Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste compactcamera

    Hallo allemaal,

    Ga binnenkort op vakantie naar Cuba en wil graag mooie foto's mee naar huis nemen, maar niet hoeven zeulen met een dslr en of losse lenzen.

    Nou weet ik dat er steeds betere compactcameras worden gemaakt met o.a. Aps-c sensoren. Wie weet welke camera momenteel de beste plaaten oplevert? Zelf kwam ik na wat googlen uit op de fuijifilm finepix x100.

    Graag hoor ik het of jullie het eens zijn, of dat er toch nog betere lenzen zijn? Of wellicht is het zonde om niet alsnog voor bijv een tweedehands eos 5d te gaan?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Beste compactcamera

    De x100 heeft een vast objectief. Maar het is een goed toestel.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Beste compactcamera

      Canon G1X. Een toestel wat goede reviews krijgt.
      "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

      Comment


      • #4
        Re: Beste compactcamera

        geen enkel toestel zal jou de beste platen opleveren, dat mag je nog altijd zelf doen..

        er zijn diverse compacte systemen, van compact, tot systeemcamera´s van diverse makelij..sony, fuji, olympus, nikon, canon, pentax, allemaal hebben ze compacte sytemen met hun eigen kwaliteiten en mishaps..

        canon 5d is een FF dslr, en van een geheel andere orde...
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #5
          Re: Beste compactcamera

          meest aantrekkelijke toestellen op de markt die je de mogelijkheid bieden van betere fotos te maken met DSLR kwaliteit.

          de samsung Nx200,nx11
          de olympus en de panasonic micro 4/3 systemen
          de sony nex systemen

          hier vindt je een overzicht
          Having used all the current crop of Mirrorless cameras extensively, we've prepared a roundup, summarizing their main strengths and weaknesses and highlighted what we believe are the standout cameras in each part of the market.

          Comment


          • #6
            Re: Beste compactcamera

            Wij hebben een panasonic LX5 en zijn daar super tevreden van.

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Beste compactcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door broek Bekijk bericht
              .......... wil graag mooie foto's mee naar huis nemen, maar niet hoeven zeulen met een dslr en of losse lenzen.
              Of wellicht is het zonde om niet alsnog voor bijv een tweedehands eos 5d te gaan?
              ?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Beste compactcamera

                Gewoon ff melden dat er enkele in de makro in reclame staan.
                Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                schitterende maltwhisky op de kast

                Comment


                • #9
                  Re: Beste compactcamera

                  De Fuiji X10 heeft een fantastisch lensje 28-112mm 2,0-2,8.

                  Heb deze speciaal aangeschaft om af en toe mijn D300 te kunnen thuislaten voor lichtgepakte uitstapjes. Het toestel heeft een verrassend goede IQ voor zo'n klein apparaatje. Bijvoorbeeld binnenshuis fotograferen zonder flits is zelfs geen probleem voor de X10...
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke
                    De Fuiji X10 heeft een fantastisch lensje 28-112mm 2,0-2,8.

                    Heb deze speciaal aangeschaft om af en toe mijn D300 te kunnen thuislaten voor lichtgepakte uitstapjes. Het toestel heeft een verrassend goede IQ voor zo'n klein apparaatje. Bijvoorbeeld binnenshuis fotograferen zonder flits is zelfs geen probleem voor de X10...
                    Als ik me niet vergis heeft deze dezelfde sensor als de Fuji X-S1, maar dat is een serieuze bridge ( weegt bijna 1 kg ), als je geen grote zoom nodig hebt zou ik ook de X10 aanraden.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste compactcamera

                      Ik heb al een tijdje een Panasonic LX5 als secundaire camera, en bevalt erg goed!
                      Goede prijs-kwaliteit verhouding, filmt in 720p, volledig manueel instelbaar, lekker compact. Levert erg mooie beelden op, zelf bij weinig licht.
                      Om een idee te geven over de beeldkwaliteit:
                      http://thaajs.weebly.com/
                      http://www.flickr.com/photos/thijs94/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste compactcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
                        De Fuiji X10 heeft een fantastisch lensje 28-112mm 2,0-2,8.

                        Heb deze speciaal aangeschaft om af en toe mijn D300 te kunnen thuislaten voor lichtgepakte uitstapjes. Het toestel heeft een verrassend goede IQ voor zo'n klein apparaatje. Bijvoorbeeld binnenshuis fotograferen zonder flits is zelfs geen probleem voor de X10...
                        Weinig ruis dus op hogere ISO's ?

                        Voor compactjes is ruis altijd een probleem (geweest).
                        Tot ISO 400 en dan "gedaan"
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste compactcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Weinig ruis dus op hogere ISO's ?

                          Voor compactjes is ruis altijd een probleem (geweest).
                          Tot ISO 400 en dan "gedaan"
                          Awel, ik liep ook met dat gedacht maar het lijkt erop dat ze er eindelijk in slagen daar verandering in te brengen. Canon powershot 230, Nikon coolpix 9100 onder andere. En ik verwacht ook veel van de nieuwe Panasonic TZ30 die op de markt gaat komen of er net op de markt is.

                          Djienbe

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste compactcamera

                            Al wat je kiest als toestel zal in min of meerder mate een compromis zijn of worden. De verhouding omvang en gewicht tegenover de behaalde kwaliteit. Het komt er dus op aan het meest aanvaardbare compromis te kiezen.

                            Persoonlijk koos ik voor de NEX 5N, hier heb je wel wisseloptiek wat toch een voordeel is. all round is het gebruik van de 18-55mm kitlens, supercompact maar minder flexibel inzetbaar is de 16mm Pancake F2.8, en nog meer all round is de 18-200mm lens die het zwaarste is om te dragen, maar het meest universeel inzetbaar.

                            Maar zelfs met de 18-200 lens op de camera is het nog steeds veel minder gesleur dan een DSLR. En je hebt gelijk ook een videocamera met een zeer goede beeldkwaliteit in Full HD. Ik werk er steeds in RAW mee, maar zelfs in JPEG zal je verbaast zijn van de behaalde beeldkwaliteit.

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste compactcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Weinig ruis dus op hogere ISO's ?

                              Voor compactjes is ruis altijd een probleem (geweest).
                              Tot ISO 400 en dan "gedaan"
                              geen enkel probleem met mijn x100..
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment

                              Working...
                              X