Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor aankoop camera gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor aankoop camera gevraagd

    Hallo,

    Ik wil graag een nieuwe camera kopen en heb daarvoor jullie advies nodig. Mijn budget is 400-500 euro. Wat ik er graag mee zou kunnen doen:
    • haarscherpe detailfoto's van gerechten (gebruik ik voor mijn website). Vergelijkbaar met deze kwaliteit: http://lickmyspoon.com/
    • gewone landschapsfoto's, foto's van mensen en mezelf

    Dus eigenlijk scherpe en mooie foto's, vooral van eten maar ook van kledij en omgevingsfoto's. Nog twee dingen: het zou handig zijn moest het toestel ook sterk zijn in het maken van beweging's foto's en moest het een filmfunctie hebben.

    Overigens, ik ken heel weinig van lenzen etc., ik ben me er nu over aan het inlezen maar hier zou wat advies of tips heel handig zijn!

    Super hard bedankt!

  • #2
    Re: Advies voor aankoop camera gevraagd

    Beste Doralina,

    Het is maar één mening er er zullen wel mensen over vallen maar IMHO voldoet haast elke camera voor een website. De foto's die op een site komen zijn maar een handje KB's groot, Van de oorspronkelijke technische kwaliteit blijft dan weinig over. De kunst zit hem dan ook vooral in o.a. de (losse) verlichting van het onderwerp. Een goed boek over productfotografie zet meer zoden aan de dijk.

    Fotograferen van snelle bewegingen is een grotere uitdaging voor een fototoestel. Filmen gaat dan veelal weer beter met een compactcamera (binnen het gegeven budget). En ja, ik weet van de verhoudingsgewijs grote sensor die en DSLR geeft met alle voordelen van dien, AF tijdens filmen is een drama (of afwezig) en met inzoomen kom je een hand of statief te kort.

    Kijk eens naar de Canon G12. Geen Full HD filmen maar wel een bewegend scherm. Zijn kleine broertje met vast scherm met full HD de S100, de Panasonic LX5 of Olympus XZ1 dan blijft er ook nog geld over voor een niet te zwaar statief. Of en dan alweer voor het scherm (ze zijn minder scherp dan de hiervoor genoemde toestellen) de Sony dsc-hx100v of de Panasonic FZ150. Maar alweer voor het grootste deel van de websites zijn dit soort camera's overkill.

    Gaat uw voorkeur uit naar een DSLR is de Nikon D3100 gewoon met kitlens, denk ik, het toestel wat het beste bij uw wensen past.

    Comment

    Working...
    X