Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

    Hoi,

    mijn D50 is verkocht. Er is nu tijd en geld voor een andere body. Of een 2dehandse D90, of een nieuwe D5100. Behoorlijk wat leeswerk leert me dat de D5100 sublieme beelden en kleuren heeft, gelijk aan de D7000. Dus de keuze lijkt me logisch: ik koop de D5100. Maar toch merk ik dat dit toestel bij weinig mensen op sympathie kan rekenen (men adviseert meestal de D90) Waarom?
    Ter info: ik schiet enkel met AF-S DX lenzen, ben gewend van in het menu te duiken om parameters aan te passen en schiet nooit manueel.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

    De D90 heeft een motortje waardoor je oude objectieven kan gebruiken met autofocus.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

      Als je alleen AF-S lenzen hebt en je bent bereid iets meer via het menu in te stellen is een d5100 een zeer goed toestel.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

        Voor wat het waard is:
        Kvind persoonlijk dat een D90 beter in de hand ligt.

        Ik denk dat het een beetje afhangt van wat je met het toestel allemaal van plan bent.
        Grt, Amaat
        The fun begins where the road ends
        BD Lidnummer : BD2057BE

        Comment


        • #5
          Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
          Hoi,

          mijn D50 is verkocht. Er is nu tijd en geld voor een andere body. Of een 2dehandse D90, of een nieuwe D5100. Behoorlijk wat leeswerk leert me dat de D5100 sublieme beelden en kleuren heeft, gelijk aan de D7000. Dus de keuze lijkt me logisch: ik koop de D5100. Maar toch merk ik dat dit toestel bij weinig mensen op sympathie kan rekenen (men adviseert meestal de D90) Waarom?
          Hoe minder cijfers in de naam, hoe beter en duurder.

          Comment


          • #6
            Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

            zal er ook voor een deel aan liggen dat de D90 gewoon een hele populaire camera, dus raden veel mensen aan wat ze kennen/hebben..

            en de meesten kijken ook naar de prijs/kwaliteit verhouding van D90 tov D5100, en niet gewoon naar wat 'beste' is..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

              De interne flits van de D90 kan als cls-master gebruikt worden. Bij een D5100 kan dat niet.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

                Kijk je enkel naar het beeldresultaat (en dat is superbelangrijk uiteraard ) dan is de D5100 de beste keuze.

                Maar een camera moet je ook vlot kunnen hanteren, en daar scoort de oudere en grotere D90 beter in:
                - groter en beter in de hand liggend
                - 2de instelwieltje aan de voorzijde
                - ingebouwde focusmotor
                - uitgebreidere flitsmogelijkheden

                Geen evidente keuze, lijkt me.
                Wil je het beste van 2 werelden: D7000 !

                Maar als ik jouw argumenten zo lees (ik schiet enkel met AF-S DX lenzen, ben gewend van in het menu te duiken om parameters aan te passen en schiet nooit manueel) dan denk ik dat de D5100 zeker zal voldoen!
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Hoe minder cijfers in de naam, hoe beter en duurder.
                  Mijn D60 ruilen tegen jouw D800? Lijkt me een goede deal

                  Comment


                  • #10
                    Re: waarom wordt D90 hoger ingeschat dan D5100

                    ga voor beeldkwaliteit + betere filmfunctie: D5100 (niet dat de D90 slecht is)
                    ga voor gebruiksgemak + gebruik oude lenzen: D90 (niet dat de D5100 slecht is)

                    Met ondertussen de 50mm 35mm 85mm en een paar goeie kitlenzen in AF-S is er voldoende aanbod denk ik wel om je honger te stillen.
                    Op de D5100 heb je een kantelschermpje, op de D90 niet.
                    Videofunctie op DSLR vind ik te verwaarlozen.
                    En zoals je aangeeft, als je gewoon bent om in menu's te duiken dan is de D5100 ook goed.

                    Nu kan en moet niemand in u plaats gaan kiezen, maar het zijn maar enkele dingen die kunnen meespelen.

                    Ik heb een D5000 gehad en nu een D7000.
                    Ik zat niet graag in de menu's, werk ondertussen weleens met (oude, manuele, maar goede) Ais lenzen.
                    Ik gebruik mn SB-600 op afstand. Dat maakt in mijn geval de D7000 (of de D90) iets meer geschikt denk ik.
                    En het ontbreken van een extra scrollwieletje lijkt een prul, maar scheelt wel.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment

                    Working...
                    X