Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over D70

    Deze vraag betreft het nemen van verschillende foto's na elkaar zonder de ontspanner los te laten (burst).

    - Krijgt men tussen elke foto terug beeld in de zoeker of blijft deze donker ?
    - Wordt de AF bij elke foto opnieuw afgesteld of blijft hij vast op de eerste?
    - Wordt de belichting bij elke foto opnieuw bepaald of blijft hij bij de eerste?

  • #2
    Ik ken de D70 niet persoonlijk maar de antwoorden zullen de volgende zijn (zal wel gelijk zijn voor alle (D)SLR's....)

    1. je krijgt terug beeld, spiegel klapt weer naar beneden om de sensor terug te bedekken, en daardoor heb je terug zicht in de zoeker

    2. AF blijft vast staan, anders kun je nooit zo'n snelle burstsnelheden krijgen

    3. Zie 2: geldt ook voor belichting...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Zou bij continuous autofocus de focus niet bijregelen tussenin? Lijkt me onhandig als je een wegrijdende moto in Burst trekt en enkel de eerste is scherp?

      Comment


      • #4
        hangt allemaal een beetje af van de instellingen. En de D70 kan ze allemaal aan. opgelet, in continue mode moet je AF niet gelocked zijn om af te drukken ...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Koen_vervoort
          Zou bij continuous autofocus de focus niet bijregelen tussenin? Lijkt me onhandig als je een wegrijdende moto in Burst trekt en enkel de eerste is scherp?
          ja, maar dan is uw burst afhankelijk van de focus snelheid van uw lens, als uw lens iedere keer opnieuw moet focusen voor de volgende foto kan getrokken worden, dit lijkt me ook niet de bedoeling.

          binnen enkele weken hoppelijk eens in de praktijk uitproberen.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            @Phille: heb je daar ergens cijfertjes van? En dan bedoel ik van welke burst-snelheid je krijgt afhankelijk van de focus-mode?

            Ik weet wel dat dat heel afhankelijk is van omstandigheden (licht, afstand, lens, etc.), maar het is maar om een idee te hebben...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              neen, heb ik niet ... zover ga ik nu ook niet, laat Phil van dpreview ook nog wat om te testen

              Comment


              • #8
                p65
                in de continue AF-stand activeert de camera ook de anticiperende meevolgende scherpstelling als het onderwerp zich beweegt nadat de ontspanknop half is ingedrukt
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  @JDM:
                  ja, maar dan is uw burst afhankelijk van de focus snelheid van uw lens
                  Ah nee... want zoals iemand opmerkte, is een AF-lock in die mode niet noodzakelijk, dus de camera probeert scherp te houden/te corrigeren, maar blokkeert de sluiter niet als er geen focus is, dus de camera WACHT niet op de lens, als ik dat goed interpreteer, en wat ik reeds dacht... Was bij m'n F-801 ook al zo, al heb ik daar niet veel mee in Burst gewerkt, omdat dat nogal gaat doorwegen in de kosten van filmrolletjes. Die trok serieus door... .

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Koen_vervoort
                    @JDM:
                    ja, maar dan is uw burst afhankelijk van de focus snelheid van uw lens
                    Ah nee... want zoals iemand opmerkte, is een AF-lock in die mode niet noodzakelijk, dus de camera probeert scherp te houden/te corrigeren, maar blokkeert de sluiter niet als er geen focus is, dus de camera WACHT niet op de lens, als ik dat goed interpreteer, en wat ik reeds dacht... Was bij m'n F-801 ook al zo, al heb ik daar niet veel mee in Burst gewerkt, omdat dat nogal gaat doorwegen in de kosten van filmrolletjes. Die trok serieus door... .
                    met andere woorden, lens blijft zich continu focusen, en kamera blijft doortrekken of er nu focus is of niet ? Dan gaat toch ook de helft van de foto's bij een burst, de mist in.... ja men doet natuurlijk een burst voor die ene goede foto maja..... 'k zal het nog wel vatten, de dag dat ik het in de praktijk zie


                    ja 'k weet het, 'k ben een simpele geest als het op fotografie aankomt
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jdm
                      Originally posted by Koen_vervoort
                      @JDM:
                      ja, maar dan is uw burst afhankelijk van de focus snelheid van uw lens
                      Ah nee... want zoals iemand opmerkte, is een AF-lock in die mode niet noodzakelijk, dus de camera probeert scherp te houden/te corrigeren, maar blokkeert de sluiter niet als er geen focus is, dus de camera WACHT niet op de lens, als ik dat goed interpreteer, en wat ik reeds dacht... Was bij m'n F-801 ook al zo, al heb ik daar niet veel mee in Burst gewerkt, omdat dat nogal gaat doorwegen in de kosten van filmrolletjes. Die trok serieus door... .
                      met andere woorden, lens blijft zich continu focusen, en kamera blijft doortrekken of er nu focus is of niet ? Dan gaat toch ook de helft van de foto's bij een burst, de mist in.... ja men doet natuurlijk een burst voor die ene goede foto maja..... 'k zal het nog wel vatten, de dag dat ik het in de praktijk zie

                      ja 'k weet het, 'k ben een simpele geest als het op fotografie aankomt
                      Niet echt hoor jdm want er is nog een andere variabele en dat is hoe goed jij de focus kan houden waar je wil op een bewegend onderwerp. Das helemaal niet makkelijk en bij mij de grootste oorzaak van verkeerde focus in zo een omstandigheden ik ben immers een pak trager dan de lens.

                      @cooma. Jouw camera blijft ook focussen tijdens burst hoor.

                      Comment


                      • #12
                        heb gisteren in onze straat voorbijgaand verkeer (fietsers, moto's, auto's) zitten fotograferen met AF-C en burstmode
                        en da valt toch goe mee zenne
                        die zit voortdurend scherp te stellen en bij elke shot focust ie
                        de meeste foto's waren scherp
                        de sportstand zet em direct in AF-C en burstmode
                        maar dan staat em ook in dichtstbijzijnd onderwerp
                        ik heb liever dynamisch veld
                        welke settings gebruiken jullie voor zoiets ?
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment

                        Working...
                        X