Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shutter button zelf herstellen? Wat met alternatief circuit (en waar)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shutter button zelf herstellen? Wat met alternatief circuit (en waar)

    Mijn 5DII heeft vandaag een tik langs de bovenkant van de body gehad... (vraag maar niet hoe).

    Nu werkt alles nog blijkbaar (euh...bijna alles dan), maar als ik de shutter button doordruk om af te drukken gebeurt er niets. Effe op live view gezet en dan AF achteraan ingedrukt (dan klapt de spiegel en gaat het gordijn ook normaalgezien)... en dat werkt. AF bij half indrukken werkt ook. Dus AF, half indrukken werkt en het gordijn reageert op een andere input die het activeert, dus da's ook ok.

    Dus denk ik dat het contactje in/aan de knop dat het 'doordrukken' contact doorgeeft niet meer functioneert. IS dat zo'n stripje, een kabeltje,... en is dat duur qua herstelling? Zelf evt.te doen?
    En wat met een herstelling in zo'n labo waar ze allerhande merken camera's, video's, ... herstellen? Iemand een adres ook? Zou ergens aan de Boomsetseenweg eentje zijn?

    Thx,

    Y.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: shutter button zelf herstellen? Wat met alternatief circuit (en waar)

    als je er zelf wil aan beginnen dan zou je zeker een exploded vieuw moeten hebben dan heb je er zicht op.Zelf nog niet naar gezocht.

    Comment

    Working...
    X