Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera bovenop Canon EOS60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera bovenop Canon EOS60D

    Ik ben in het bezit van een Canon 60D met verschillende lenzen (85mm+17-55 F2,8)
    Nu zou ik nog een compactcamera willen die ik alle dagen mee op zak kan nemen.

    Kan er iemand mij en betaalbare compactcamera aanbevelen? GPS is niet nodig, wat ik wel belangrijk vind is de optische zoom en de megapixels zouden ook min. 12 moeten zijn

    Kan iemand mij helpen?
    Aanraders/afraders???

  • #2
    Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

    ik raad je deze camera aan:

    zeer scherpe prijs, 14MP en met 18x optische zoom (28-504mm) kan je al eens inzoomen..
    ik kocht deze camera onlangs en ben er heel tevreden over, het enige nadeel zijn voor mij de AA-batterijen...

    succes met de zoektocht

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

      Lijkt me echt wel wat ja ... maar ik zoek eigenlijk iets wat nog compacter is.
      Nog aanraders???

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

        fuji X10
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #5
          Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

          Ik heb deze en deze als cameraatjes bovenop m'n 7D.
          Waarom, ik ben nogal een liefhebber van actieve buitensporten en dan is een camera die tegen een stootje kan wel handig.
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

          Comment


          • #6
            Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

            Sony heeft een nieuwe reeks cybershots uitgebracht, waaronder deze 18MP met 20x zoom.
            Het vorig model heb je ook nog met 16MP en 16x zoom, is toch een pak goedkoper nu.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

              Waarom geen Canon S100
              Super toestel en 24mm groot hoek en weegt niks voor op stap te gaan.
              Je moet wel een tweede batterij aanschaffen want die gaan geen heel de dag mee.
              Zeker als je wat filmd.
              Maar is die nog betaalbaar
              2 x Nikon Z6 met wat glas
              www.janvanginkel.be

              Comment


              • #8
                Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

                ne powershot g12 misschien. Kan je ook raw mee werken
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                  Waarom geen Canon S100
                  Super toestel en 24mm groot hoek en weegt niks voor op stap te gaan.
                  Je moet wel een tweede batterij aanschaffen want die gaan geen heel de dag mee.
                  Zeker als je wat filmd.
                  Maar is die nog betaalbaar
                  Ik vond van wel, want ik heb al eentje van begin dit jaar. Goedkoop is hij inderdaad niet, maar het ding doet wat het moet doen, en werkt ook in RAW... Enig nadeel is de f-waarde in telestand (f5.9 op een equivalent van 120 mm.) wat dus te maken heeft met de kleine grootte van het toestel. Hij slikt wel wat batterij, maar het hangt ervan af hoeveel foto's je neemt op een dag natuurlijk... Maar ze gaan inderdaad maar een 150-200 stuks mee (afhankelijk of je tussendoor het schermpje nog veel gebruikt). Het 2e exemplaar zit dus ook al een tijdje in mijn tas.

                  De powershot G12 is behoorlijk oud (de beeldkwaliteit van de S100 zou beter zijn), en eigenlijk redelijk groot. Z'n opvolger is een pak duurder (Gx1) en ik dacht nog groter...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compactcamera bovenop Canon EOS60D

                    Canon Powershot 230, Nikon Coolpix 9100, Panasonic TZ30

                    Djienbe

                    Comment

                    Working...
                    X