Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

We zijn er bijna

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • We zijn er bijna

    Ok ,

    Na een weekje me goed informeren over verschillende cameras , gebruiksgemak , functies etc . heb ik nu 2 keuzes.

    canon 500D / Nikon D5100
    Nu zie ik dat de nikon wat meer pixels heeft , maar dat hij maar een zoom heeft van 3.1
    Ken de zoom niet van de canon.

    Maar nu stoot ik nog op iets...
    Ik zie nu in een winkel , een anders klein toestelletje staan ( geen reflex ) . die heeft 16pixels , 5x zoom. en kost maar 170 euro ofzo?
    wat onderscheid de reflexcamera dan juist met deze? hoe komt het dat de reflex zoveel meer kostmeer kost en is het de moeite waard?

    kort samengevat : wat maakt reflex zoveel beter (duurder) dan klein toestelletje
    welke voorkeur hebben jullie : canon 500D / nikon 5100d ? (even duur )

    bedankt

  • #2
    Re: We zijn er bijna

    Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
    Ok ,

    Na een weekje me goed informeren over verschillende cameras , gebruiksgemak , functies etc .
    kort samengevat : wat maakt reflex zoveel beter (duurder) dan klein toestelletje
    Die goed rijmt toch niet met je vraag hoor .
    Wat maakt hem duurder.....
    - de bouwkwaliteit
    - de sensor (is velen malen groter dan een compactje dus ook duurder)
    - shutter
    etc etc etc

    Neem eens een compactje in je handen en een deftige dslr, je gaat het wel voelen.
    En ja ze nemen allebei foto's, maar als ik mag kiezen rijd ik ook liever zo naar het werk dan zo
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: We zijn er bijna

      Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
      .......

      Maar nu stoot ik nog op iets...
      Ik zie nu in een winkel , een anders klein toestelletje staan....
      wat onderscheid de reflexcamera dan juist met deze?
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: We zijn er bijna

        Hmmm

        "Zoom" bij een DSLR hangt af van de lens die je erop vastklikt. Dat is nu de reden waarom je zou opteren voor een DSLR... Je kan altijd uitbreiden door andere lenzen te kopen, flitsers allerhande eraan vast te hangen,.... Je kiest dus voor een body met daaraan extra's (waaronder dus ook de lenzen), dus je zoom light niet vast. Bij een bridge of een compact, kan je de lens dus niet wisselen.

        Zowel Canon en Nikon zijn steengoede merken voor een DSLR, laat je niet te veel in de war brengen door mensen die het ene merk bewierroken boven het andere... Ze zijn beiden aan elkaar gewaagd.

        Ikzelf ben begonnen met de nikon D3100 (ook als beginner in de wereld van fotografie) vorig jaar en ik vond deze zeer makkelijk om mee te leren werken omwille van de geweldige intuitieve weergave van je instellingen. De D5100 heeft hetzelfde systeem, dus dat zal je wel aanstaan. Zowel de D3100 en de D5100 zijn dan ook gericht op mensen die net beginnen in de hobby en ik vond dat zelf ook een zeer sterk punt om voor Nikon te kiezen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je de Canon moet laten links liggen... Ik probeer hier gewoon men eigen keuze toe te lichten.

        DSLRs zijn goede systemen omdat er ook grote sensors hebben. Compacts zijn wat minder van beeldqualiteit omwile van hun kleine sensors (globaal gezien). Size matters... ook in de fotografie.

        Oh en om Puerte al voor te zijn: Er bestaan ook systeemcamera's die enkele voordelen van DSLR (wisselbare lenzen, grote sensor) combineren met de voordelen van een compact (vooral qua grootte dan). Misschien ook de moeite om daar naar te kijken... Maar zorg ervoor dat je door de bomen het bos nog ziet.

        Comment


        • #5
          Re: We zijn er bijna

          Oorspronkelijk geplaatst door Elmir Bekijk bericht
          Hmmm

          Oh en om Puerte al voor te zijn: Er bestaan ook systeemcamera's die enkele voordelen van DSLR (wisselbare lenzen, grote sensor) combineren met de voordelen van een compact (vooral qua grootte dan). Misschien ook de moeite om daar naar te kijken...
          zie #3.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: We zijn er bijna

            Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
            Ok ,


            canon 500D / Nikon D5100
            Nu zie ik dat de nikon wat meer pixels heeft , maar dat hij maar een zoom heeft van 3.1
            Ken de zoom niet van de canon.


            bedankt
            Een camerabody heeft geen zoom..

            Chraach chedaan

            Comment


            • #7
              Re: We zijn er bijna

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Een camerabody heeft geen zoom..

              Chraach chedaan
              xD
              ik bedoel met de kit lens erbij hé , de 18-50

              Comment


              • #8
                Re: We zijn er bijna

                Oorspronkelijk geplaatst door Elmir Bekijk bericht
                Hmmm

                "Zoom" bij een DSLR hangt af van de lens die je erop vastklikt. Dat is nu de reden waarom je zou opteren voor een DSLR... Je kan altijd uitbreiden door andere lenzen te kopen, flitsers allerhande eraan vast te hangen,.... Je kiest dus voor een body met daaraan extra's (waaronder dus ook de lenzen), dus je zoom light niet vast. Bij een bridge of een compact, kan je de lens dus niet wisselen.

                Zowel Canon en Nikon zijn steengoede merken voor een DSLR, laat je niet te veel in de war brengen door mensen die het ene merk bewierroken boven het andere... Ze zijn beiden aan elkaar gewaagd.

                Ikzelf ben begonnen met de nikon D3100 (ook als beginner in de wereld van fotografie) vorig jaar en ik vond deze zeer makkelijk om mee te leren werken omwille van de geweldige intuitieve weergave van je instellingen. De D5100 heeft hetzelfde systeem, dus dat zal je wel aanstaan. Zowel de D3100 en de D5100 zijn dan ook gericht op mensen die net beginnen in de hobby en ik vond dat zelf ook een zeer sterk punt om voor Nikon te kiezen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je de Canon moet laten links liggen... Ik probeer hier gewoon men eigen keuze toe te lichten.

                DSLRs zijn goede systemen omdat er ook grote sensors hebben. Compacts zijn wat minder van beeldqualiteit omwile van hun kleine sensors (globaal gezien). Size matters... ook in de fotografie.

                Oh en om Puerte al voor te zijn: Er bestaan ook systeemcamera's die enkele voordelen van DSLR (wisselbare lenzen, grote sensor) combineren met de voordelen van een compact (vooral qua grootte dan). Misschien ook de moeite om daar naar te kijken... Maar zorg ervoor dat je door de bomen het bos nog ziet.
                Thx voor je antwoord !
                hier heb ik veel aan

                Comment


                • #9
                  Re: We zijn er bijna

                  Vergeet ook niet dat een spiegelreflex veel sneller is in scherpstellen. Daarnaast zijn de lenzen gemiddeld gezien ook stukken beter.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • #10
                    Re: We zijn er bijna

                    Kheb dan eigenlijk nog een klein vraagje:

                    Ik weet nu zeker dat ik voor een spiegelreflex wil gaan .

                    In mijn gedachten staat zoals gepland : Canon 500d of Nikon D5100.

                    Nu een laatste vraagje :

                    Welke kan de mooiste fotos trekken van spelende kinderen ?? (stilstaand beeld)
                    Hiermee bedoel ik niet mooi van de qualiteit , maar mooi van wazigheid.
                    Dat een springend kind er mooi opstaat , en dat het geen waas is.
                    dus , welke kan dit volgens jullie het beste?

                    Als dit hetzelfde is zal ik voor de nikon gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: We zijn er bijna

                      binnen een paar maand of iets langer ga je terug een nieuw draadje starten als zovelen andere wekelijks doen
                      Help ik ga op reis en wil niet met mijn DSLR heel den tijd rondsleuren, welke compact voor op reis.
                      Of ik wil mijn kindjes filmen als ze spelen en rondlopen maar het lukt mij niet van die scherp in beeld te houden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: We zijn er bijna

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        binnen een paar maand of iets langer ga je terug een nieuw draadje starten als zovelen andere wekelijks doen
                        Help ik ga op reis en wil niet met mijn DSLR heel den tijd rondsleuren, welke compact voor op reis.
                        Of ik wil mijn kindjes filmen als ze spelen en rondlopen maar het lukt mij niet van die scherp in beeld te houden.
                        De links naar die discussie zijn al voorzien,
                        geen nood om hem nog is te starten?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: We zijn er bijna

                          Het is voor beiden hetzelfde Nickske, het is het glas die voor een kleine dan wel grote scherptediepte zorgt (diafragma).
                          Hoe kleine het f-getal hoe groter de opening kan zijn van de lens (maar waardoor de lens ook een groter glas zal hebben vooraan, meer specifiek bij zoomlenzen).
                          Een 50mm prime f1.4 is een relatief klein stukje glas, ga je voor pakwek een 24-75 f2.8 van Tamron (prima lens trouwens) dan heb je al een groter glasoppervlakte dacht ik.
                          En met de Nikon 5100 kan je niet miskopen lees ik, zelf geen gebruiker van het toestel dus geen eerstehandservaring.

                          Comment


                          • #14
                            Re: We zijn er bijna

                            Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
                            Kheb dan eigenlijk nog een klein vraagje:

                            Ik weet nu zeker dat ik voor een spiegelreflex wil gaan .

                            In mijn gedachten staat zoals gepland : Canon 500d of Nikon D5100.

                            Nu een laatste vraagje :

                            Welke kan de mooiste fotos trekken van spelende kinderen ?? (stilstaand beeld)
                            Hiermee bedoel ik niet mooi van de qualiteit , maar mooi van wazigheid.
                            Dat een springend kind er mooi opstaat , en dat het geen waas is.
                            dus , welke kan dit volgens jullie het beste?

                            Als dit hetzelfde is zal ik voor de nikon gaan.
                            Dat kan je met beide toestellen als je op de correcte manier het toestel gebruikt.
                            Om scherpe beelden te nemen van bewegende personen of voorwerpen moet je gewoon de juiste sluiterstijd instellen op je toestel.
                            Canon of Nikon,het maakt niks uit.Het is de persoon die achter het toestel staat die ervoor zal zorgen of de foto scherp is of onscherp.

                            Comment


                            • #15
                              Re: We zijn er bijna

                              Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
                              Kheb dan eigenlijk nog een klein vraagje:

                              Ik weet nu zeker dat ik voor een spiegelreflex wil gaan .

                              In mijn gedachten staat zoals gepland : Canon 500d of Nikon D5100.

                              Nu een laatste vraagje :

                              Welke kan de mooiste fotos trekken van spelende kinderen ?? (stilstaand beeld)
                              Hiermee bedoel ik niet mooi van de qualiteit , maar mooi van wazigheid.
                              Dat een springend kind er mooi opstaat , en dat het geen waas is.
                              dus , welke kan dit volgens jullie het beste?

                              Als dit hetzelfde is zal ik voor de nikon gaan.
                              Lees dit onderdeel over sluitertijden eens door
                              onderstaande link heeft veel interessante artikelen voor de beginnende hobby fotograaf


                              Sluitertijden (bevriezen van beweging of juist beweging vast leggen)
                              De sluitertijd van de camera bepaalt hoeveel licht er op de sensor valt en dus ook hoeveel detail je in een foto ziet. Maar ook hoe scherp of onscherp de foto er uit komt te zien.


                              Wat je aan geeft met waas ? Lees dit artikel eens door over diafragma

                              Comment

                              Working...
                              X