Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nex 3 (of 5) of Nikon j1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nex 3 (of 5) of Nikon j1

    Ik wil een nieuwe camera kopen ,
    maar ik twijfel tussen de Nex 3 , Nex 5 of de Nikon j1.
    Ik heb al enkele revieuws bekeken , maar telkens is ofwel de ene beter ofwel de andere .
    Alsook in de winkel is het te zien welke verkoper je vast krijgt .
    Misschien hebben jullie een antwoord .

  • #2
    Re: Nex 3 (of 5) of Nikon j1

    Nex3 heeft grotere sensor dit resulteert in betere beeldkwaliteit en ook kleinere scherpte diepte (DOF). Voor portretten kan kleine DOF aangenamer zijn.
    C3 is van een iets hoger niveau , maar heeft geen zoeker.
    dus als zoeker niet belangrijk is zou ik de c3 kiezen

    je hebt ook nog de olympus pen-e-pm1, en de panasonic dmc-gf3

    Comment


    • #3
      Re: Nex 3 (of 5) of Nikon j1

      Oorspronkelijk geplaatst door ancadine Bekijk bericht
      Misschien hebben jullie een antwoord .
      Het zal lastig zijn om een éénduidig antwoord op jouw vraag te kunnen geven. Naast kwaliteit speelt ook de handelbaarheid van de camera's een rol. Ligt de camera fijn in de hand, zijn de instellingen makkelijk te maken, en zijn er genoeg accessoires te koop.
      Zelf heb ik daarom nooit gekozen voor de de Sony NEX, vanwege het feit dat de lenzen te groot zijn in verhouding met de body...hierdoor is de gewichtsverdeling snel zoek en wordt tevens de camera ook weer heel groot. Ik ben voor de Nikon V1 gegaan, maar onlangs zag ik dat de Panasonic GF3 een nieuw compact standaard objectief heeft gekregen zodat die er ook compact uitziet.

      Maar bij systeemcamera's zal het persoonlijk gevoeg nog meer van de partij zijn dan bij een DSLR. Dus ga naar de winkel en probeer eerst verschillende modellen uit, en ga daarna de specs vergelijken. Uiteindelijk zul je dan echt wel een keuze kunnen maken
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment

      Working...
      X