Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen reis

    Ben momenteel aan het twijfelen welke lenzen ik zou meepakken op reis, de camera is een Sony A230 , en ik heb volgende lenzen in mijn bezit

    De standaard lens welke zowiso meegaat
    En volgende lenzen maar deze zijn geen auto- zoom en via een converter van dienen gebruikt te worden (*1,2) en rekening houden met de een Crop van (*1,5) en me ook verplichten om volledig manueel te werken, maar de reden hiervoor is dat mijn toestel met de goede oude filmrolletje ook meegaat,

    Een verstelbare 70 - 260
    Een vaste 200
    Een 50- 135

    En eentje neem was nog mee een vaste 35 , maar dit is om reden dat deze lens ook geschikt is om in schemerdonker te fotograferen zonder filts.

  • #2
    Re: Lenzen reis

    Wat voor soort reis ga je maken? Maak je bijv. een citytrip dan zou ik de 200 mm prime in ieder geval thuislaten. Dit objectief zal je weinig flexibiliteit geven in een stad.
    Globaal is een standaardzoom en de 50-135 mm voldoende; de 35 mm is dan een leuke extra voor donkere omstandigheden. Maar alles zal natuurlijk afhankelijk zijn van het type reis dat je gaat maken...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen reis

      Dit gaat zo een beetje vanalles zijn, beetje de stad bezoeken , tot natuurlijk proberen een van de beestjes daar op de foto te krijgen. Met de 126-468 kan dit wel lukken, maar dan wel op manuele focus en met de a230. Zal maar een remote gaan aanschaffen voor mijn 230 want met die lens is het anders heel leuk werken vrees ik. ( ja ik hoor sommigen al denken koop een af lens. , maar waarom zou ik. Vroeger altijd met mf lenzen gewerkt en leuke foto's genomen, ja zelfs met de 260 , enkel met een remote handvat onder de Minolta. ) als ik de Lotto win zal ik wel eens een goede af lens kopen maar dan wel minstens een x tot 600 hè.

      Comment

      Working...
      X