Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lastolite Ezybox 60cm vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lastolite Ezybox 60cm vraagje

    Heeft er iemand ervaring met een Lastolite Ezybox 60cm ?
    Ik zou graag willen weten of het past om onder mijn Nikon SB910 nog een Phottix Strato II trigger te plaatsen.
    Komt de opening van de hotshoe plate dan nog wel voor de flits opening van mijn sb910 ?

    Ik las wel dat er nu een nieuwe hotshoe plate zou zijn die hoger ingesteld kan worden. Enige nadeel van deze schijnt weer dat deze niet van metaal zou zijn.

  • #2
    Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door TonnieB Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met een Lastolite Ezybox 60cm ?
    Ik zou graag willen weten of het past om onder mijn Nikon SB910 nog een Phottix Strato II trigger te plaatsen.
    Komt de opening van de hotshoe plate dan nog wel voor de flits opening van mijn sb910 ?

    Ik las wel dat er nu een nieuwe hotshoe plate zou zijn die hoger ingesteld kan worden. Enige nadeel van deze schijnt weer dat deze niet van metaal zou zijn.
    koop beter een westcott apollo... Lastolite is niet slecht, maar de apollo's zijn nog beter...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

      Bedoel je beter qua licht of de kwaliteit/sterkte van de softbox ?

      Ik zag op youtube wat filmpjes over de Westcott maar daar hadden ze het bijv. over het niet in het midden kunnen plaatsen van de flitser en het niet makkelijk kunnen benaderen van de flitser (je moet de voorkant openmaken) als nadeel.

      Comment


      • #4
        Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door TonnieB Bekijk bericht
        Bedoel je beter qua licht of de kwaliteit/sterkte van de softbox ?

        Ik zag op youtube wat filmpjes over de Westcott maar daar hadden ze het bijv. over het niet in het midden kunnen plaatsen van de flitser en het niet makkelijk kunnen benaderen van de flitser (je moet de voorkant openmaken) als nadeel.
        net door dat de flitser omgekeerd staat, is het in-het-midden plaatsen ondergeschikt. trouwens je kan ze mits een juiste swivel mocht je dat willen wel in't midden plaatsen...
        het licht wordt in deze softboxen gewoon veel beter verdeeld...

        een reportage flitser flits immers recht door... dus is de kans op hotspot groot... lastolite tracht dit op te lossen door een extra difusie doek te plaatsen, wat de kracht van licht beinvloed en de hotspot nog niet helemaal weg neemt.

        de westcotts hebben trouwens een erg ruime flag rondom, waardoor je de richting van je licht goed kan controleren, bij de lastolites is dat iets minder...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

          Je kan de eazybox-60 met je SB910 komen testen in Bonheiden.

          Het zou mouten passen.

          Koop de Eazybox met grid. Een aanrader.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

            Ik heb de Ezybox 60cm, maar achteraf vraag ik me af of ik niet beter de Westcott had moeten kopen.

            niet vanwege de hotspot, die hierboven genoemd is, want daar hebben ze helemaal geen last van.

            Maar meer omdat het meer tijd kost om een Ezybox op te zetten en in een Westcott kun je 2 flitsers plaatsen wat met een Ezybox dus onmogelijk is.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Maar meer omdat het meer tijd kost om een Ezybox op te zetten en in een Westcott kun je 2 flitsers plaatsen wat met een Ezybox dus onmogelijk is.
              klopt... een westcott is in 5 seconden opgezet... en je kan er 4 flashes in kwijt...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                Mmm ik ben blij met m'n 2 Ezyboxen.
                op 5 sec. zet ik hem niet in elkaar maar toch in 7,5 sec.
                Het grootste voordeel vind ik t.o.v. de Apollo dat de flitser goed bereikbaar blijft.
                Wil je toch eens met de CLS systeem werken dan lukt dat niet met een flitser die in de box zit. Een gedoe om steeds in die donkere box je lichtopbrengs aan te passen. Met een Ezybox gaat dat probleemloos langs buiten.
                Het licht van de Westcott is perfect, niks op aan te merken maar zeker niet beter dan dat van de Lastolite, wellicht is het oppervlak van de 60 cm Apollo iets groter dan dat van de 60cm (54) Ezybox
                Om op je vraag te antwoorden. Ja een trigger past er makkelijk op, de hoogte van de ring (lolipop) waarop je de box vastzet kan in hoogte geregeld worden. geen probleem.
                Leuk voordeel is dat er vele accesoires beschikbaar zijn.
                Light modifiers voor op de Ezybox zoals grid , stripes , enz, maar ook rechtstreeks om voor de flash te zetten zonder box, ook een grid kleurgel set, snoot (strobist set ) enz.
                Wil te overstappen van de reportage flitser naar bv een Elincrom Quadra ? geen probleem
                andere Lolipop en je bent vertrokken.
                Ondertussen best wat spul van Lastolite aangeschaft, tevreden klant hebben ze.
                Ik zie ook niet echt het nut van een 60 cm box om daar 4 SB910 's in te plaatsen
                Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                Comment


                • #9
                  Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                  Wil je toch eens met de CLS systeem werken dan lukt dat niet met een flitser die in de box zit.
                  onzin... je zou er van verschieten hoe goed dit blijft werken!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    onzin... je zou er van verschieten hoe goed dit blijft werken!
                    Ok een heel stuk minder goed dan.
                    Binnen of in een donkere ruimte ok, maar als je ze buiten gebruikt op locatie no way
                    Er staat niet voor niks in de beschrijving dat als je de flitsers wat verder weg zet of buiten in een lichtere omgeving gebruikt je de oogjes naar de master flash moet richten.
                    Laat staan dat ze in een softbox zitten.
                    Maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk.
                    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                      Ik zie ook niet echt het nut van een 60 cm box om daar 4 SB910 's in te plaatsen
                      Totdat je een keer in de volle zon wilt flitsen.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                        Dat doen we dan ook zonder box
                        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                          Ik zie ook niet echt het nut van een 60 cm box om daar 4 SB910 's in te plaatsen
                          ik ook niet, beetje waanzin als je het mij vraagd.....trouwens de prijs nog buiten beschouwing gelaten voor 4 x sb 910......en wat een gedoe zeg.....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
                            Ok een heel stuk minder goed dan.
                            Binnen of in een donkere ruimte ok, maar als je ze buiten gebruikt op locatie no way
                            heb je die ervaring dan? ik wel! het blijft werken ook buiten... ik stond er eerst zelf verwonderd naar te kijken... probeer het uit voor je iets beweert!
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lastolite Ezybox 60cm vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                              ik ook niet, beetje waanzin als je het mij vraagd.....trouwens de prijs nog buiten beschouwing gelaten voor 4 x sb 910......en wat een gedoe zeg.....
                              4 YN460 II kosten amper 130€ alles samen...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X