Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolpix 8700 of Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coolpix 8700 of Nikon D70

    Ik ben vrij nieuw in de digitale fotorafie.
    Nu wil ik een nieuw toestel kopen om foto's te nemen op vakantie, mijn zoontje en niet onbelangrijk windsurf foto's.
    Nu mijn budget is nie zo heel groot maar heb toch een vrij sterke zoom nodig. Nu twijfel ik tussen een budget vriendelijk camera de coolpix of toch de snellere D70+kit met een sigma 70/300 lens.
    Wie kan me helpen bij mijn keuze ?

  • #2
    Je zal zelf moeten kiezen wat voor jou het belangrijkste is want voor de windsurf moet je de D70 hebben voor de rest ben je waarschijnlijk beter af met de 8700.

    Comment


    • #3
      Als het echt voor je vakantie is, en je bent niet echt met fotografie bezig, zou ik voor de Coolpix gaan. Je zal hem minder makkelijk 'thuislaten' vanwege gewicht en lenzen en toestanden...

      daartegenover... als je echt voor windsurfen gaat... D70... die neemt een foto op het moment dat je afdrukt. Of misschien nog beter een sparwater en spatzanddichte body

      Ik ben iemand die geel goed op z'n materiaal let (geen budget om dingen opnieuw te kopen en het geld voor reparatie kan ik nuttiger gebruiken) maar heb met een zoomlens voor een reflexcamera al tweemaal zandschade gehad op het strand, en dat zal wel minder zijn met van die uitschuiflensjes van kleinere toestellen...

      Anderzijds kan je de Coolpix misschien zo instellen dat hij al begint te fotograferen voor de actie er is en dan een reeks foto's maakt... dat weet ik niet van buiten.

      Comment


      • #4
        Heb zelf de nieuwe canon powershot S1 IS gekocht , 10 X zoom (38 - 380 mm) , snelle sluiter, mogelijkheid om 'een reeks' te maken + videomogelijkheden.
        Handig toestel voor een zeer intressante prijs (489 euro bij top foto).
        Misschien ook iets voor U ??
        ***Ne kodak en ne zak...***

        Comment