Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Friesland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Friesland

    Beste vrienden fotografen,

    Na alle heisa rond de Elfstedentocht in Friesland die uiteindelijk niet doorging heb ik het plan opgevat om deze zomer eens een paar dagen op bezoek te gaan in deze regio.
    Kunnen jullie mij misschien tips geven( uit ervaring b.v) waar mooie foto's te maken zijn of waar er echt wel iets speciaals op de sensor vast te leggen is.
    Alvast bedankt voor de tips.
    www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

  • #2
    Re: Friesland

    als je met de auto gaat...
    volg de door de ANWB uitgezette routes, je hebt er meerdere in Friesland.
    kom je langs de mooiste plekjes zonder er bewust naar te zoeken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Friesland

      Dat is al een goeie tip
      Bedankt
      www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

      Comment


      • #4
        Re: Friesland

        Het stuifzandgebied van de kale duinen (Aekingerzand) in het Drents-Friese woud.
        En ook het Fochteloërveen in Appelscha.
        We gaan zelf al enkele jaren naar Friesland en die twee plaatsen kan ik echt aanraden voor de mooie natuur.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: Friesland

          Op de heen- of terugweg de Oostvaardersplassen erbij nemen, als je van natuurgebieden houdt.1000den grote grazers en vele soorten vogels
          De Oostvaardersplassen in beeld, maandelijks videoblog van ecoloog / fotograaf Ruben Smit, in opdracht van Staatsbosbeheer.
          Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

          Comment


          • #6
            Re: Friesland

            Hmmm Friesland.
            2 Jaar geleden vertrok ik van hieruit, volgeladen met tent en bagage, naar Friesland met de fiets.

            Wat ik toen heb geleerd: ga niet met de fiets naar Friesland
            Veel wind, lange saaie wegen, ... beetje aan de saaie kant (in vergelijking wat we allemaal onderweg tegenkwamen)

            Ga dus met de auto ofzo... Voor te fotograferen? De afsluitdijk en balk komen het eerst in me op ... Verder heb ik daar niet speciaal veel foto's genomen. Succes alvast!

            Groetjes
            Wyffels

            Comment


            • #7
              Re: Friesland

              Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
              Hmmm Friesland.
              2 Jaar geleden vertrok ik van hieruit, volgeladen met tent en bagage, naar Friesland met de fiets.

              Wat ik toen heb geleerd: ga niet met de fiets naar Friesland
              Veel wind, lange saaie wegen, ... beetje aan de saaie kant (in vergelijking wat we allemaal onderweg tegenkwamen)

              Ga dus met de auto ofzo... Voor te fotograferen? De afsluitdijk en balk komen het eerst in me op ... Verder heb ik daar niet speciaal veel foto's genomen. Succes alvast!

              Groetjes
              Wyffels
              Ligt aan de route die je neemt, maar idd, de meest directe route (door Flevoland) is wat minder interessant dan bv een mooi bergpasje, zeker met wind tegen (ook ervaring mee )
              Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

              Comment


              • #8
                Re: Friesland

                Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                Hmmm Friesland.
                2 Jaar geleden vertrok ik van hieruit, volgeladen met tent en bagage, naar Friesland met de fiets.

                Wat ik toen heb geleerd: ga niet met de fiets naar Friesland
                Veel wind, lange saaie wegen, ... beetje aan de saaie kant (in vergelijking wat we allemaal onderweg tegenkwamen)

                Ga dus met de auto ofzo... Voor te fotograferen? De afsluitdijk en balk komen het eerst in me op ... Verder heb ik daar niet speciaal veel foto's genomen. Succes alvast!

                Groetjes
                Wyffels
                Ik woon in Friesland en als je veel wind hebt gehad dan heb je net pech gehad het waait hier niet meer dan elders.
                Saaie wegen?? het is overal mooi als je het maar wilt zien.
                Je kunt hier super mooi fietsen.

                @ Merckx.
                Bezoek een aantal plaatsen van de 11 steden.
                Sneek is mooi (snekermeer kun je ook mooi fotograferen zeker met de Sneekweek heel veel zeilboten)
                Bolsward is een mooie plaats.
                Sloten is klein maar erg mooi (mooie foto plek)
                als je wat wilt weten laat het me maar weten mag ook via mail oid.

                Groet
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Friesland

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                  Ik woon in Friesland en als je veel wind hebt gehad dan heb je net pech gehad het waait hier niet meer dan elders.
                  Saaie wegen?? het is overal mooi als je het maar wilt zien.
                  Je kunt hier super mooi fietsen.
                  Alvast mijn excuses voor mijn, misschien ietsje té, negatieve post over Friesland..
                  M'n ontgoocheling kwam gewoon terug boven haha.

                  Natuurlijk zijn er veel mooie plaatsen om te fotograferen in Friesland. En het kan misschien wel mooi zijn om te fietsen... Maar wij hadden nu eenmaal een iets minder goede ervaring. Op de heen weg hadden we prachtig weer, maakten we de finale van het WK voetbal mee in Amsterdam, enzo ...
                  Eenmaal in Friesland, hadden we wat rustdagen ingelast om Friesland te "bezoeken". Maar de wind stak hard op, waardoor de lange wegen oneindig leken En we verveelden ons, daar het seizoen nog niet begonnen was. (misschien ook te weinig voorbereid).

                  Succes nog met de reis! Ik verlang al naar uw foto's

                  Groetjes
                  Wyffels

                  Comment


                  • #10
                    Re: Friesland

                    Een keer dat je Utrecht achter de rug hebt vindt ik de reisweg naar Friesland zeer mooi en weids. En dan heb ik het vooral over Flevoland en Friesland zelf.
                    Al gaan wij altijd met de auto en huren we fietsen ter plaatse.
                    Friesland (en Nederland in het algemeen) is prachtig om te fietsen.
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Friesland

                      Wel praktisch dit forum.
                      Met al de tips kan ik aan het werk om mijn planning te maken.
                      Bedankt allemaal.
                      www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Friesland

                        Zoals hierboven al genoemd Appelscha met de kale duinen is echt heel mooi en ook mooi voor de fotograaf.
                        Rondom Beetsterzwaag heb je ook hele mooie fietspaden door de bossen en over de Liphuisterheide.
                        Kun je bij mij komen voor een bakkie koffie
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Friesland

                          Hier even 2 links naar foto's dat ik heb gemaakt in de Kale Duinen te Appelscha.
                          Dan heb je al een idee .
                          Bezoek zeker ook eens het bezoekerscentrum (Terwisscha 6A in Appelscha).
                          Daar kan je plannetjes verkrijgen en is er veel te zien over de natuur (ook leuk voor de kinderen).
                          Ook voor een koffie kan je er terrecht.
                          Veel plezier alvast.



                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Friesland

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                            Hmmm Friesland.

                            Wat ik toen heb geleerd: ga niet met de fiets naar Friesland
                            Veel wind, lange saaie wegen, ... beetje aan de saaie kant (in vergelijking wat we allemaal onderweg tegenkwamen)
                            maar wel lekker vlak en je hoeft niet te klimmen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Friesland

                              Friesland is prachtig. Vooral het zuid-oosten bij Appelscha. Prachtige bossen. Dus als je van het forograferen van bossen houdt. Voor de rest kun je in de zomer mooie plaatjes schieten van zeilers op de wijdse meren.

                              Comment

                              Working...
                              X