Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De master sproeier van Pienza

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De master sproeier van Pienza



    Dit is mijn entree hier op dit forum.
    Het parkje kreeg sfeer door de beregening.
    Ik vond de sproeiverantwoordelijke op een mooie plaats staan met als "tegenspeler" het beeld.
    Weet niet of de foto hier thuishoort of bij Mensen&straat...





    Update:



    Alvast bedankt voor het kijken en commentaren.
    Gr,
    JM



    Last edited by Red Falcon; 10 maart 2012, 08:08. Reden: Update

  • #2
    Re: De master sproeier van Pienza

    Hmmm, sferen die je ervaart komen soms niet altijd tot zijn recht in een foto, een andere keer des te meer, al vrees ik dat het hier niet het geval is. De neerslag haalt je kleur uit de achtergrond en heeft je scherpstelling ook wat in de war gebracht. Sorry...maar volgende keer beter
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

    Comment


    • #3
      Re: De master sproeier van Pienza

      Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
      Hmmm, sferen die je ervaart komen soms niet altijd tot zijn recht in een foto, een andere keer des te meer, al vrees ik dat het hier niet het geval is. De neerslag haalt je kleur uit de achtergrond en heeft je scherpstelling ook wat in de war gebracht. Sorry...maar volgende keer beter
      Helemaal niet akkoord. Wat mij betreft is er niks mis met de kleur en is de scherpstelling naar behoren. Dit is een leuke plaat, met een pak sfeer en een leuk gegeven.
      Heel misschien zou je de beeldopbouw in de foto kunnen vereenvoudigen door onderaan de eerste haag weg te halen en dan - om de 2-3 beeldverhouding geen geweld aan te doen - rechts ook wat weg te halen. Zo komt de persoon en de waterstraal op een sterkere plaats in je kader.
      Voor wat het waard is...
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: De master sproeier van Pienza

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Heel misschien zou je de beeldopbouw in de foto kunnen vereenvoudigen door onderaan de eerste haag weg te halen en dan - om de 2-3 beeldverhouding geen geweld aan te doen - rechts ook wat weg te halen. Zo komt de persoon en de waterstraal op een sterkere plaats in je kader.
        Voor wat het waard is...
        Greetz, Kariboe
        Dank voor de reactie.
        Een poging gedaan maar weet het zo niet.
        Weet ook niet hoe ik die update als foto in het eerste bericht moet krijgen (mijn poging resulteerde in een plaatsing vd link).
        Je kunt het per PM altijd aan mij vragen om dit te doen, kleine moeite voor mij. Mod, RF
        Gr,
        JM
        Last edited by Red Falcon; 10 maart 2012, 08:11.

        Comment


        • #5
          Re: De master sproeier van Pienza

          ik vind dit juist wel een heel aantrekkelijke foto. zo trekt de waterstraal je recht naar de persoon toe. met andere worden staat deze op de perfecte plaats. het is eens wat anders dan het gewone landschapje en je zou misschien meer reactie krijgen bij mensen en straat fotografie want volgens mij is de persoon toch het onderwerp van deze foto, maar deze mag er toch echt wel wezen hoor.

          greets,

          Jeroen

          Comment


          • #6
            Re: De master sproeier van Pienza

            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            Weet ook niet hoe ik die update als foto in het eerste bericht moet krijgen (mijn poging resulteerde in een plaatsing vd link).
            vind de update beter ,mooie foto trouwens
            klik op aanpassen en dan nogmaals op aanpassen en dan de link gewoon op dezelfde manier plaatsen als je eerste foto

            Comment


            • #7
              Re: De master sproeier van Pienza

              een knap beeld
              weet alleen niet welke nu de mooiste is vind ze beide goed
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

              Comment


              • #8
                Re: De master sproeier van Pienza

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                ... Weet ook niet hoe ik die update als foto in het eerste bericht moet krijgen (mijn poging resulteerde in een plaatsing vd link) ...
                Je hebt het foute icoontje (wereldbol met schakel) gebruikt. Met het icoontje "Afbeelding invoegen" was het zeker gelukt.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: De master sproeier van Pienza

                  Dank voor jullie reacties en de tip ivm updates.
                  Ga dat eens bekijken en testen volgende keer, en mocht het niet lukken dan weet ik waarheen RF
                  Gr,
                  JM

                  Comment


                  • #10
                    Re: De master sproeier van Pienza

                    Mooi plaatje en plekje....maar moet dat eigenlijk niet de master sproeier van San Quirico d'Orcia zijn ? Dit is volgens mij niet in Pienza hoor
                    mvg. Frederico

                    Comment


                    • #11
                      Re: De master sproeier van Pienza

                      De sfeer zit er....en de update vind ik toch wel beter!
                      Gr Pascale
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: De master sproeier van Pienza

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederico Bekijk bericht
                        Mooi plaatje en plekje....maar moet dat eigenlijk niet de master sproeier van San Quirico d'Orcia zijn ? Dit is volgens mij niet in Pienza hoor
                        mvg. Frederico
                        Inderdaad, ik heb me vergist.
                        Gr,
                        JM

                        Comment

                        Working...
                        X