Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 85mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 85mm 1.4

    Hallo,heeft er iemand ervaring met de sigma 85mm 1.4(op nikon d90).Zou ze gebruiken voor portret op feestjes en portret van de kindjes.Heb een nikon 50mm 1.8 maar als ik met deze in de buurt kom van de kindjes zijn ze te gemaakt of nog erger willen ze niet.Met de 85mm zou ik dus wat meer afstand kunnen nemen.Sta in twijfel of ze (veel)beter is dan de 85mm afd van nikon.Iemand ervaring of advies?Groeten Henk

  • #2
    Re: sigma 85mm 1.4

    Ik heb ze nu ongeveer een jaar ( op een D300),en uiteindelijk is er maar 1 woord voor deze lens: geweldig. Zo scherp als het maar kan zijn, supermooie bokeh, af zeker snel genoeg ( toch nog geen foto gemist omdat de af niet meekan).
    Als je echt iets "negatiefs" wil: binnenshuis sta je regelmatig met je rug tegen een muur omdat je niet verder achteruit kan om je compo te maken :-), maar goed, zet in deze omstandigheden dan een kortere lens erop.
    Lens staat heel veel op mijn camera, en ieder foto die ermee getrokken is, is ok ( technisch dan :-) ).

    Groeten,

    Luc

    Comment


    • #3
      Re: sigma 85mm 1.4

      Zeer goed objectief, maar wel op je eigen toestel testen bij aankoop. Je kan immers je D90 niet bijstellen als je front- of backfocus hebt.
      Overigens is de nieuwe AFS lens van Nikon ook niet te versmaden. De AF van de oude AFD 85mm zal trouwens de snelste van deze 3 zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: sigma 85mm 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Zeer goed objectief, maar wel op je eigen toestel testen bij aankoop. Je kan immers je D90 niet bijstellen als je front- of backfocus hebt.
        Overigens is de nieuwe AFS lens van Nikon ook niet te versmaden. De AF van de oude AFD 85mm zal trouwens de snelste van deze 3 zijn.
        Hallo,op wat moet ik dan zoal letten als ik de lens test.Alvast bedankt.Grroeten Henk

        Comment

        Working...
        X