Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

    Beste mede BD-ers

    Ik fotografeer met een Nikon D300 en gebruik volgende nikkor lenzen:

    17-55 F2.8
    50mm F1.8 AFD
    85mm F1.8 AFS

    Nu vind ik het wel leuk om met die laatste 2 twee vaste brandpunten te fotograferen.
    Ik ben creatiever en kom tot (voor mij) leukere composities. Ook ben ik op die manier verwend met de lichtsterkte F1.8.

    Nu zou ik graag men Nikkor 17-55 2.8 verkopen en dit bereik opsplitsen. Klopt het dat als ik dit opsplits in goede vaste brandpunten ik betere beeldkwaliteit ga hebben?
    Ik heb al twee nikkor lenzen in gedachten:

    35mm F2 AFD
    50mm F1.8 AFS (ter vervanging van men 50mm AFD)

    Om echt "breed" te gaan vind ik niet de geschikte lens. De nikkor 20mm F2.8 en 24mm F2.8 krijgen niet zo'n goede reviews

    Wie kan nog op een lens komen in dit bereik ? ?

    Alvast bedankt
    > F U J I F I L M <

  • #2
    Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

    Nikkor 14mm f/2.8
    Nikkor 13mm f/5.6
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

      Nikkor 14mm f/2.8
      Is net over het budget , nee €1700 heb ik er nu ook weer niet voor over

      Nikkor 13mm f/5.6
      Is te breed

      Toch bedankt voor de snelle reactie!
      > F U J I F I L M <

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

        Samyang 14/2.8 of Samyang 24/1.4 ?
        Ze zijn wel enkel manueel.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

          De scherpte van de 1.8 35mm DX lens is beter dan van de oude versie; alleen is de bokey soms weer iets minder.
          Meer groothoek: een 20mm ais objectief heb ik jarenlang met veel plezier gebruikt, ook kom je soms een goede 1.8 20mm EX lens van Sigma tegen voor een leuke prijs en die is vol open geen wereldwonder maar wel lichtsterk en bovendien toegeknepen zeer scherp.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

            Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
            Nu zou ik graag men Nikkor 17-55 2.8 verkopen en dit bereik opsplitsen. Klopt het dat als ik dit opsplits in goede vaste brandpunten ik betere beeldkwaliteit ga hebben?
            Ik heb al twee nikkor lenzen in gedachten:

            35mm F2 AFD
            50mm F1.8 AFS (ter vervanging van men 50mm AFD)
            ik zou die 17-55mm nooit verkopen... is een super goede lens op een D300. TEnzij je een 24mm F1.4 zou kopen, zal je je met de primes niet verbeteren op het breedhoek gedeelte.
            maar wel een 35mm f1.8 erbij kopen! is niet duur en eerst zien wat je daar mee doet!
            is een veel leukere lens dan een 50mm op een D300

            ook zou ik die AFD niet vervangen door een AFS... die AFD is een prima lensje... wat denk je erbij te winnen? Ik gebruik hem dikwijls op m'n D700 en die doet dat prima... geen nood aan AF-S...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

              laat me maar weten hoeveel je vraagt voor die 17-55mm van je
              Nikon D600 / Nikkor 24-70 mm/ Nikkor 70-200mm 2.8 / SB-910

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                Beste optie is houden wat je hebt.

                Maar als je toch wil veranderen.
                50 1.4 AF-s dan ga je er op vooruit
                35 1.8 AF-s
                en in de lage range misschien een zoom:

                -Tokina 12-24 of 11-16 of vergelijkbare nikon
                -Nikon 17-35
                -...
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                  @stiaanke, dat zijn prijs kwaliteit geen slechte lenzen maar ik ben wat terughoudend tov manuele lenzen

                  @oracle & jumpforjoy, als ik jullie hoor dan hou ik best wat ik heb
                  Ik weet het, die 17-55 is super! Maar o zo'n grote lens, ik vind het altijd zalig om men 50mm erop te zetten, zo heerlijk licht (letterlijk en figuurlijk), alleen een beetje te weinig groothoek.. Mss dan toch die 35mm1.8

                  Wat ook in men hoofd speelt is overschakelen naar een D700 .Dan kan ik natuurlijk niets meer doen met die 17-55 of toch beperkte mogelijkheden.

                  Pfff ik weet het niet meer.. Ik ben bijna 3j bezig geweest met verbouwen en niet zoveel met fotografie. Nu men zoontje is geboren heb ik het terug te pakken en wil ik wat nieuws
                  > F U J I F I L M <

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                    Probeer een Af-s 35mm f1.8, op mijn D300 was dat echt een heel tof lensje, en veel bruikbaarder dan een 50mm vond ik.
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
                      @stiaanke, dat zijn prijs kwaliteit geen slechte lenzen maar ik ben wat terughoudend tov manuele lenzen

                      @oracle & jumpforjoy, als ik jullie hoor dan hou ik best wat ik heb
                      Ik weet het, die 17-55 is super! Maar o zo'n grote lens, ik vind het altijd zalig om men 50mm erop te zetten, zo heerlijk licht (letterlijk en figuurlijk), alleen een beetje te weinig groothoek.. Mss dan toch die 35mm1.8

                      Wat ook in men hoofd speelt is overschakelen naar een D700 .Dan kan ik natuurlijk niets meer doen met die 17-55 of toch beperkte mogelijkheden.

                      Pfff ik weet het niet meer.. Ik ben bijna 3j bezig geweest met verbouwen en niet zoveel met fotografie. Nu men zoontje is geboren heb ik het terug te pakken en wil ik wat nieuws
                      Als je naar een D700 wil, zou je dan niet even houden wat je hebt en als je dan de D700 hebt zien wat nodig is.
                      En te weinig groothoek, dan moet je al bijna naar een Nikon 14-24 om nog te kunnen gebruiken op FF. 14mm is nu ook nie ZOOOO veel breder dan 17mm.
                      Nikon D7000 en wat lenzen.
                      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Probeer een Af-s 35mm f1.8, op mijn D300 was dat echt een heel tof lensje, en veel bruikbaarder dan een 50mm vond ik.
                        +1


                        Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
                        en wil ik wat nieuws
                        precies... da's je enige probleem...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 17-55 2.8 opsplitsen in ? ?

                          Is nieuw (tweedehands) ook goed, wanneer mijn D800 binnen is doe ik mijn 35mm 1.8 lensje van de hand gezien dit enkel voor DX geschikt is. In combinatie met mijn D90 en D7000 ontzettend veel plezier mee gehad.

                          Comment

                          Working...
                          X