Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 33 uitbreiding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 33 uitbreiding

    Beste liefhebbers,

    Ik zal beginnen met een kleine profielschets. Deze student is op zoek naar een een uitbreiding voor zijn alpha 33. Tijdens mijn vakantie in Vietnam ben ik erachter gekomen dat de kitlens die bij mijn alpha zat me enigszins heeft tegengehouden in het fotograferen. Ik wil wat meer uit mijn camera halen.

    Nu zit ik te twijfelen tussen een aantal objectieven ( Budget)
    - Sony 55-200mm f/4-5.6 DT Type II SAM 135 euro
    - Sony 75-300mm f/4.5-5.6 220 euro
    - Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro Minolta/Sony AF 168 euro

    Vraag 1: Heb ik de 300 mm nodig? In alle eerlijkheid weet ik niet wat ik hierdoor extra kan.
    Vraag 2: Zijn ze allemaal kwalitatief beter dan mijn kitlens (18-55mm). Of is het alleen het bereik wat wordt vergroot?
    Vraag 3: Springt er een lens uit naar uw mening?

    Alvast bedankt voor uw hulp

    Appelsaps

  • #2
    Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

    Om je goed te kunnen helpen moet je wat meer specifiek zijn.
    Je zegt..." kitlens die bij mijn alpha zat me enigszins heeft tegengehouden in het fotograferen. " Maar hoe juist? Omdat je een vogel wou fotograferen die in een boom zat? Omdat je details wou nemen van de daken van de tempels? Omdat je bloemen wou fotograferen? Omdat je zonder flash wou fotograferen binnen de tempels? Omdat je scherpere beelden wou met meer contrast? Omdat je nog beter vergezichten en landschappen wou schieten? Afhankelijk van wat je juist wil koop je een 'betere' lens. Ik weet niet juist de specs van je kitlens maar ik denk dat het enigste wat die 3 lensen meer zullen hebben zoom is. Maar misschien is dat het enigste dat je zoekt?

    grts
    Canon 5DmkIV gripped | EF 16-35mm f/2.8 L II | EF 24-70mm f/2.8 L II | EF 100mm f/2.8 L Macro | EF 70-200mm f/2.8 L II | EF 100-400mm f/5.6 L II | Sigma 35mm f/1.4 | EF 135mm f/2 L

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

      Over de Sony is iedereen heel tevreden op dyxum, neem zelf eens een kijkje.
      Met deze lens heb je meer tele, maar nu ook weer niet genoeg voor natuurfotografie (dieren/vogels enz...). Hiervoor heb je toch minstens 400mm nodig.
      De Tamron 70-300 Di USD zou ook heel scherp zijn, komt dicht in de buurt van de Sony 70-300g.
      Wil je echte tele voor een mooi prijsje, de 500mm Reflex (van Sony of Minolta) is onklopbaar. Die vind je nog vaak tweedehands op marktplaats.nl of 2dehands.be.

      Een mooie upgrade voor je kitlens is de Sony 16-50/2.8, is op elk vlak beter en je haalt er mooiere foto's uit, contrast/kleuren/scherpte enz... Heeft ook stille SSM, ideaal voor video. Maar als student waarschijnlijk boven je budget.

      Je kan een prime bijkopen, voor portretten een Sony 50/1.8 of 85/2.8. Wil je meer groothoek een Sony 35/1.8 of Sony 30/2.8(macro). Deze zijn allemaal redelijk geprijsd en het verschil tussen deze primes en de kitlens is toch vrij groot.
      Last edited by alex606; 28 februari 2012, 14:51.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

        Bedankt voor de reacties,

        Wat ik miste was inderdaad details op tempels fotograferen in de verte. En het maken van portretten van mensen zonder in hun persoonlijke ruimte te komen. Maar daarnaast zou ik graag wat betere foto's gaan maken. Kleur, contrast etc.

        Budgetwijs is het inderdaad voor mij een probleem vandaar dat ik een zo compleet mogelijke toevoeging wil voor de camera. Gericht op wat ik hierboven heb neergezet. Zoom is belangrijk maar als mijn kwaliteit met een objectief van 200mm groter zou zijn tov de 300mm versie dan ga ik liever voor wat minder bereik en betere kwaliteit.

        Kunt u misschien toelichten wat die extra 100mm extra zou bieden? Ik kan me de dimensies als pure leek namelijk moeilijk inschatten. Helemaal omdat ik met mijn beperkte kennis overal lees dat de goedkopere 75-300 objectieven het minder doen in de 200-300mm stand.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

          Als ik de fotogegevens van mijn diverse uitstappen bezie, dan worden hierbij 80% van de foto's genomen tussen 18 en 120 mm.
          Ikzelf zou eerder naar lenzen zoeken die in dit bereik kunnen gebruikt worden, met eventueel een uitbreiding vanaf 16 mm.

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

            Als je echt een goede 70-300mm wil, dan is er maar 1 optie. De 70-300G SSM .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

              Oorspronkelijk geplaatst door appelsaps Bekijk bericht
              Kunt u misschien toelichten wat die extra 100mm extra zou bieden? Ik kan me de dimensies als pure leek namelijk moeilijk inschatten. Helemaal omdat ik met mijn beperkte kennis overal lees dat de goedkopere 75-300 objectieven het minder doen in de 200-300mm stand.
              Millimeters heb je nooit genoeg. Toen ik mijn eerste telelens kocht, Sony 70-300g, was ik erg teleurgesteld in het bereik. Ik dacht dat ik alles dichtbij kon krijgen. Dat geldt voor grotere onderwerpen maar voor kleiner geschut heb je veel meer nodig.

              Kijk hier eens naar, focal length comparison tool. Beweeg de slider naar rechts voor in te zoomen tot 500mm.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                Spaar door voor een 70-200 (hsm) lens, bijvoorbeeld van sigma.
                De lenzen die je noemt zijn geen uitblinkers.
                https://www.naturephotoportal.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                  Knoop bijna doorgehakt.

                  Ik zoek als backpacker toch compromissen. Ja aan mm nooit genoeg maar ik denk dat ik aan max 200mm op dit moment genoeg heb. Tempels, portretten en af en toe landschappen. Gebruiksgemak gaat ook meespelen en dan is een compactere 200mm ook handiger.

                  Oog is gevallen op:



                  Maar dan voor de bulk variant die weer eens 100 euro scheelt.

                  Vind het wel apart dat een bulk versie zoveel scheelt voor dat beetje karton.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                    Misschien een stomme vraag maar voor de beeldvorming wil ik hem toch even stellen.

                    Ik kom net van de plaatselijke fotowinkel. Hij raadde mij aan om toch een 70-300mm te nemen omdat je die 100mm wel extra hebt maar qua kwaliteit tov een 55-200 mm met dit budget eigenlijk geen compromissen doet. Is dit echt zo?

                    Want ik twijfel dan tussen:
                    - Sony 55-200mm f/4-5.6 DT Type II SAM http://www.cameranu.nl/nl/objectieve...130_525_50163/

                    - Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro http://www.foka.nl/site/sigma-70300-...-af-p-516.html

                    Belangrijk bij die 2e was volgens de winkel het APO stukje. Dit zou volgens hem de kwaliteit verbeteren t.o.v de sony 55-200. Klopt dit?


                    Ik als leek kijk echt alleen naar de prijs. Ik denk althans dat hoe hoger de prijs, hoe beter de lens zal zijn. Maar dan zou de sony 55-200 (239 euro ) beter zijn want deze is duurder dan de sigma lens ( 170 euro ) met een groter bereik. ( Ik zeg niet dat duurder gelijk is aan beter maar als leek zou dit me logisch lijken)

                    Bedankt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                      Oorspronkelijk geplaatst door appelsaps Bekijk bericht
                      Misschien een stomme vraag maar voor de beeldvorming wil ik hem toch even stellen.

                      Ik kom net van de plaatselijke fotowinkel. Hij raadde mij aan om toch een 70-300mm te nemen omdat je die 100mm wel extra hebt maar qua kwaliteit tov een 55-200 mm met dit budget eigenlijk geen compromissen doet. Is dit echt zo?

                      Want ik twijfel dan tussen:
                      - Sony 55-200mm f/4-5.6 DT Type II SAM http://www.cameranu.nl/nl/objectieve...130_525_50163/

                      - Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro http://www.foka.nl/site/sigma-70300-...-af-p-516.html

                      Belangrijk bij die 2e was volgens de winkel het APO stukje. Dit zou volgens hem de kwaliteit verbeteren t.o.v de sony 55-200. Klopt dit?


                      Ik als leek kijk echt alleen naar de prijs. Ik denk althans dat hoe hoger de prijs, hoe beter de lens zal zijn. Maar dan zou de sony 55-200 (239 euro ) beter zijn want deze is duurder dan de sigma lens ( 170 euro ) met een groter bereik. ( Ik zeg niet dat duurder gelijk is aan beter maar als leek zou dit me logisch lijken)

                      Bedankt
                      De verkoper heeft je redelijk goed advies gegeven, maar toch een paar bemerkingen:

                      -De sigma is een uitstekende lens optisch, maar in het verleden zijn al meerdere "defecte" sigma's van deze lens geweest door een te krachtige scherpstelmotor in de alpha die de tandwielen van zo'n (goedkope) sigma's gewoon breken...
                      -In principe zou elke lens uit de winkel nu SLT compatibel moeten zijn...dus hopelijk daarmee geen probleem...
                      -De prijs van de Sony is zeer hoog, je kan ze gemakkelijk goedkoper vinden (ook nieuw) omdat deze lens in kit wordt verkocht bij sony camera's (170 euro)... Als je optisch dezelfde lens wil kan je ook kijken naar de tamron 55-200...(wel andere filterdiameter) Deze lens kost 110 euro ongeveer!

                      Ik zou "ineens" goed en goedkoop kopen: de tamron 70-300 USD (ongeveer 330 euro)...'t kost geen stukken van mensen en geniet mijn absolute voorkeur!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                        Bedankt voor je reactie,

                        De sony is inderdaad duur maar de bulkvariant van die lens heb ik zien staan voor 135 euro. Dat is gelijk al wat schappelijker. Die Sigma 300mm ligt voor 170 dus dat verschil vind ik verwaarloosbaar.

                        Echter twijfel ik nog steeds of ik zo'n grote lens nu wel echt nodig heb. De komende 5 jaar heb ik qua vakanties nog geen safari's enzo voor ogen. Wel:
                        - Stedentrips
                        - Zuid Amerika
                        - Azië
                        - Maar vooral vakanties binnen Europa

                        Portretten zijn belangrijk voor me, gebouwen, sfeerimpressies en landschappen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha 33 uitbreiding

                          Oorspronkelijk geplaatst door appelsaps Bekijk bericht
                          Bedankt voor je reactie,

                          De sony is inderdaad duur maar de bulkvariant van die lens heb ik zien staan voor 135 euro. Dat is gelijk al wat schappelijker. Die Sigma 300mm ligt voor 170 dus dat verschil vind ik verwaarloosbaar.

                          Echter twijfel ik nog steeds of ik zo'n grote lens nu wel echt nodig heb. De komende 5 jaar heb ik qua vakanties nog geen safari's enzo voor ogen. Wel:
                          - Stedentrips
                          - Zuid Amerika
                          - Azië
                          - Maar vooral vakanties binnen Europa

                          Portretten zijn belangrijk voor me, gebouwen, sfeerimpressies en landschappen

                          Je stelt zelf om portretten te nemen zonder in hun persoonlijke ruimte te komen...daarvoor zijn de lenzen waar je nu naar kijkt zeker geschikt!

                          Comment

                          Working...
                          X