Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera ?

    hallo ,
    ik zoek n goede opvolger voor mijn panasonic lumix fz8 en het moet een spiegelreflex zijn. welke raden jullie aan

  • #2
    Re: nieuwe camera ?

    nen instapper / basismodel

    ga naar de winkel, leg je budget voor, en kijk wat de mogelijkheden zijn

    elk toestel is een degelijk toestel in het huidige tijdperk.
    het gaat hem vooral om persoonlijke voorkeuren qua handligging / bediening / menustructuur enz.

    daarnaast hangt de keuze dan in volgende instantie af van je budget en welk genre foto's je wenst te maken

    1 tip die ik je sowieso al kan meegeven en die menig hier wel zullen delen, het grootste verschil zit hem in kwaliteitsglas en de nodige kennis / ervaring
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera ?

      De minder ernstige reply's even verwijderd . . .

      Misschien kan je eerst even je budget geven, dat maakt de keuze al iets gemakkelijker . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera ?

        ik dacht aan 400-500 euro zoiets

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera ?

          Oorspronkelijk geplaatst door cammieboy :p Bekijk bericht
          ik dacht aan 400-500 euro zoiets
          Voor een DSLR is dat echt wel een zeer beperkt budget dat je bijna verplicht om tweedehands te gaan . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera ?

            spaar nog beetje door en je hebt een leuke tweedehands d90 en een prime...
            www.aeri-photography.be

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera ?

              voor die richtprijs kan je dacht ik wel de 1100d van canon nieuw vinden met de 18-55 kitlens

              ook kan je eens kijken naar de instapper van nikon met bijhorende kitlens, ik dacht dat dit de 3100 met 18-55 is. Ook heeft nikon een 18-105 kitlens
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Of je spaart iets door en gaat voor de 550D? Zul je ook veel plezier mee hebben...

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera ?

                  Ideale instapper is een 2de handse Nikon D90 ( tussen de 350 en de 450€ ) en de 18-105 kitlens, prijs / kwaliteit kan je eigenlijk niks beter aanschaffen.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera ?

                    tnx voor de tips alvast ik ben er al veel mee (:

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe camera ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door franciskine Bekijk bericht
                      ideale instapper is een 2de handse nikon d90 ( tussen de 350 en de 450€ ) en de 18-105 kitlens, prijs / kwaliteit kan je eigenlijk niks beter aanschaffen.
                      +1
                      Ik denk wel niet dat je voor 350 a 450€ Body + Lens op de kop kan tikken.

                      Enkel de body wel . En mss een prime 35mm f1.8 (nieuw +- 185€ bij A&C) of 50mm f1.8 (nieuw +-145€ bij A&C) erbij.
                      Zeker Fun deze combo!
                      Grt, Amaat
                      The fun begins where the road ends
                      BD Lidnummer : BD2057BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe camera ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        De minder ernstige reply's even verwijderd . . .

                        Misschien kan je eerst even je budget geven, dat maakt de keuze al iets gemakkelijker . . .
                        U hebt een fulltime job hiermee?

                        Ik heb mijn toestel gekocht voordat ik op dit forum kwam.
                        Wat ik gedaan heb is toestellen gaan vergelijken in hetzelfde segment. In dit geval de upper entry level van canon. De 550D, 60D en 7D. De beeldresultaten waren ongeveer hetzelfde. Ik baseerde mij hiervoor op de reviews van digital REv tv en de website van canon. De 550D sprak mij het meeste aan omwille van zijn prijs. bij Nikon ben ik niet gaan kijken, het is een voorkeur. De 550D heeft meer dan voldoende in huis.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe camera ?

                          eos 1100D met kitlens staat in macro momenteel voor 399 euro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe camera ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ideale instapper is een 2de handse Nikon D90 ( tussen de 350 en de 450€ ) en de 18-105 kitlens, prijs / kwaliteit kan je eigenlijk niks beter aanschaffen.
                            mooie combinatie..heb deze ooit es mogen uitproberen en dat beviel prima..
                            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe camera ?

                              ik heb beslist om een canon 1100D te gaan kopen

                              Comment

                              Working...
                              X