Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Curacao

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Curacao

    Ik ga binnenkort naar dit eiland. Kun je hier nog het e.e.a. vastleggen op het gebied van bijv. vogels? Tips?
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: Curacao

    ja hoor: ik vind vooral de flamingos goed. Verder pelikanen, troepialen, suikervogeltjes enz. Ze zijn allemaal vrij goed benaderbaar
    een mooi eiland. Succes ginder

    Comment


    • #3
      Re: Curacao

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      .......... Tips?
      neem een gids.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Curacao

        Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
        Ik ga binnenkort naar dit eiland. Kun je hier nog het e.e.a. vastleggen op het gebied van bijv. vogels? Tips?
        Ik vlieg er maandag naartoe voor twee weken, 'k zal het u weten te zeggen

        Op Curaçao werden 168 vogelsoorten geregistreerd (zee-,broed- en trekvogels). Behalve de ons bekende soorten als pelikaan, flamingo, parkiet, meeuw, stern, zilverreiger, blauwe reiger en aalscholver komen er de exotisch klinkende vogelsoorten als kolibri, suikerdiefje, warawara, chuchubi, geelborsttroepiaal, banaquita enzoverder voor.

        Nu ze nog weten te vinden en fotograferen
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

        Comment


        • #5
          Re: Curacao

          Suikerdiefje, chuchubi, troepiaal en kolibri alvast geen probleem, te benaderen tot op enkele meters afstand.

          Misschien heb je iets aan deze website: http://curacao-foto.com/vogels/vogels-curacao/
          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

          Comment


          • #6
            Re: Curacao

            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            Ik ga binnenkort naar dit eiland. Kun je hier nog het e.e.a. vastleggen op het gebied van bijv. vogels? Tips?
            Ben er vorig jaar geweest (zie mijn posts in SC dieren), dieren genoeg, ook vogels, met je 300mm +1.4TC heb je zeker genoeg bereik.

            Plaatsen die je zeker niet mag missen: Christoffelpark, zoutpannen Jan Kock nabij St Willibrordus, en boka ascension (kleine kolonie pelikanen)

            Ook niet te missen: 4th of July (snackbar in Barber met heerlijke gerechten)

            Oh ja, als je van zwemmen of snorkelen houdt, neem aub een onderwatercameraatje mee

            Veel plezier
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Curacao

              Aan de noordoostkust tussen pakweg vliegveld Hato en Tera Kora en hogerop zitten dit jaar meer warawara's (grote roofvogel) dan andere jaren. Daar rij je wel best met een 4x4 (geen asfaltweg).

              Voor flamingo's inderdaad naar Jan Kok, pelikanen heb ik zowat overal in de baaien gezien waar het water ondiep is, kunnen ze makkelijk vissen.

              Aanbod vogels geen probleem, heb er de vele soorten gezien. Evenals leguanen, hagedissen, krabben en vele vlindersoorten.

              Pas terug uit Curaçao maar ik wou dat ik al terug kon
              Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

              Comment

              Working...
              X