Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony alpha 65 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony alpha 65 lens

    Momenteel heb ik een sony alpha 200 met 2 kitlenzen op: 18-70 en 75-300.
    Ik ga nu een sony alpha 65 aanschaffen. Maar wat ik vooral heel vervelend vind is dat ik in het dagdagelijks gebruik (ook tijdens mijn fotoopleiding enz) constant lig te wisselen tussen die 2 lenzen. Ik ben dan ook al geplaagd geweest met stof op de sensor en daardoor zou ik bij de sony a65 bovenop mijn huidige lenzen, 1 lens willen hebben met een bereik van 18-150mm of iets in die buurt.
    Weten jullie een goede lens?
    Ik heb deze gezien: tamron 18-270mm f/3.5-6.3 di ii vc pzd voor 489€
    of een tamron 18-200mm f/3.5-6.3

    Is dat iets? Weten jullie andere liefst ook goedkopere lenzen (want met de alpha 65 schiet er niet meer zoveel over van het budget)?

    Alvast bedankt voor de suggesties.

  • #2
    Re: sony alpha 65 lens

    Ik heb helaas geen ervaring met superzooms. Er zijn hier op dit forum ongetwijfeld mensen die hier ervaring mee hebben.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: sony alpha 65 lens

      Ik heb de tamron 18-270 pZD op mijn A55.
      Bij genoeg licht een goede "all round lens". Te weinig lichtgevoelig voor donkere omstandigheden.
      Rond 18mm, niet ideaal (vertekening en CA aan de zijkanten), en dikwijls is 18mm nog te weinig. Vanaf 24mm tot ongeveer 220 mm zeer goed voor dagelijks gebruik.
      Hierbij enkele beschrijvingen:




      De nieuwe 16-80 lijkt me echter ook wel interessant, en afwijkingen van deze lens worden in je camera verbeterd.
      Veel leesgenot.

      Comment


      • #4
        Re: sony alpha 65 lens

        De 16-80 lens: 80 is weer net te weinig bereik. Dan zit ik ongeveer met hetzelfde als mijn kit-lens en ga ik weer te vlug moeten wisselen.
        Is de Sigma 18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM iets?
        Zou ik dan mijn kitlens 18-70 mee met de sony alpha 200 body kunnen verkopen en de sigma in de plaats nemen? De 70-300 lens zou ik dan wel houden. Of gaat die Sigma lens bij te weinig licht ook slecht presteren?

        Comment

        Working...
        X