldkwaliteit!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Tamron 70-300 VC USD erbij kopen voor iets van €330.

                      Ik hoor toch wel vaker negatieve commentaar over Tamron (bv. stroefheid bij het zoomen)
                      Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens

                        Dag,
                        ik startte met mijn canon 500D en een allroundlens Sigma 18-200 DC OS. Niet slecht, heb er een jaar mee gewerkt, ook mooie foto's meegenomen, maar hoe langer hoe minder tevreden van de kwaliteit. Ja, ik kon zoomen en dat was wel eens handig, maar qua kleuren, scherpte was ik soms minder tevreden. Bovendien gaan die zoomlenzen soms ook "uitschuiven", waar ik me meer dan eens aan ergerde (schijnt eigen te zijn aan dat soort lenzen).
                        Ook qua lichtsterkte merkte ik dat ik te kort kwam, zeker binnen.
                        Dus samengevat: zo'n allround was voor mij zeker OK om mee te starten, te experimenteren, mijn toestel te leren kennen, en ... de beperkingen van allround lenzen mee te leren kennen.
                        Op aanraden van velen hier toch overgestapt op meer lichtsterke lenzen: eerst een 70_200 F4 IS, tweedehands. Super tevreden! Mooi voor atletiekfoto's buiten, portretten, zelfs bloemen. Enkele maanden later een Tamron 17-50 2.8, die gebruik ik het meest, ideaal voor binnen. Het is echt niet zo dat ik permanent van lenzen wissel, vind het een uitdaging om met één lens op stap te gaan en daar de foto's aan aan te passen. Mijn voeten zijn mijn zoom geworden.

                        Ik zou dus echt aanraden om het belang van lichtsterkte niet te onderschatten, kreeg die tip hier meermaals bij mijn zoektocht naar lenzen, en kan het alleen maar beamen. En, ik ben maar een gewone amateur, zonder immens budget.

                        Comment

                        Working...
                        X