Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 550d 2dehands kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 550d 2dehands kopen?

    Hallo!

    tot nu toe gebruik ik het fototoestel van mijn ouders, een canon 500, als ik degelijke foto's wil maken, maar omdat het altijd een hele verhuis is en mijn ouders hem ook meer en meer gebruiken, zou ik een eigen toestel willen kopen.
    Ik heb een beperkt budget (500euro) dus oorspronkelijk dacht ik aan de canon eos 1100d, maar op kapaza heb ik de mogelijkheid om een canon eos 550d 2dehands te kopen. Hij zou nieuw zijn met doos en verpakking, batterij, lader en riempje (kit dus) en EF-S 18-55 lens.
    Er is geen kassaticket maar wel een bewijs van canon voor moesten er stukken zijn.
    De verkoopster vraagt er 450euro voor...

    zouden jullie dit wagen? En waar moet ik op letten als ik vanavond ga kijken?

  • #2
    Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

    Niets fout met 2de-hands, wel uitkijken als je bij betrouwbare bron koopt. Op het forum hier zit ook een onderdeeltje waar men spullen te koop aanbied, daar zitten zeker betrouwbare "bronnen" tussen. Ik heb zelf een 40D tweedehands aangeschaft (iets minder dan de vraagprijs die u vermeld) voor m'n dochter en die is er zeker heel tevreden mee Natuurlijk zijn er wat dingen die je op moet letten, als je niet zeker weet hoe en wat neem je beter iemand op sleeptouw die je wijsheid kan geven Tevens even verder zoeken naar gangbare prijzen voor het toestel die u wenst te kopen, het is altijd "wat de gek ervoor over heeft" en dat wil nogal schommelen soms in samenspraak met aantal kliks of staat of bijhorende/passende producten enz ... Ik heb er toen ik die van m'n dochter kocht gezien die dubbel vroegen en ook die minder vroegen - gewoon "de goede" eruit pikken. Bij voorkeur ook gaan ophalen en terplaatse goed bekijken wat je koopt en testen!
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

      toestel proberen en zien of alles werkt. Ook even kijken of er een handleiding bij is en de nodige cd's van canon zodat je hun software kunt gebruiken.

      Als ik goed gezien heb kost de 550d met kitlens nu bij coolbleu 559 euro. Dan is het natuurlijk afwegen welk risico je wil lopen voor 100 euro.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

        Bij Camera.nl is de nieuwprijs voor body en kitlens 539 Euro (afhaalprijs 529 Euro). Als het even kan zou ik in jouw geval nieuw aanschaffen ....

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

          Zonder bon no go. Zeker als het gaat om een vrij nieuw toestel. (dan verwacht ik ook garantie (minimaal twee maanden garantie))

          Als toestel geen garantie meer heeft. Dus ouder is dan twee jaar. zou ik voor een nieuwe gaan. Zeker als de meer prijs 100 euro is.

          Bovenstaande is natuurlijk persoonlijk. Ik heb zelf nog nooit spulletjes voor de fotografie tweedehands gekocht alleen verkocht. Ben dus geen expert.

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

            Ik vind de prijs ook inderdaad nog vrij stevig, als je geen garantie hebt...

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

              Proberen er een 100 euro van af te pingelen. bv Vragen kost niks, en wie niet waagt...

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

                Dank jullie voor de reacties...

                Ik ga straks kijken en ga inderdaad proberen af te pingelen en zien wat voor 'garantie' er is van canon uit!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

                  Nieuw kost deze anders ook niet zo veel meer (vind ik persoonlijk). klik
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ineke1983 Bekijk bericht
                    Ik heb een beperkt budget (500euro) dus oorspronkelijk dacht ik aan de canon eos 1100d, maar op kapaza heb ik de mogelijkheid om een canon eos 550d 2dehands te kopen. Hij zou nieuw zijn met doos en verpakking, batterij, lader en riempje (kit dus) en EF-S 18-55 lens.
                    Er is geen kassaticket maar wel een bewijs van canon voor moesten er stukken zijn.
                    De verkoopster vraagt er 450euro voor...

                    zouden jullie dit wagen? En waar moet ik op letten als ik vanavond ga kijken?
                    Nieuw zonder papieren is niet logisch .... bij een 55D hoort een 18-55 IS ... een gewone 18-55 is niet normaal ... 450 is te duur zelfs met resterende fabrieksgarantie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 550d 2dehands kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Nieuw zonder papieren is niet logisch .... bij een 55D hoort een 18-55 IS ... een gewone 18-55 is niet normaal ... 450 is te duur zelfs met resterende fabrieksgarantie
                      Da is zo effe tellen, een nieuwe eos 550D body kost (bij konijnenberg) 539€, een 2é hands ef-s 18-55 is objectief een 60€. Dus een 600€ (min port kosten) voor een nieuw tostel met gebruikt objectief... Dat objectiefke (zonnekap inbegrepen) heb ik nog in aanbieding voor 60€ met nog meer dan een jaar garantie (wel met papieren). Amper gebruikt.
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment

                      Working...
                      X