Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapote autofocus zelf herstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapote autofocus zelf herstellen

    Bij deze maak ik een topic aan omdat ik namelijk een simpele 18-55 IS f/3.5-5.6 lens heb van canon. Nu ben ik niet van plan om deze te laten maken(te duur), maar zou deze zelf (proberen) fixen . Alleen heb ik een probleem het grootste natuurlijk . wat is er juist kapot en wat moet er dus besteld worden.

    De motor hoor je goed draaien om te autofocussen alleen draait de lens niet mee. Als ik er lichtjes tegen bots kan ik dus de autofocus zelf verdraaien ook. Wat mechanisme is dit juist? Dus volgens mij moet de connectie tussen de lens en de motor hersteld worden. Of is er veel meer aan de hand?

    ik heb al enkele foto's gezien waar het probleem kan liggen, natuurlijk kan ik het pas 100% zeker zijn wat er mis is als ik deze open doe. Hopelijk zijn er mensen die dit kunnen zeggen of meegemaakt hebben.

    Alvast Bedankt!

    foto's van connecties:



    Last edited by GauthR; 1 maart 2012, 15:33.

  • #2
    Re: Kapote autofocus zelf herstellen

    Als ik met nog goed herinner zitten er in die Efs 18-55 een paar kleine kunststoffen tandwielen.....de meeste gaan kapot omdat men denkt manueel te mogen focussen terwijl het knopje op de lens op AF staat. Bij dit objectief mag je dit dus niet....terwijl het wel mag met heel wat andere Canon objectieven.Vermoedelijk dus een kapot tandwiel .T'zijn allemaal heel kleine onderdelen....en t'is prutswerk om eraan te beginnen , veel succes!!!
    Last edited by RUPSELKOPKE; 1 maart 2012, 16:04.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Interessant onderwerp aangezien ik met dezelfde lens en hetzelfde probleem zit...
      Canon 5D MK III

      Comment


      • #4
        Re: Kapote autofocus zelf herstellen Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

        Oorspronkelijk geplaatst door GauthR Bekijk bericht
        Bij deze maak ik een topic aan omdat ik namelijk een simpele 18-55 IS f/3.5-5.6 lens heb van canon. Nu ben ik niet van plan om deze te laten maken(te duur), maar zou deze zelf (proberen) fixen . Alleen heb ik een probleem het grootste natuurlijk . wat is er juist kapot en wat moet er dus besteld worden.

        De motor hoor je goed draaien om te autofocussen alleen draait de lens niet mee. Als ik er lichtjes tegen bots kan ik dus de autofocus zelf verdraaien ook. Wat mechanisme is dit juist? Dus volgens mij moet de connectie tussen de lens en de motor hersteld worden. Of is er veel meer aan de hand?

        ik heb al enkele foto's gezien waar het probleem kan liggen, natuurlijk kan ik het pas 100% zeker zijn wat er mis is als ik deze open doe. Hopelijk zijn er mensen die dit kunnen zeggen of meegemaakt hebben.

        Alvast Bedankt!
        Het leuke van deze lens is, dat als hij kapot is voor weinig vervangen kan worden en toch behoorlijke optische kwaliteit heeft.

        Nieuwe kopen, desnoods 2e hands.
        Velen menen te moeten "upgraden" en zo kom je voor een prikje aan een werkende vervanger.

        Comment


        • #5
          Re: Kapote autofocus zelf herstellen Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

          Oorspronkelijk geplaatst door GauthR Bekijk bericht
          Bij deze maak ik een topic aan omdat ik namelijk een simpele 18-55 IS f/3.5-5.6 lens heb van canon. Nu ben ik niet van plan om deze te laten maken(te duur), maar zou deze zelf (proberen) fixen . Alleen heb ik een probleem het grootste natuurlijk . wat is er juist kapot en wat moet er dus besteld worden.

          De motor hoor je goed draaien om te autofocussen alleen draait de lens niet mee. Als ik er lichtjes tegen bots kan ik dus de autofocus zelf verdraaien ook. Wat mechanisme is dit juist? Dus volgens mij moet de connectie tussen de lens en de motor hersteld worden. Of is er veel meer aan de hand?

          ik heb al enkele foto's gezien waar het probleem kan liggen, natuurlijk kan ik het pas 100% zeker zijn wat er mis is als ik deze open doe. Hopelijk zijn er mensen die dit kunnen zeggen of meegemaakt hebben.

          Alvast Bedankt!

          foto's van connecties:



          Als je een dslr hebt die ook kan filmen hoef je deze niet te maken. laat hem ewoon op MF staan. spaar je tijd en prutswerk.
          Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

          Comment

          Working...
          X