Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schulen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schulen

    Schulensbroek



    *Canon EOS *f20 *1/3sec *Iso 400

    Half Februari toen ik deze foto maakte was de plas nog half toegevroren, het was echter ook aan het regen met een stevige wind!

    Huygens Peter

    Ps: Ik heb de foto iets vergroot omdat in het grote canvas de foto veel te klein op BD forum overkomt..
    Last edited by Red Falcon; 2 mei 2012, 17:52.
    Respect Animals/Nature... and people
    Believe in Mother Nature.!!
    Huygens Peter

  • #2
    Re: Schulen

    Geen Reacties ? Toch bedankt om te kijken !!

    Huygens Peter
    Respect Animals/Nature... and people
    Believe in Mother Nature.!!
    Huygens Peter

    Comment


    • #3
      Re: Schulen

      idd eigenaardig dat hier niet is op gereageerd ,ik vind de foto nochtans niet slecht ,alleen de compo wringt voor mij wat ,de boom mocht volgens mij iets meer naar links ,blokkeert wat het dieptezicht ,verder vind ik de kleuren heel naturel ogend ,ook vind ik het kader wat te zwaar ,maar dat is persoonlijk

      Comment


      • #4
        Re: Schulen

        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        idd eigenaardig dat hier niet is op gereageerd ,ik vind de foto nochtans niet slecht ,alleen de compo wringt voor mij wat ,de boom mocht volgens mij iets meer naar links ,blokkeert wat het dieptezicht ,verder vind ik de kleuren heel naturel ogend ,ook vind ik het kader wat te zwaar ,maar dat is persoonlijk
        Bedankt om te reageren
        Hoe bedoel je juist met de boom meer naar links, moet de boom meer dieper weg liggen of echt meer naar de linker kader toe doormiddel van uit een andere hoek te fotograferen?

        Huygens Peter..
        Respect Animals/Nature... and people
        Believe in Mother Nature.!!
        Huygens Peter

        Comment


        • #5
          Re: Schulen

          zoals ik de foto zie ,zou ik iets meer naar rechts hebben gestaan ,zodat de boom iets mee links in beeld kwam ,jij weet natuurlijk beter wat daar ter plaatse de mogelijkheden waren ,ik ben hier ook nog niet de echte kenner, maar ik voel de foto wel zo aan

          Comment


          • #6
            Re: Schulen

            Ik ga het moeilijk maken vrees ik Compo wringt mij ook een beetje. Ik vermoed omdat de boom naar links krult en dit je (althans mijn) ogen naar links doet glijden. Denk dat ik hem evenwichtiger had gevonden had de boom rechts gestaan, maar dan heb je uiteraard een heel andere foto...
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Schulen

              Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
              Ik ga het moeilijk maken vrees ik Compo wringt mij ook een beetje. Ik vermoed omdat de boom naar links krult en dit je (althans mijn) ogen naar links doet glijden. Denk dat ik hem evenwichtiger had gevonden had de boom rechts gestaan, maar dan heb je uiteraard een heel andere foto...
              door de vorm van de boom heb je natuurlijk wel een punt en kan ik je daarin volgen ,maar het moet natuurlijk ook een interessant beeld zijn aan de linkerkant van de boom en dat kan alleen Peter weten natuurlijk

              Comment


              • #8
                Re: Schulen

                Oorspronkelijk geplaatst door Huygens Peter Bekijk bericht
                ..... met een stevige wind!
                dat is te zien.
                de opname is nl niet scherp.
                vind de compo wel OK.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Schulen

                  Oke bedankt voor d e reacties, zelf fotografeer ik "landschappen" nog niet zolang laat ons zeggen dat dit mijn 6de poging is ! Daarom ben ik natuurlijk ook zeer blij met jullie reactie's zodat ik wat kan uit leren.

                  Als ik met de camera standpunt meer naar rechts had gestaan zodat de krulling van de boom in de foto geleid was het natuurlijk op dat punt beter, maar ik stond op de rand van de oever... dan had ik alleen de boom gehad met wat water zonder het verdorde gras stukjes in het water en minder land. Maar ik ga nog wel eens terug gaan, en het eens uitproberen..

                  Onscherp, misschien wel. De takken van de boom lijken wat onscherp, dit kan inderdaad door de wind zijn, is hier iets specifieks aan te verhelpen ?
                  Respect Animals/Nature... and people
                  Believe in Mother Nature.!!
                  Huygens Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schulen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Huygens Peter Bekijk bericht
                    ....

                    Onscherp, misschien wel. De takken van de boom lijken wat onscherp, dit kan inderdaad door de wind zijn, is hier iets specifiek aan te verhelpen ?
                    je had een lager (in getal) diafragma kunnen nemen, zodat je je snelheid kon verhogen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schulen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Huygens Peter Bekijk bericht
                      Als ik met de camera standpunt meer naar rechts had gestaan zodat de krulling van de boom in de foto geleid was het natuurlijk op dat punt beter, maar ik stond op de rand van de oever... dan had ik alleen de boom gehad met wat water zonder het verdorde gras stukjes in het water en minder land.
                      Da's natuurlijk iets dat je ter plaatse moet zien en wat jij het best kan inschatten. Ik had al zo'n vermoeden dat er rechts niet al te veel te zien was....

                      wat betreft de waaiende bomen en de onscherpte...Geen idee op hoeveel mm je de foto hebt geschoten maar als dit bv 18mm was dan kon je denk ik je diafragma wat meer open zetten naar f11 of zo, waardoor je sluitertijd kleiner werd...
                      facebook

                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schulen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                        ....

                        wat betreft de waaiende bomen en de onscherpte...Geen idee op hoeveel mm je de foto hebt geschoten maar als dit bv 18mm was dan kon je denk ik je diafragma wat meer open zetten naar f11 of zo, waardoor je sluitertijd kleiner werd...
                        vraagt enige toelichting..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schulen

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          vraagt enige toelichting..?
                          grt,bouk.

                          F/20 op 18mm is bv al scherp vanaf +/- 40cm tot oneindig (crop camera).
                          F/11 op 18mm is scherp van +/- 74cm tot oneindig (crop camera).
                          (telkens uiteraard mits scherpstellen op de juiste afstand)

                          Uiteraard ook allemaal afhankelijk van wat je scherp noemt en wat wat niet (maar die discussie gaan we hier niet voeren), maar je snapt wel de rationale dat er nog ruimte was om diafragma meer open te zetten...
                          zie ook: http://www.dofmaster.com/doftable.html

                          je zal ook zien dat de scherpte afstanden ferm veranderen bij bv 50mm...


                          maar als ik de foto bekijk, vind ik die onscherpte toch vrij goed meevallen hoor, om niet te zeggen dat ik ze eigenlijk scherp vind...
                          Last edited by Cytochrome; 13 maart 2012, 11:30.
                          facebook

                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schulen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                            F/20 op 18mm is bv al scherp vanaf +/- 40cm tot oneindig (crop camera).
                            F/11 op 18mm is scherp van +/- 74cm tot oneindig (crop camera).
                            (telkens uiteraard mits scherpstellen op de juiste afstand)

                            Uiteraard ook allemaal afhankelijk van wat je scherp noemt en wat wat niet (maar die discussie gaan we hier niet voeren), maar je snapt wel de rationale dat er nog ruimte was om diafragma meer open te zetten...
                            zie ook: http://www.dofmaster.com/doftable.html

                            je zal ook zien dat de scherpte afstanden ferm veranderen bij bv 50mm...


                            maar als ik de foto bekijk, vind ik die onscherpte toch vrij goed meevallen hoor, om niet te zeggen dat ik ze eigenlijk scherp vind...
                            Bedankt voor de info
                            Respect Animals/Nature... and people
                            Believe in Mother Nature.!!
                            Huygens Peter

                            Comment

                            Working...
                            X