Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

    Ik las dat "strobe heads" een ideale oplossing zijn om aan goede prijs een deftige setup te maken.
    Wat zouden jullie vinden van een 580EXII als master en zo'n strobisthead als slave?

    Er zijn zoveel soorten :


    Kun je dit op verplaatsing ook gebruiken, hoeveel watt zou best zijn?
    Werken de meesten simpel via een trigger in samenwerking met de 580 exII of te ingewikkelde setup?

  • #2
    Re: 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

    waarom neig je naar zo een strobe head?

    het merendeel van mijn strobist-foto's op locatie zijn gemaakt met een reportageflits

    in sommige gevallen met meerdere dus zie persoonlijk niet wat de meerwaarde is van zo'n strobe head op dit moment, zeker niet aangezien we niet weten wat je wenst te bekomen.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

      wel ik zie dat men nog veel van die alien bees op locatie gebruikt bvb, een strobe head is waarschijnlijk veel krachtiger dan een 430 ex2, maar dit is geen ettl zeker en je moet dan manueel werken? Voor de prijs van een 430 ex2 ga je geen deftige strobe head vinden zeker?

      Comment


      • #4
        Re: 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

        Alles hangt ervan af wat je juist wenst te doen en te bereiken.
        Voor de veelzijdigheid van je setup zou ik minstens één 580 EX aankopen, omdat die op je camera kan werken met ETTL en ook los van je camera met een externe trigger.
        De bijkomende flitsen hoeven geen 580 te zijn, ik koos daarvoor de Yungnuo 560 , dat is een krachtige manuele flits, uiterlijk een beetje vergelijkbaar met de 580, maar dus geen ETTL, maar wel een heel kleine prijs tussen de 52 en de 54 euro bij een bestelling in China.

        Als het je bedoeling is van een complete setup te maken voor alleen strobist gebruik kan je die ook samenstellen met enkel Yongnuo 560 flitsen, maar dan heb je geen on cameraflits met ETTL, maar je koopt wel bijna 6 Yungnuo 560 voor de prijs van 1 Canon 580 EX. Aan U de keuze.

        Als externe trigger gebruik ik de Elinchrom Skyport, maar dat is omdat ik die ook heb voor mijn studioflitsen, er zijn ook zeer goede goedkope alternatieven te vinden.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          wel ik zie dat men nog veel van die alien bees op locatie gebruikt bvb, een strobe head is waarschijnlijk veel krachtiger dan een 430 ex2, maar dit is geen ettl zeker en je moet dan manueel werken? Voor de prijs van een 430 ex2 ga je geen deftige strobe head vinden zeker?
          dat moet je letterlijk gaan meten met een lichtmeter of vergelijken op basis van het richtgetal.
          Je kan de output van een full power reportageflits gemiddeld gaan catalogeren op een output-kracht van 60-70 watt / seconde.

          De prijzen van die strobe heads ken ik niet.
          TTL zal ook vermoedelijk niet van de partij zijn bij de strobe heads.
          Vergis je ook niet met mogelijkse studioflitsers die je ziet zoals ranger quadra, RX enz want er zijn ook wel fotografen die deze gebruiken.

          En waarom wil je TTL gaan werken als je off-camera gaat flitsen?
          Weet je fototoestel dat je je flits op een halve meter van je model hebt staan?
          Artikel d_oracle TTL of manueel. Ik raad je al zeker aan om dit eens te lezen.

          Ik heb simpelweg een TTL-flitser van sigma momenteel, puur voor feestjes e.d. indien nodig. Al de rest doe ik zoals digipics hierboven reeds vermeldde met manuele flitsers.
          Ik heb de 460 II van youngnuo. Even krachtig als de 560, goedkoper, wel geen pc-sync aansluiting & batterypack connection. Ook iets kleinere kop.

          De meeste TTL-flitsen kan je ook manueel gebruiken hoor dus als 1ste flits zou ik sowieso voor een compatibele TTL-flits voor je toestel gaan.
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: 580 EXII master met "strobe head" als slave of 430 EXII ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            wel ik zie dat men nog veel van die alien bees op locatie gebruikt bvb,
            in amerika... hier zijn die pokke duur...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X