Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 200-400mm f4 g ed af-s vr Ervaring mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 200-400mm f4 g ed af-s vr Ervaring mee

    Heeft er iemand ervaring met deze superlens.
    IK weet dat ze heel duur is en moeilijk handelbaar maar heeft iemand praktijk ervaring.
    De combinatie Sigma 50-500 met converter is blijkbaar geen giller en daarom zou graag meer MM hebben om dieren te fotograferen.

    Bedankt voor de input

  • #2
    Re: nikon 200-400mm f4 g ed af-s vr Ervaring mee

    Op het Fred Miranda Nikonforum lees ik regelmatig dat scherpte in het dichtbij gebied zeer goed is, maar naar oneindig dat dat minder wordt. Vraag me niet waar dat dichtbij precies ophoudt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: nikon 200-400mm f4 g ed af-s vr Ervaring mee

      Geen persoonlijke ervaring hier maar....uit de klasse "exotische" objectieven is dit volgens mij het objectief wat je "regelmatig" kan terug vinden op tweedehands-sites. Véél meer dan bijvoorbeeld een 500mm of 600mm f4 en meestal is dan de reden dat de gebruikers ervan willen overstappen naar één van voorgenoemde lenzen. Dat is niet zonder reden waarschijnlijk dus goed overwegen waar je ze gaat voor gebruiken denk ik.
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: nikon 200-400mm f4 g ed af-s vr Ervaring mee

        De Nikon 300mm f/2.8 VR + Nikon TC 1.4 II is iets scherper en performanter dan de Nikon 200-400mm f/4.
        Toch heeft de 200-400mm zijn reden van bestaan : het is een erg handig en bruikbaar zoombereik en als je het diafragma wat dichtknijpt haal je mooie resultaten...
        Deze 200-400mm is echter niet zo gesteld op teleconverters, zelfs met de Nikon TC 1.4 II is het resultaat niet top te noemen, en zeker al niet met "scherpstelling op grotere afstand" !
        Voor alle duidelijkheid, de 200-400 heb ik niet in mijn arsenaal zitten, maar ik heb dit objectief een paar keer kunnen vergelijken met m'n Nikon 300mm f/2.8.
        Greetz, Kariboe

        P.S. Als het gaat over objectieven rond de 400mm heeft Nikon heel weinig te bieden... Vreemd dat Nikon hier geen nieuwe alternatieven voor schijnt aan te bieden.
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment

        Working...
        X