Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens voor Canon: welke kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens voor Canon: welke kiezen?

    Mijn Canon EF-S 18-55mm IS lens heeft geest gelaten, en dus ben ik van plan te investeren in een nieuwe lens. Ik kan opnieuw dezelfde kopen, maar misschien is het beter om toch voor iets beter te gaan.

    Aangezien ik weinig (om niet te zeggen: geen) verstand heb van lenzen, specificaties en dergelijke meer wil ik graag jullie mening vragen. Mijn cursus fotografie is pas voor september gepland

    Budget: ongeveer 300 euro (al wil ik wel tot ongeveer 500 gaan indien het echt de investering waard is)

    Ik zoek een all-round lens, die ik voor vanalles en nog wat wil gebruiken: reisfotografie, portret, indoor (met beperkt licht - ik beschik wel over een Canon Speedlite 430 ex II), landschappen, dieren (niet noodzakelijk macro),... Het overgrote deel van mijn foto's is wel reisfoto's en portretfoto's.

    Naast mijn EF-S 18-55 mm IS heb ik ook een EF-S 55-250mm IS. Grote ergernis is het wisselen van lenzen, dus misschien is er een lens die ongeveer de mogelijkheden heeft van die twee, maar dan gecombineerd?

    Alle info wordt ten zeerste op prijs gesteld!
    Canon 5D MK III

  • #2
    Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

    Er zijn verschillende mooie EF-s objectieven beschikbaar voor jou toestel.
    Denk maar aan de EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (299€), de EF-S 15-85mm f/3.5-5.6, de EF-s 18-135 (iets goedkoper). Als je echt erg goede kwaliteit wil en de nodige lichtsterkte
    kan je kiezen voor het 17-55 objectief f/2.8

    Heb je ook al eens een prime als standaardlens overwogen? De EF 50mm f/1.8 kost slechts 79€.
    Pentax K-5 | SMC 18-55 AL WR f3.5-5.6 | SMC FA 80-200 DAL f4.7-5.6 | Tamron SP AF 28-75 f2.8 XR/DI LD | SMC-M 50mm f/2 | Hama Gamma72

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

      Als je lenswissels wilt vermijden kan ik je de 18-200 van Canon aanbevelen. Ik vond ze behoorlijk scherp, maar ze is niet lichtsterk, dus indoor mag je vergeten, zeker zonder flits.
      Ik denk dat het een utopie is om een lichtsterke lens te hebben en niet te hoeven wisselen van lens.

      Koop anders een goedkope vaste lens (24 of 28 of 35 mm en stel de verdere investering uit tot je met je cursus wat verder gekomen bent en beter zelf kan beslissen wat je voorkeuren zijn.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

        Oorspronkelijk geplaatst door PentaxPhotography Bekijk bericht
        Er zijn verschillende mooie EF-s objectieven beschikbaar voor jou toestel.
        Denk maar aan de EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (299€), de EF-S 15-85mm f/3.5-5.6, de EF-s 18-135 (iets goedkoper). Als je echt erg goede kwaliteit wil en de nodige lichtsterkte
        kan je kiezen voor het 17-55 objectief f/2.8

        Heb je ook al eens een prime als standaardlens overwogen? De EF 50mm f/1.8 kost slechts 79€.
        Lezen blijft moeilijk.
        Hij/zij wil gewoon een superzoom voor 300€...

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

          Jammer genoeg bestaat er geen superzoomlens die ook nog eens lichtsterk en goedkoop is ...
          Last edited by johan de man; 1 maart 2012, 06:49.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Lezen blijft moeilijk.
            Hij/zij wil gewoon een superzoom voor 300€...
            TS heeft een dslr en vindt wisselen een ergernis..superzoom zou een uitkomst kunnen zijn, maar wat is dan nog de meerwaarde van een systeem met ´wisselbare´ objectieven?

            als je goed leest, zie je dat pentaxphotography een alternatief biedt..indien TS zeker van zijn/haar zaak zou zijn, had ie allang een superzoom gekocht..lichtsterke superzooms zijn er IMHO niet..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #7
              Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Aspara Bekijk bericht
              Grote ergernis is het wisselen van lenzen, dus misschien is er een lens die ongeveer de mogelijkheden heeft van die twee, maar dan gecombineerd?
              Ik zou al snel zeggen een compact camera, maar niet echt handig al je een cursus fotografie gaat volgen,

              Ik zou de centen lekker in de portemonnee houden en na de cursus fotografie eens verder kijken. Dan zul je met de opgedane kennis al veel beter en gerichter een keuze kunnen maken. Indien je dat dan nog wenst.

              Objectief wat je nu wenst is er helaas niet.

              Comment


              • #8
                Misschien hou ik het dan beter voorlopig op een standaardlens. Ik kan nadien nog investeren in iets anders.

                Over de lenswissel: dit vind in vooral ongemakkelijk wanneer ik bvb in een nationaal park rondloop... Stoffige omgeving, en nu niet meteen de meest ideale omgeving om lenzen te gaan wisselen denk ik dan... Vandaar ook de vraag of er een goede lens bestaat voor dergelijke situaties...

                Dus even rondkijken voor een zo goed mogelijke lichtsterke lens binnen mijn budget.

                Bedankt voor de info al!
                Canon 5D MK III

                Comment


                • #9
                  Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aspara Bekijk bericht
                  Misschien hou ik het dan beter voorlopig op een standaardlens. Ik kan nadien nog investeren in iets anders.

                  Over de lenswissel: dit vind in vooral ongemakkelijk wanneer ik bvb in een nationaal park rondloop... Stoffige omgeving, en nu niet meteen de meest ideale omgeving om lenzen te gaan wisselen denk ik dan... Vandaar ook de vraag of er een goede lens bestaat voor dergelijke situaties...

                  Dus even rondkijken voor een zo goed mogelijke lichtsterke lens binnen mijn budget.

                  Bedankt voor de info al!
                  stof krijg je sowieso op een gegeven moment binnen, ook met een superzoomlens die er continu op staat..(ook wel pumperzoom genoemd, want door de luchtverplaatsing dwarrelt er ook van alles en nog wat op binnenin je camera..)sensortje schoon maken en klaar ben je..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aspara Bekijk bericht
                    Mijn Canon EF-S 18-55mm IS lens heeft geest gelaten, en dus ben ik van plan te investeren in een nieuwe lens. Ik kan opnieuw dezelfde kopen, maar misschien is het beter om toch voor iets beter te gaan.

                    Aangezien ik weinig (om niet te zeggen: geen) verstand heb van lenzen, specificaties en dergelijke meer wil ik graag jullie mening vragen. Mijn cursus fotografie is pas voor september gepland

                    Budget: ongeveer 300 euro (al wil ik wel tot ongeveer 500 gaan indien het echt de investering waard is)

                    Ik zoek een all-round lens, die ik voor vanalles en nog wat wil gebruiken: reisfotografie, portret, indoor (met beperkt licht - ik beschik wel over een Canon Speedlite 430 ex II), landschappen, dieren (niet noodzakelijk macro),... Het overgrote deel van mijn foto's is wel reisfoto's en portretfoto's.

                    Naast mijn EF-S 18-55 mm IS heb ik ook een EF-S 55-250mm IS. Grote ergernis is het wisselen van lenzen, dus misschien is er een lens die ongeveer de mogelijkheden heeft van die twee, maar dan gecombineerd?

                    Alle info wordt ten zeerste op prijs gesteld!

                    deze kost ietsje meer dan je budget, maar deze zal meer dan voldoen aan je eisen


                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                      Koop voor dat budget een Tamron 17-50 f 2.8 dan heb je al een lichtsterke lens.
                      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                        Bedankt voor de vele tips.

                        Ik ben er echter nog niet volledig aan uit. Ik zou toch graag gaan voor een standaardlens die een degelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft bij (algemene) reisfotografie en portret.

                        Kan iemand mij trouwens zeggen waar het verschil zit tussen de Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC en de Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon?
                        Canon 5D MK III

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aspara Bekijk bericht
                          Bedankt voor de vele tips.

                          Ik ben er echter nog niet volledig aan uit. Ik zou toch graag gaan voor een standaardlens die een degelijke prijs/kwaliteit verhouding heeft bij (algemene) reisfotografie en portret.

                          Kan iemand mij trouwens zeggen waar het verschil zit tussen de Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon VC en de Tamron 17-50mm F 2,8 SP Di II Canon?
                          de VC => Vibration Compensation

                          Canon gebruikt hiervoor de afkorting IS => Image Stabilisator

                          Sigma gebruikt hiervoor de afkorting OS => Optical Stabilisator
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                            Thanks!
                            Canon 5D MK III

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-round lens voor Canon: welke kiezen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aspara Bekijk bericht
                              Thanks!
                              ggd, als ge een tamron 28-75 2.8 eens wilt bekijken en testen op uwe kodak, laat ge maar iet weten, denk da wij nu ni zover van elkaar wonen
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X