Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouncehulpmiddelen opzetflitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bouncehulpmiddelen opzetflitser

    Met een opzetflitser recht vooruit flitsen levert nogal platte beelden op. Zelf heb ik al een tijdje een stofen omnibounce. Zelf vind ik dat bouncen met een wit kaartje vastgezet met elastiekje nog de beste resultaten geeft . Ik heb al veel rondgesnuffelt op het internet en kwam er volgende zaken tegen:

    Speeltjes bij konijnenberg

    De flits op je camera verzachten

    Momenteel maak ik gebruik van een speedlite 270ex.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

    Wat is nu eigenlijk de vraag?
    Hier nog eentje: http://www.abetterbouncecard.com/
    en nog eentje
    A flash reflector attached to an upward-pointed flash that may be adjusted for any angle on a hinge is way better than a fixed-angle reflector.

    en nog eentje
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

      Men gaf mij het advies om te kijken naar hulpmiddelen voor de externe flits. Ik vraag mij eigenlijk af wat nu effectief de beste resultaten geeft om zacht licht te geven.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

        Ze werken allemaal beetje op hetzelfde principe en dat is de oppervlakte vergroten. Een omnibounce zal het licht in alle richtingen sturen waardoor het kan bouncen ten muren en plafond om zo een groot licht oppervlak te krijgen. Buiten heeft een omnibounce geen nut omdat de effectieve oppervlakte even groot blijft.

        Het grootste oppervlak geeft het zachtste licht.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht

          Het grootste oppervlak geeft het zachtste licht.
          juist, in relatie tot je onderwerp! click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

            Ondertussen ben ik nog wat aan het zoeken geweest, vandaar ook mijn late respons. Verder lees ik dat men ook een flitsparaplu of softbox kan gebruiken voor het gebruik met een externe flits. Is mijn speedlite 270EX daar geschikt voor (genoeg vermogen) of kan mij daar beter een speedlite 430EX aanschaffen (draaibare flitskop), slave functie enz... Of kan ik mijn huidige speedlite gaan combineren met een speedlite 430EX? Om bvb een betere lichtverspreiding te verkrijgen gebruikten fabrikanten van lampenarmaturen vroeger en nu nog prismatische lampenkappen om een betere lichtverspreiding te verkrijgen. Een reflector in verhouding tot de lamp is ook mogelijk om een goede verspreiding te verkrijgen van het licht. Zo is de flitskop volgens mij ook opgebouwd. Een softbox en flitsparaplu vergroten deze en maken het licht difuus, correct?

            D_oracle mooie uiteenzetting, ik zal eens eens een cursus bij U moeten komen volgen
            Last edited by eos550; 15 maart 2012, 18:34.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

              volgende zaken kunnen volgens mij intersant zijn om te starten:

              Yongnuo-RF-602C-Wireless-Flash-Trigger-Set-voor-Canon

              http://www.cameranu.nl/nl/strobe-fla..._10644_146224/
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                Verder lees ik dat men ook een flitsparaplu of softbox kan gebruiken voor het gebruik met een externe flits. Is mijn speedlite 270EX daar geschikt voor (genoeg vermogen) of kan mij daar beter een speedlite 430EX aanschaffen (draaibare flitskop), slave functie enz...
                Die 270EX is vziw alleen bruikbaar voor off-camera flitsen icm met een Canon wireless master. Dat betekent dus dat je een daarvoor een flitser, camera of transmitter zou moeten aanschaffen die dat kan (550EX, 580EX, 7D, 600D,...). Als je manueel strobisme wil doen, is de 270EX zelfs waardeloos, want dan kan je er niks op instellen. Beter af dus met een echte flitser, tennminste eentje waarop je manueel de modus en power instellen.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

                  Bedankt weeral voor de duidelijke verklaring.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

                    Zijn er nog andere goedkopere alternatieven dan de speedlite 580 ex? Zoals de metz 58...
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

                      jep je kan aan de slag gaan met yn 560 en rf 602 triggers!
                      statiefjes en paraplus/softboxen, ...

                      totaal ben je misschier iets meer kwijt dan 1 580ex maar dan heb je wel 3 flitsen met statief + paraplu+ swivel + trigger
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bouncehulpmiddelen opzetflitser

                        Wow, dat is de informatie die ik zocht. Heb al veel uitgeprobeert met mijn 270ex maar denk dat hij wat plattekes is. Mercikes

                        Hebben jullie een voorkeur van winkel waar je dit allemaal voordelig kan kopen?

                        Heb nog een intersant draadje gevonden : Klik

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        jep je kan aan de slag gaan met yn 560 en rf 602 triggers!
                        statiefjes en paraplus/softboxen, ...

                        totaal ben je misschier iets meer kwijt dan 1 580ex maar dan heb je wel 3 flitsen met statief + paraplu+ swivel + trigger
                        Last edited by eos550; 9 april 2012, 13:25.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X