Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark II, hoe C1, C2, C3 & default settings wijzigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D mark II, hoe C1, C2, C3 & default settings wijzigen

    Aloha,

    Ik heb mijn 5D mark II al een tijdje nu maar snap nog altijd niet hoe de custom instellingen werken. Heb geprobeerd om mijn C1, C2 en C3 aan te passen. Maar nu blijkt dat in automatische modus standaard mijn timer op 10 sec. staat.

    Kan iemand mij in't kort even zeggen hoe:
    • de default settings te resetten.
    • de default settings te wijzigen vs de C1, C2 en C3 settings te wijzigen


    Dank bij voorbaat en mensen die RTFM willen posten, gelieve te onthouden alhoewel jullie gelijk hebben eigenlijk.
    ~only dead fish follow the stream~

  • #2
    Re: 5D mark II, hoe C1, C2, C3 & default settings wijzigen

    Eerst en vooral: RTFM!
    ten tweede: http://google.com
    en als laatste: Toestel instellen zoals je ze wilt hebben op een C-stand.
    Dan naar "Cameragebruikersintelling" en dan registreren op de custom-stand die je wil. Succes!

    Comment


    • #3
      Re: 5D mark II, hoe C1, C2, C3 & default settings wijzigen


      Vanaf p. 171

      Met de tijd dat je verspeelde met je vraag hier te posten, het je het al lang gevonden.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: 5D mark II, hoe C1, C2, C3 & default settings wijzigen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
        Aloha,

        Ik heb mijn 5D mark II al een tijdje nu maar snap nog altijd niet hoe de custom instellingen werken. Heb geprobeerd om mijn C1, C2 en C3 aan te passen. Maar nu blijkt dat in automatische modus standaard mijn timer op 10 sec. staat.

        Kan iemand mij in't kort even zeggen hoe:
        • de default settings te resetten.
        • de default settings te wijzigen vs de C1, C2 en C3 settings te wijzigen


        Dank bij voorbaat en mensen die RTFM willen posten, gelieve te onthouden alhoewel jullie gelijk hebben eigenlijk.
        De groene automatisch modus onthoudt de laatste setting. Die 10 sec is niet de default.
        In die modus kan je ongeacht welke functie je de joystick hebt toebedeeld, hiermee toch het snelmenu activeren door er in het midden op te duwen.
        Verplaats het groene rechthoekje naar de zelfontspanner, en draai het grote wiel 1 klik naar rechts. Je default is dan voortaan: Enkelbeeld.
        Bij de automatische modi Tv en Av, en indien je die joystick niet in Cfn2-3 op 1 (multifunctionele knop) hebt gezet gaat dat idem. Indien wel, dan kan je de transport mode (met de zelfontspanner) enkel bereiken via het knopje AF-drive, om aan te passen met het grote wiel. Dat grote wiel reageert daar in dit geval altijd, ook als de on-knop niet helemaal boven staat, en ook zonder eerst de camera-wake met de ontspankop uit te voeren die van hem een belichtingscompensatieknop maakt.
        Je andere vraag is al beantwoord, zie ik.
        Dan bestaat er een volgende mogelijkheid dat je het grote wiel de af-punt-selectie hebt toegewezen, met de automatische selectie onder de zoomknop. In dat geval zet je eerst Cfn3-2 op nul, want anders ben ik hier weer vertrokken met een half blz. uitleg.
        Last edited by Poza; 8 maart 2012, 23:29.

        Comment

        Working...
        X