Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

    Dag iedereen.

    Ik ben Michel en wil me graag bezig gaan houden met natuurfotografie.

    Ik heb al meerdere topics gelezen over het aanschaffen van een camera maar ben mijn situatie niet tegengekomen.

    Mijn budget gaat niet zover dat ik een reflexcamera kan kopen, wel tweedehands maar ik wandel heel veel en wil dus graag geen aparte lenzen meesleuren.

    Na veel lezen, ook hier op het forum, denk ik dat ik best ga voor een bridgecamera. Een systeemcamera met aparte lenzen zijn ook boven m'n budjet.

    Graag zou ik ook foto's van vogels willen maken en is een grote zoom belangrijk, het mag de foto liefst niet vervormen. De foto's moeten niet scherp zijn op posterformaat want dan kom ik er niet met een bridge maar een 20x30 afmeting zou ik toch graag scherp hebben.

    Degene die ik ben tegengekomen zijn:

    Coolpix p500 of p510 van Nikon
    Fujifilm FinePix HS25EXR of HS30EXR
    Canon powershot SX40 HS
    Olympus SP-810UZ
    Panasonic Lumix DMC-FZ150
    ...

    M'n budget is maximum 500 euro. Ik ben niet gehecht aan een bepaald merk.

    Ik heb de specificaties van die toestellen bekeken maar dat zegt mij niets dus vraag ik raad aan jullie. Er zijn hier op het forum allicht mensen die er een goede kijk op hebben.

    Dus uit bovenstaande lijst zou ik graag de betere uithalen voor mijn doeleinden. Het maken van films is niet belangrijk.

    Alvast bedankt.

    Groeten,

    Michel

  • #2
    Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

    ik zoek ook iets in dergelijke aard, ik wil eindelijk eens mooie foto's nemen van vogels (parkieten- en papegaaien) in dierentuinen en kooien, die dus achter gaas en tralies zitten en waar je niet met je mini-toestelletje tegen de tralies kan gaan hangen;
    zoals je wel weet moet je soms een metertje of zo voor de kooi blijven en staat het gaas altijd op je foto, dus wellicht handmatig scherp stellen en goede zoom

    voorlopig is mijn keuze:
    FUJIFILM FINEPIX HS30EXR BLACK

    CANON SX40HS

    NIKON COOLPIS P510 ROOD

    Help!?!? mij en Michel mensen!!

    Comment


    • #3
      Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

      Ik heb enkele jaren gefotografeerd met een Lumix DMC-FZ18, heb hier ook 2 modules fotografie mee gevolgd, maar ben nu toch overgestapt naar de Nikon D7000. Desondanks ben ik van die Lumix altijd heel tevreden geweest, buitenfoto's waren altijd mooi zuiver, goeie beeldstabilisator.

      Comment


      • #4
        Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

        Franciskine is de man van de bridgetoestellen. Zoek even op gestarte draadjes hier bij Camera door deze man en je zal voorbeeldfoto's en gebruikerservaringen vinden.

        Comment


        • #5
          Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Franciskine is de man van de bridgetoestellen.
          Ben ik dat echt ja? Ik heb er inderdaad al enkele gehad maar zweer bij 2 merken, namelijk Nikon en Fuji, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de Fuji toestellen. Over andere merken kan ik helaas weinig vertellen.
          De beste bridge is op dit ogenblik de Fuji X-S1, helaas ligt die boven jouw budget, ik hou niet van camera's waar je digitaal met een knopje moet in en uitzoomen, dergelijke toestellen zijn voor mij echte afknappers ( da's echt wel persoonlijk ), manueel kunnen in en uitzoomen zijn voor mij een absolute vereiste.
          Als je echt niet teveel geld wil uitgeven en toch een zeer goede bridge wil, zoek dan een naar een 2de handse FUJI S100FS
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

            Kijk dan ook eens naar de Nikon J1, heb deze sinds kort en de camera maakt gebruik van verwisselbare lenzen, als je 500,- te besteden hebt dan heb je zelfs een kitje met extra 30-110 mm zoom erbij (70-300 in normaal bereik), de kwaliteit is erg goed te noemen, snel en toch redelijk compact.
            Vorodeel van dit cameraatje is zijn ruisarme beelden boven 800 ISO, dit terwijl de afmeting van het geheel toch beduidend kleiner is dan de gemiddelde systeemcamera zoals de Nex en de Penn (niet zozeer body maar wel combi body plus lens).

            Mischien ook een toestel om eens je licht bij op te steken, ik ben er uitermate tevreden over in ieder geval.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

              Ik zou voor de Nikon P510 gaan, veel zoom en goede resultaten, dan moet je niet zoveel croppen!

              Comment


              • #8
                Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

                Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                Ik zou voor de Nikon P510 gaan, veel zoom en goede resultaten, dan moet je niet zoveel croppen!
                Inderdaad veel zoom maar digitale geinterpoleerde zoom dus de kwaliteit moet je met een grote korrel(zout) nemen.

                Een bridge die tot 600mm kan voor pakweg 400 euro zou toch iedereen kopen als hij zo geweldige resultaten zou neerzetten (waarom zou je dan 1000den euro,s neerleggen voor een objectief op een dslr)

                Het is maar waar je tevreden mee bent zo simpel is het .

                Ik bezit nu zelf de nikon D800 met veel glas ,sinds vorige week ook de nikon P7100 wat de beste compact zou zijn van nikon ,in het weekend iets meer dan 400 opnames (alle op M) mee gemaakt en tot de conclusie gekomen maakt redelijke fotokes doch kan niet aan een instapdslr tippen.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke bridgecamera is voor mijn noden het best?

                  Oorspronkelijk geplaatst door BUK518 Bekijk bericht
                  ik zoek ook iets in dergelijke aard, ik wil eindelijk eens mooie foto's nemen van vogels (parkieten- en papegaaien) in dierentuinen en kooien, die dus achter gaas en tralies zitten en waar je niet met je mini-toestelletje tegen de tralies kan gaan hangen;
                  zoals je wel weet moet je soms een metertje of zo voor de kooi blijven en staat het gaas altijd op je foto, dus wellicht handmatig scherp stellen en goede zoom

                  voorlopig is mijn keuze:
                  FUJIFILM FINEPIX HS30EXR BLACK

                  CANON SX40HS

                  NIKON COOLPIS P510 ROOD

                  Help!?!? mij en Michel mensen!!
                  Als ik uit die drie moest kiezen, zou ik eerder voor de Fuji gaan. Kleinere zoom wat gezien de foto's die je wil nemen geen nadeel is maar wel RAW. Geen van die modellen geven je de kans om echt manueel scherp te stellen. Dat kan eigenlijk alleen met de Fujifilm FinePix X-S1.

                  Comment

                  Working...
                  X