Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolpix 8700 of Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coolpix 8700 of Nikon D70

    Ik ben vrij nieuw in de digitale fotorafie.
    Nu wil ik een nieuw toestel kopen om foto's te nemen op vakantie, mijn zoontje en niet onbelangrijk windsurf foto's.
    Nu mijn budget is nie zo heel groot maar heb toch een vrij sterke zoom nodig. Nu twijfel ik tussen een budget vriendelijk camera de coolpix of toch de snellere D70+kit met een sigma 70/300 lens.
    Wie kan me helpen bij mijn keuze ?

  • #2
    Je zal zelf moeten kiezen wat voor jou het belangrijkste is want voor de windsurf moet je de D70 hebben voor de rest ben je waarschijnlijk beter af met de 8700.

    Comment


    • #3
      Als het echt voor je vakantie is, en je bent niet echt met fotografie bezig, zou ik voor de Coolpix gaan. Je zal hem minder makkelijk 'thuislaten' vanwege gewicht en lenzen en toestanden...

      daartegenover... als je echt voor windsurfen gaat... D70... die neemt een foto op het moment dat je afdrukt. Of misschien nog beter een sparwater en spatzanddichte body

      Ik ben iemand die geel goed op z'n materiaal let (geen budget om dingen opnieuw te kopen en het geld voor reparatie kan ik nuttiger gebruiken) maar heb met een zoomlens voor een reflexcamera al tweemaal zandschade gehad op het strand, en dat zal wel minder zijn met van die uitschuiflensjes van kleinere toestellen...

      Anderzijds kan je de Coolpix misschien zo instellen dat hij al begint te fotograferen voor de actie er is en dan een reeks foto's maakt... dat weet ik niet van buiten.

      Comment


      • #4
        Heb zelf de nieuwe canon powershot S1 IS gekocht , 10 X zoom (38 - 380 mm) , snelle sluiter, mogelijkheid om 'een reeks' te maken + videomogelijkheden.
        Handig toestel voor een zeer intressante prijs (489 euro bij top foto).
        Misschien ook iets voor U ??
        ***Ne kodak en ne zak...***

        Comment


        • #5
          Indien die windsurf foto's niet onbelangrijk zijn, zou ik zeker voor de D70 gaan. Ik heb geen ervaring met de CP8700, wel met de CP5700 en die verschillen niet zo gek veel van elkaar.
          De scherpsteltijd en de shutterlag zijn bij de Coolpix té groot om comfortabel aan actiefotografie te doen. Bovendien zit je beperkt met de brandpuntafstand zodat je snel een convertor wenst, maar ook dan ga je vaak te kort schieten.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Wat mij teleurstelt in de 8700 is het feit dat die amper dezelfde afmeting CCDchip heeft als de 5700. Die 9 op 6 mm (ongeveer) vind ik een beetje teleurstellend, toch wanneer je vergelijkt met de 300D van Canon of de D70 van Nikon die toch een chip hebben van ongeveer 23 op 15.

            Natuurlijk met zo'n Coolpix heb je alles bij de hand in een wreed compacte vorm, dat klopt wel. Ik heb de 5700, dit is een zeer polyvalent toestel. Anderzijds, en dan denk ik aan het windsurfen, denk ik dat een optische zoeker veel beter is in zonnige omstandigheden. Als het écht heel zonnig is vind ik de zoeker van de coolpix toestellen toch verre van ideaal hoor.

            My 2 eurocent.
            http://pieterbie.skynetblogs.be

            Comment


            • #7
              bedankt allemaal voor de hulp
              alleen zal ik mijn budget moeten overschrijden.

              Comment


              • #8
                Zijn er eventuele goedkopere alternatieven?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tigerdaddy
                  Zijn er eventuele goedkopere alternatieven?

                  Een goedkoper alternatief is de 300d maar ik vrees dat dit uiteindelijk ook boven je budget zal zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Ik weet niet direct of je bij de lijst vakantie, zoontje en windsurf direct de zwaarste nadruk op de laatste moet leggen. Ik vind het dus niet zo evident dat je daarvoor een d-slr moet aanschaffen, ook niet omdat er nogal verschil is tussen sport en sport. Ik wil windsurfen zeker niet als trage sport bestempelen (ik vind zelfs schaken niet eens traag ), maar het is ook geen formule 1.

                    Sommige echt heel goedkope compacte camera's zullen je een echt te trage werksnelheid geven, maar of je nu bij deze opsomming enkel een slr kunt concluderen? Kweet niet, misschien iets te... Inderdaad reageert een d-slr sneller dan een compacte digicam, maar ik zou toch ook weer niet willen suggereren dat je met de laatste groep geen sportfoto's kunt nemen.

                    Integendeel, ik heb totdat ik een d-slr kocht ook sportfoto's gemaakt met twee coolpixen. En waren die allemaal gelukt dan? Nee, natuurlijk niet, maar dat zijn die met de slr ook niet

                    Ik weet wel dat er momenteel, zeker ook hier op BD, al sinds enkele maanden een ware D-SLR-wind (liefst met een lenzenpakket van ca 3000 euro - en alles in RAW hee) waait, maar toch... Overdrijven is ook een kunst. Relativeren ook. Ik ga eens voor de laatste

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Erik Mansvelders
                      Ik weet wel dat er momenteel, zeker ook hier op BD, al sinds enkele maanden een ware D-SLR-wind (liefst met een lenzenpakket van ca 3000 euro - en alles in RAW hee) waait, maar toch... Overdrijven is ook een kunst. Relativeren ook. Ik ga eens voor de laatste
                      Ik heb over dit gegeven deze week nog een babbel gehad met een andere BDer, niewaar marc Nadat ik mijn 7Hi verkocht had, was mijn dilemma, dslr of prosumer? Voorval wil dat wij net toen een weekje verlof hadden en ik noodgedwongen terug met analoog op stap ging, de 1V van canon. Ik heb toen een week lang met de 1V en 24-70 2.8 rond de nek, een 50 en 70-200 op de rug, rondgelopen. Resultaat: reuma en stijve nek na 5 dagen wandelen. Om nog maar te zwijgen over de uren die ik gesleten heb aan de rand van het zwembad, de "wacht" houdend bij de fototas. Op vrijdag 17u thuisgekomen en om 17u05 de dimage A2 besteld. En daar zal ik, het gevoel kennend van mijn 7Hi, veel plezier aan beleven. De shutterlag was in het verleden een probleem, maar bij de nieuwste toetsellen is dat ook geen argument meer, zelfs mijn 7Hi had er geen last van en die was al 8 maanden oud

                      Met een beetje geluk zijn er deze week nog testfoto's die ik jullie niet zal weerhouden, als er geïnteresseerden zijn natuurlijk. Ik ben in het bijzonder benieuwd naar de zin of onzin van de noise-problematiek.

                      Oli.

                      Comment


                      • #12
                        bedankt voor de uitleg ik hoop snel die foto's te zien

                        Comment

                        Working...
                        X