Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 1 V1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 1 V1

    Hallo, na jaren van afwezigheid op dit forum kom ik terug op zoek naar fotografen die de Nikon 1 V1 ook als compact gebruiken.

    Ik heb het forum wat met de zoekfunctie afgeschuimd, maar vind niet direct al een draad of sub forum dat hier over gaat?

    Zijn er hier mensen die met deze camera werken en hun tips of opmeringen willen delen?

    Groetjes

    IvoPhoto

  • #2
    Re: Nikon 1 V1

    Ik gebruik de V1 sinds vorig jaar naast een Nikon D700. Indertijd de keuze hiervoor gemaakt omdat de objectieven compact genoeg zijn in verhouding tot de body, en (maar dat is persoonlijk) het gemak van ongeveer dezelfde menustructuur in de camera.
    Het is een camera die meer mogelijkheden biedt dan een normale compactcamera in omstandigheden met slecht licht, terwijl het natuurlijk een stuk compacter is dan een DSLR.

    Zo'n systeemcamera is absoluut geen vervanging van een DSLR, maar geeft je net dat beetje extra wat het zo heerlijk maakt om bijvoorbeeld in drukke steden rond te lopen, zonder dat je daar intimiderend met een grote DSLR rondloopt.
    Voordelen van de V1 zijn de degelijke bouw en de compactheid van de objectieven. Met een optionele FT1-vatting kun je ook DSLR objectieven gebruiken met behoud van de AF.
    Nadelen zijn er natuurlijk ook, zoals het feit dat je voor bepaalde instellingen altijd het menu in moet duiken, en dat er al snel wat ruis zichtbaar is (maar dat is softwarematig weer terug te schroeven). Afhankelijk van de achtergrond van de foto is zelfs ISO 3200 nog goed te gebruiken. Tevens is me opgevallen dat de camera serieus warm wordt als het buiten flink warm is. Of dit kwaad kan...geen idee...ik heb er nog nooit ergens over gelezen.
    Ik heb ook de flitser en GPS unit aangeschaft en deze accessoires zijn ook lekker compact en liggen mooi in lijn met de camera. Al met al een fijne camera met veel mogelijkheden op momenten dat je nu net die grote DSLR even niet wil gebruiken. Tevens biedt het ook een goede filmfunctionaliteit tot full HD, zodat je ook makkelijk wat filmpjes kan maken naast standaard foto's.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment

    Working...
    X