Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

First time :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • First time :)

    Hallo iedereen ,

    Eerst en vooral wil ik me even voorstellen in het kort:
    Nick , 18 jaar , veel hobby's

    Nu mijn verhaal :

    Ik ben dus geinteresseerd geraakt in de fotografie ,
    maar ik had er nog een hele hoop vragen bij.
    Nu hoop ik dat jullie me wat kunnen helpen.

    Ik ben dus van plan om een reflex camera te kopen
    Maar zag toen plots dat er ook compact cameras bestaan ofzo?
    Wat is nu juist het verschil?

    En...
    Welke camera zou ik het best nemen? (liefst niet te duur want is eerste keer)
    Het is de bedoeling , om eigenlijk vooral bewegende beelden te nemen.
    Zoals dus kinderen die aan het spelen zijn , voetbalfotos maken , ski/snowboard fotos maken.
    Maar tergelijkertijd , zou ik ook wat natuurfotos willen maken ( bergen , landschappen )
    en ook portret fotos eigenlijk ( dus gewoon een gezicht van iemand ) vb in een bus van iedereen een foto trekken...

    Kun je ook filmen met zulke cameras?
    Kun je de fotos makkelijk op pc zetten?

    Liefst zou ik scherpe fotos hebben die direct gemaakt worden.

    Misschien zijn het wel wat stomme vragen , maar heb er goede hoop op

    Alvast bedankt
    Nick

  • #2
    Re: First time

    Oja ,

    Liefst niet veel verschillende lenzen omdat het vooral voor op kamp is en dan heb ik niet veel tijd om lenzen te verwisselen
    Er mag een grote zoom opzitten ook ^^

    Met dank uit heel men hart ^^

    Comment


    • #3
      Re: First time

      Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
      Oja ,

      Liefst niet veel verschillende lenzen omdat het vooral voor op kamp is en dan heb ik niet veel tijd om lenzen te verwisselen
      Er mag een grote zoom opzitten ook ^^

      Met dank uit heel men hart ^^
      Als je vereisten niet te hoog zijn qua kwaliteit en ISO performance dan denk ik dat je met al je eisen van types fotografie, filmen en geen lenzen wisselen het best eens je licht opsteekt bij bridgecameras. Deze cameras presteren beter dan compactjes en daar hoef je geen lenzen op te wisselen. Bij systeemcameras zit je net als bij DSLR met verwisselbare lenzen maar dna weer betere kwaliteit.
      Je zal je eisen vs geld toch moeten afwegen want een camera die alles kan bestaat niet echt Nu komt een D4 van Nikon misschien wel dicht in de buurt, die is snel, kan filmen en heeft een supergoede ISO maar die kost 6000€ zonder lenzen

      Ik denk dat je beter eerst eens afweegt wat je max budget is, je type fotografie dat je echt wil doen en dan op zoek gaat. Denk niet dat je een snowboarder in actie zomaar effe kunt shooten.....

      grtjs
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: First time

        waarschijnlijk bedoel je systeemcamera's.
        daar kun je mee filmen beter dan met DSLR
        hier vindt je overzicht van die toestellen, zij er al heel wat.
        Having used all the current crop of Mirrorless cameras extensively, we've prepared a roundup, summarizing their main strengths and weaknesses and highlighted what we believe are the standout cameras in each part of the market.


        misschien is dit iets voor jou
        The classically-styled PEN series of Micro Four Thirds interchangeable lens cameras has given Olympus the opportunity to draw attention to the small, popular half-frame models that it produced in its film heyday. But it wasn't just the size and style of the PEN and Trip cameras that lay behind their success - it was also their simplicity. And it's this ethos that explains the E-PM1, or PEN Mini as it is likely to be promoted to its target audience.
        Last edited by puerte; 29 februari 2012, 14:18.

        Comment


        • #5
          Re: First time

          Dus als ik het goed versta,
          Kun je met een reflex camera niet echt filmen als deze niet teveel kost?

          Kun je ook geen lens voor vb kinderen die spelen en sport samen nemen in 1 lens?

          Comment


          • #6
            Re: First time

            Ondanks wat Puerte hier weer eens beweert en "zijn" systeemcamera's aanprijst (voorstelt nu al jaren het einde van de spiegelreflex, ooit gaat die eruit maar nu nog niet ) ben je inderdaad beter af met een bridge.
            op de eerste pagina in de rubriek "Camera" kan je een draadje van 2 pagina's vinden "Spiegelreflex of compactcamera"
            Op diezelfde eerste pagina voorbeeldfoto's van een prima bridge Fujifilm X-S1

            Comment


            • #7
              Re: First time

              Dus als ik het goed begrijp :

              De nieuwe mode/trend/toekomst is dus eigenlijk de compactcamera en niet meer de reflexcamera?

              Je hebt een goede zoom / kan filmen / geen verschillende lenzen / maakt scherpe fotos (ook van bewegende beelden? ) en kan je er ook sporten scherp mee fotograferen? voetbal/lopen/skien?

              Dit zijn zowat de kenmerken?
              Anders lijkt de Fujifilm X-S1 mij wel een leuk toestel .

              Comment


              • #8
                Re: First time

                Oja , welke lens moet ik er dan bij kopen en hoe kies ik die?
                Of zit deze er standaard bij?

                Comment


                • #9
                  Re: First time

                  Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
                  Dus als ik het goed begrijp :

                  De nieuwe mode/trend/toekomst is dus eigenlijk de compactcamera en niet meer de reflexcamera?

                  Je hebt een goede zoom / kan filmen / geen verschillende lenzen / maakt scherpe fotos (ook van bewegende beelden? ) en kan je er ook sporten scherp mee fotograferen? voetbal/lopen/skien?

                  Dit zijn zowat de kenmerken?
                  Anders lijkt de Fujifilm X-S1 mij wel een leuk toestel .
                  Lees je mijn post wel ?
                  "Je hebt een goede zoom / kan filmen / geen verschillende lenzen / maakt scherpe fotos (ook van bewegende beelden? ) en kan je er ook sporten scherp mee fotograferen? voetbal/lopen/skien?"
                  Wil je dit? Koop dan een 6000€ D4 !

                  Wie zegt dat reflex uit 'trend' is ?
                  Heb je een budget onder de 1000€ blijf er dan af, want je gaat deftig teleurgesteld zijn.
                  (of je moet een mooie kit 2dehands kunnen vinden)

                  Snelheid hangt deels af van je lens, maar nog VEEL meer van je body.
                  De AF snelheid, de motor in je body etc etc etc
                  Heb je enig idee hoeveel een deftige snelle body en snelle lens kost ? ? ?
                  Ik denk dat je beter eens een paar toestellen in je handen neemt of ga naar iemand met een bridge, dslr,systeem etc etc
                  Persoonlijk heb ik het gevoel dat je niet echt weet waarover je praat.
                  Als je bv voetbal wil vastleggen dan kan je best over een FPS kanon beschikken , maar hiervan heb ik zelf niet veel kaas gegeten en andere op dit forum wel

                  ...en ja ik spreek toch deels uit ervaring komende van een
                  dsc f717 (bridge sony)
                  d90
                  18-200mm,17-70mm,24-70mm
                  nu beschik ik over
                  d300 , 85mm,150mm omdat ik voor mijn type fotografie GEEN snelheid nodig heb maar scherpte, degelijke ISO en goede autofocus
                  hiermee is het niet gedaan want ik maak de overstap naar FF ipv DX.

                  mijn les:
                  1- denk goed na over wat je wil fotograferen
                  2- weet dat je budget de beperkingen oplegt (je krijgt waarvoor je betaalt en in die opinie is een alles in 1 bridge (of compact) beste koop prijs/kwaliteit waarschijnlijk)
                  3- probeer eerst uit als je kan voordat je teleurgesteld wordt, zoals ik in de tijd met mijn 18-200 zoom de scherpte was allesbehalve. . .
                  Last edited by Mordred; 29 februari 2012, 17:26.
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: First time

                    Tja , kheb er eigenlijk geen verstand van , daarom dat ik naar hier kom.

                    Maar met scherpe fotos bedoel ik gewoon : kinderen die aan het ravotten zijn dat je die wat scherp ziet , anders mag ik 90% van mij fotos gewoon wegsmijten met dat cameratje die ik nu heb. En zoom enzo is net hetzelfde , als ik nu zoom met mijn cameratje , verminderd de kwaliteit er sterk op . Ik moet geen supercamera , maar gewoon een deftige camera.

                    Dus heb ik nu zijten kijken naar de Fujifilm X-S1 zoals iemand hierboven vermelde , en dit beviel me dacht ik wel . Enkel dat ik niet weet of ik daar extra lenzen enzo voor nodig heb en of deze scherpe fotos kan maken van bewegende beelden.

                    Of welk toestel stel jij precies voor? want volgens mij stel je ongeveer hetzelfde voor?
                    Ik kan er helemaal naast zitten ook hoor..

                    Comment


                    • #11
                      Re: First time

                      Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
                      Tja , kheb er eigenlijk geen verstand van , daarom dat ik naar hier kom.

                      Maar met scherpe fotos bedoel ik gewoon : kinderen die aan het ravotten zijn dat je die wat scherp ziet , anders mag ik 90% van mij fotos gewoon wegsmijten met dat cameratje die ik nu heb. En zoom enzo is net hetzelfde , als ik nu zoom met mijn cameratje , verminderd de kwaliteit er sterk op . Ik moet geen supercamera , maar gewoon een deftige camera.

                      Dus heb ik nu zijten kijken naar de Fujifilm X-S1 zoals iemand hierboven vermelde , en dit beviel me dacht ik wel . Enkel dat ik niet weet of ik daar extra lenzen enzo voor nodig heb en of deze scherpe fotos kan maken van bewegende beelden.

                      Of welk toestel stel jij precies voor? want volgens mij stel je ongeveer hetzelfde voor?
                      Ik kan er helemaal naast zitten ook hoor..

                      de fuji is een brdige dus VASTE lens , wel grote zoom.
                      Ikzelf ben te lang weg uit het bridgewereldje en moet het telkens ook opnieuw opzoeken.
                      Er zijn zoveel facetten.
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: First time

                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        hij schijnt ook 10fps te hebben wat wel snel is, hopelijk is hij ook accuraat snel . . .
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: First time

                          Als je een groot zoombereik wilt voor weinig geld, dan is een bridge wel een goed idee. Canon Sx40HS, Sony DSC-HX100V, Nikon P510.

                          Beeldkwaliteit is minder dan een dlsr of systeemcamera.
                          Wil je een dslr, neem dan een instapper van Canon/Nikon/Sony samen met een superzoom. Je kan een merkeigen lens kiezen of een Sigma/Tamron. Sigma heeft een 18-250, Sony ook, Tamron een 18-270, Nikon een 18-200, Canon weet ik niet precies.
                          Wil je meer zoom dan moet je 2 lenzen kiezen, een 18-55 kitlens en een 70-300 bijvoorbeeld.

                          Maar dan ga je al richting 1000€. Het zou makkelijker zijn moest je een budget opgeven.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: First time

                            Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
                            Dus als ik het goed begrijp :

                            De nieuwe mode/trend/toekomst is dus eigenlijk de compactcamera en niet meer de reflexcamera?

                            Je hebt een goede zoom / kan filmen / geen verschillende lenzen / maakt scherpe fotos (ook van bewegende beelden? ) en kan je er ook sporten scherp mee fotograferen? voetbal/lopen/skien?

                            Dit zijn zowat de kenmerken?
                            Anders lijkt de Fujifilm X-S1 mij wel een leuk toestel .

                            compacts zijn toestellen met vaste lens en met kleinere sensor
                            beeldkwaliteit is minder dan van toestellen met grotere sensor en met verwisselbare lens.

                            in dat segment vind je de systeemcamera's, sensor met zelfde grote als in DSLR en met verwisselbare lens
                            zijn zeer geschikt om te filmen omdat in tegenstelling tot DSLR's de AF (automatische focus functie) en ook belichting blijft werken tijdens video, is belangrijk als je bvb spelende kinderen wenst te filmen.
                            hetzelfde geldt als je spelende kinderen wenst te fotograferen, je toestel moet toch over redelijk snelle AF beschikken.

                            om die reden zou ik de olympus EPL-1 met 14-42 mm lens (komt overeen met 28-84mm) zeer goed betaalbaar en mooi bereik of met bvb 14-150mm (28-300mm) voor groter bereik.
                            zelf zou ik starten met 14-42 en dan kun je later naar eigen behoeften verder uitbreiden

                            op die manier heb je een toestel van zeer goede kwaliteit met tal van mogelijkheden voor zeer schappelijke prijs.

                            Comment


                            • #15
                              Re: First time

                              Pfew ,
                              Dit lijkt moeilijker dan ik dacht
                              Budget had ik max800 euro in gedachten.

                              Voornaamlijk scherpe fotos maken van spelende kinderen / sporten.
                              zodat ze niet wazig zijn zoals cameratje dat ik nu heb.

                              enige dat ik op dit moment heb is : Fujifilm X-S1 ( kun je die gecurvde stuk lens afhalen? )

                              Comment

                              Working...
                              X