Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 60d Twijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Canon 60d Twijfel

    Na lang beraad.... ben ik er nog steeds niet uit.

    Een Canon 60d met 50mm lens komt mij op ~900eur. Ligt goed in de hand en is technisch wel ok. Ik zie het met die Canon lenzen wel zitten later. En de 16j dochter kan er wel mee beginnen fotograferen me dunkt...

    Waarom twijfel ik? Ik ben wat verblind door de specs van de D7000, technisch wel een betere camera. Nu wat lastig verkrijgbaar, maar wel met een moderne 35mm lens. En ik hou van 'de koers' zodat ik af en toe ook wel een aktiefoto zou willen kunnen maken. Echter. De grip vind ik gewoon ronduit slecht. Ik heb het gevoel dat ik hem niet kan vastpakken.
    Financieel is het een stap van rond de 400 euro extra. Behoorlijk veel, maar niet onoverkomelijk.

    Iemand een doorslaggevend argument?

    CP.

  • #2
    Re: De Canon 60d Twijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door Checkerpig Bekijk bericht
    Iemand een doorslaggevend argument?

    CP.

    Heb je dat niet zelf gegeven:

    Oorspronkelijk geplaatst door Checkerpig Bekijk bericht
    D7000 ... De grip vind ik gewoon ronduit slecht. Ik heb het gevoel dat ik hem niet kan vastpakken.

    CP.

    Comment


    • #3
      Re: De Canon 60d Twijfel

      Als je echt iets slecht vind dan moet je dit zeker niet kopen , dat zal je alleen maar slechter vinden na verloop van tijd.

      Comment


      • #4
        Re: De Canon 60d Twijfel

        Merci. Ik vind het een moeilijke beslissing. Magnesium body, dual sd cards, geavanceerde autofocus, 100% finder, 35mm prime etc. bij de Nikon. Ik zou er zo graag van willen houden...

        Ah, vraagje aan de 60D experten: kan je front/backfocus per lens instellen? Heb je daar controle op?

        CP.

        Comment


        • #5
          Re: De Canon 60d Twijfel

          Oorspronkelijk geplaatst door Checkerpig Bekijk bericht
          Merci. Ik vind het een moeilijke beslissing. Magnesium body, dual sd cards, geavanceerde autofocus, 100% finder, 35mm prime etc. bij de Nikon. Ik zou er zo graag van willen houden...

          Ah, vraagje aan de 60D experten: kan je front/backfocus per lens instellen? Heb je daar controle op?

          CP.
          Nee, maar wel met een 50D.

          Comment


          • #6
            Re: De Canon 60d Twijfel

            Als je de D7000 wilt vergelijken moet je dat doen met de 7D.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: De Canon 60d Twijfel

              Canon heeft in de 60D de microfocus functie laten vervallen, kennelijk vonden ze het geen zinvolle functie.
              Ik heb het eerlijk gezegd ook nog niet gemist en eigenlijk verwacht ik van een lens dat ze zonder tuning goed scherpstelt.

              Comment


              • #8
                Re: De Canon 60d Twijfel

                Ik heb zelf een 60d en ben er dik tevreden over! Met evenementen fotografie zit ik zelf nog niet aan mijn limiet. Zeker niet met mijn 17-55mm lens.

                Hiermee wil ik zeggen dat wanneer je begint of gewoonweg een goede upgrade wilt gaan doen dat de 60d voldoet aan de eisen. Staar je niet blind om de interne specs, ik heb zelf nog niks gemist aan mijn camera in vergelijking met een 7d waar ik ook vaker foto's mee geschoten heb.
                Als semi-pro hoef je niet persé hoger om nog betere foto's te maken, je ziet het verschil nauwelijks meer met de 60d en hogere modellen (en nikon, etc)

                Dan is het alleen nog maar of de camera ergonomisch is...en dat is de 60d zeker! Ik moet wel zeggen dat je er een grip bij moet pakken, daarmee ligt de camera zeer fijn in je handen.

                Over de nikon kan ik zelf niks zeggen. Ligt die fijner in je handen, dan twijel niet en pak de nikon.

                Comment


                • #9
                  Re: De Canon 60d Twijfel

                  Heb ook de 60d, met een grip. Voldoet ook volledig. Dat het geen magnesium body is, valt me zelfs niet op. Toestel voelt degelijk aan.
                  En waar ik in het begin ni voor was, maar eigenlijk al veel heb gebruikt: het kantelscherm.
                  Met een 17-50 f2.8 van Tamron en een 70-200 f4 L een prima combinatie met een haarscherp resultaat.
                  Koop wat JIJ als beste aanvoelt in je hand, technisch ligt het voor mij allemaal redelijk bij elkaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Canon 60d Twijfel

                    Oorspronkelijk geplaatst door pvink Bekijk bericht
                    Ik heb zelf een 60d en ben er dik tevreden over! Met evenementen fotografie zit ik zelf nog niet aan mijn limiet. Zeker niet met mijn 17-55mm lens.

                    Hiermee wil ik zeggen dat wanneer je begint of gewoonweg een goede upgrade wilt gaan doen dat de 60d voldoet aan de eisen. Staar je niet blind om de interne specs, ik heb zelf nog niks gemist aan mijn camera in vergelijking met een 7d waar ik ook vaker foto's mee geschoten heb.
                    Als semi-pro hoef je niet persé hoger om nog betere foto's te maken, je ziet het verschil nauwelijks meer met de 60d en hogere modellen (en nikon, etc)

                    Dan is het alleen nog maar of de camera ergonomisch is...en dat is de 60d zeker! Ik moet wel zeggen dat je er een grip bij moet pakken, daarmee ligt de camera zeer fijn in je handen.

                    Over de nikon kan ik zelf niks zeggen. Ligt die fijner in je handen, dan twijel niet en pak de nikon.
                    Totdat je overschakelt naar een Full Frame camera zoals de 5D Mark II / III. De ISO waarde wat de hoogte in jagen volstaat al om een duidelijk verschil (in ruis) te zien. Qua Dynamic Range en Color Depth zal je ook een verschil merken. Los daarvan is de 60D natuurlijk een erg goede camera.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Canon 60d Twijfel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
                      Dat het geen magnesium body is, valt me zelfs niet op. Toestel voelt degelijk aan.
                      Dat vind ik ook, het lijkt een van die dingen te zijn die in de reviews uitvergroot worden maar die in het gebruik
                      (waarvoor deze camera bedoelt is) weinig of niks uitmaakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Canon 60d Twijfel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                        Dat vind ik ook, het lijkt een van die dingen te zijn die in de reviews uitvergroot worden maar die in het gebruik
                        (waarvoor deze camera bedoelt is) weinig of niks uitmaakt.
                        Het gewicht maakt wel uit

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Canon 60d Twijfel

                          Morgen ten laatste moet ik eruit zijn. Het gebrek aan microfocus aanpasssing zit me nog dwars, vooral omdat ik mogelijks een Tamron of Sigma 2.8 zoom ga kopen als standaardlens. En waarschijnlijk ook op een andere plaats. Wie zorgt er dan voor dat ze perfect samenwerken???
                          CP.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Canon 60d Twijfel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Het gewicht maakt wel uit

                            grts
                            Sieg
                            Da's juist. De 60D is lichter dan de 50D, 755gr versus 822gr, accu inbegrepen (bron dpreview)

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Canon 60d Twijfel

                              Ik ben eruit, ga me de 60d kopen met een Tamron 17-50/2.8.

                              Comment

                              Working...
                              X