Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over de 70-200 f4 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over de 70-200 f4 L

    ik heb een Canon 70-200 f4 L ik merkte dat er regelmatig foto's mislukte nu nu weet ik hoe dat komt je moet de lens aanpassen naargelang de afstand dat je foto's neemt onder de 1,2 meter en boven die afstand voor mij is dit de eerste lens waar ik dit steeds moet verzetten als je een 1.4 Extender gebruikt blijft die afstand dan hetzelfde of moet je die afstand ook aanpassen ? Bij de Canon 70-200 f2.8 L van mijn nicht moet je dat niet verzetten want daar staat zo geen knopje op vandaar mijn verwarring .

  • #2
    Re: Vraag over de 70-200 f4 L

    Als ik het goed begrijp bedoel je de focuslimiter (van Sony ken ik dat, neem aan dat dit hetzelfde is bij Canon) die je kan inschakelen als het onderwerp verder ligt dan 1.2m. Als je een extender gebruikt verandert hier niks aan omdat je nog altijd een juiste uitlezing krijgt van de afstand.
    Als ik jou was zou ik die extender eruit halen, Af snelheid/nauwkeurigheid en scherpte gaan allemaal achteruit.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over de 70-200 f4 L

      Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
      ik heb een Canon 70-200 f4 L ik merkte dat er regelmatig foto's mislukte nu nu weet ik hoe dat komt je moet de lens aanpassen naargelang de afstand dat je foto's neemt onder de 1,2 meter en boven die afstand voor mij is dit de eerste lens waar ik dit steeds moet verzetten als je een 1.4 Extender gebruikt blijft die afstand dan hetzelfde of moet je die afstand ook aanpassen ? Bij de Canon 70-200 f2.8 L van mijn nicht moet je dat niet verzetten want daar staat zo geen knopje op vandaar mijn verwarring .
      Als je dat knopje op de kleinste afstand plaatst (1,2m ) hoef je het nooit meer te verzetten. Als je het op 3m zet kun je niet focussen als je object korter komt dan deze 3 meter.

      Bij gebruik van een 1.4 Extender blijven deze afstanden ongewijzigd.

      Gewoon afblijven als het op 1,2 m staat.

      De focussnelheid van deze lens is snel genoeg. Het verschil van 1,2 m naar 3 m vangt deze lens gemakkelijk en snel op.
      Groetjes
      ----JO

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over de 70-200 f4 L

        bedankt voor julie tips

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over de 70-200 f4 L

          Alleen bij snelle actiefotografie gebruik ik die limiter, dan reageert de AF nog net iets sneller.
          Maar dat kan dan uiteraard alleen bij actie die ver genoeg van de camera plaatsvindt.

          In alle andere gevallen staat die limiter op de kortst mogelijke scherpstalafstand, dan werkt de AF perfect vanaf de kostste afstand tot oneindig.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraag over de 70-200 f4 L

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Alleen bij snelle actiefotografie gebruik ik die limiter, dan reageert de AF nog net iets sneller.
            Maar dat kan dan uiteraard alleen bij actie die ver genoeg van de camera plaatsvindt.

            In alle andere gevallen staat die limiter op de kortst mogelijke scherpstalafstand, dan werkt de AF perfect vanaf de kostste afstand tot oneindig.
            zo doe ik het inderdaad ook
            nikon coolpix s9100

            Comment

            Working...
            X