Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

    Onder het motto "beter laat dan nooit" is hier een foto van bijna 2 jaar geleden.
    Vandaag was ik foto's aan het bewerken voor onze fototentoonstelling (voor de digitale reeks), en deze zit er waarschijnlijk ook bij.



    (Hopelijk wordt dit niet als dubbelpost beschouwd, want ik heb deze foto ook als voorbeeld gezet bij een topic waar iemand uitleg vraagt over concertfotografie).

    Als je wil weten welke muziek deze band maakt, dan kan je bij Youtube zoeken op "rockin around turnhout jack rabbit slim", dan zie ook in welke omstandigheden deze foto is gemaakt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

    Mooi en zoals je zegt wss in heel moeilijke "lichtomstandigheden"!
    toffe kleuren!
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

    Comment


    • #3
      Re: Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Somers Bekijk bericht
      Mooi en zoals je zegt wss in heel moeilijke "lichtomstandigheden"!
      toffe kleuren!
      Er was inderdaad heel weinig licht, met de 135mm op f2,2 , de iso op 6400 was de sluitertijd maar 1/100sec.
      Dat begint tegen de limiet aan te zitten, of ik zou weer een nieuwe camera moeten kopen die op hoge iso nog wat beter is dan de 5D MKII.
      De foto is wel bewerkt met Topaz Denoise.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Er was inderdaad heel weinig licht, met de 135mm op f2,2 , de iso op 6400 was de sluitertijd maar 1/100sec.
        Dat begint tegen de limiet aan te zitten, of ik zou weer een nieuwe camera moeten kopen die op hoge iso nog wat beter is dan de 5D MKII.
        De foto is wel bewerkt met Topaz Denoise.
        Euh... dan moeten ze dringend eens ne 5DIII gaan uitbrengen zeker?
        Ik durf als het moet lager te gaan, maar dan krijg je snel beweginsonscherpte, en meer dan alleen dat handje zoals hier.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          maar dan krijg je snel beweginsonscherpte, en meer dan alleen dat handje zoals hier.
          Die beweging van de hand vind ik persoonlijk een meerwaarde bij deze foto.

          De 5D MKIII zal zeker beter zijn voor concertfotografie, als je vergelijkende hoge-iso beelden bekijkt dan zie je dat duidelijk.
          Voorlopig zal ik die nog niet kopen omdat ik eigenlijk wel toe kom met de combinatie 1D MKIII + 5D MKII (maar ik sluit niet uit dat ik er dit jaar misschien toch nog eentje koop).
          Als ik de vorige jaren voor mij aanvaardbare foto's kon maken met die camera's, dan zal dat nu ook nog wel lukken.

          Als je met het "oude model" werkt, dan kan je het nog op de camera steken, met het nieuwste ben je verplicht om altijd de beste foto's af te leveren.
          Je kan het dan niet op het materiaal steken als het niet lukt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Jack Rabbit Slim @ Rockin' Around Turnhout 2010

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Die beweging van de hand vind ik persoonlijk een meerwaarde bij deze foto.

            Als je met het "oude model" werkt, dan kan je het nog op de camera steken, met het nieuwste ben je verplicht om altijd de beste foto's af te leveren.
            Je kan het dan niet op het materiaal steken als het niet lukt.
            Die beweging is inderdaad (vaak) een meerwaarde, zeker bij actiemomenten. En hoe beter het toestel, hoe minder marge inderdaad om excuses te zoeken...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment

            Working...
            X