Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuw materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuw materiaal

    Ik ben op zoek naar goed materiaal (om met te beginnen!)

    Ik heb even gezocht en ben bij een reflex gekomen in een pack,een zonder pack, en een gewone compact (maar waarschijnlijk denken jullie nu al: niet doen?), wat denken jullie dat ik best aankoop? Ik ben nieuw wat al het materiaal betreft!

    spiegelreflex:

    De Canon EOS 1100D Vakantiebundel bestaat uit:
    - Canon EOS 1100D Body
    - Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II
    - Sandisk Extreme HD Video SDHC 8GB 30MBs
    - Hama Fototas Canberra 130 Colt Zwart/Rood
    - Tiffen 58mm UV Protectie Filter
    - Foto Konijnenberg 10x15cm Tissue
    - Canon P-E10 Accu
    - Oplader
    - USB Kabel
    - AV Kabel
    - Draagriem
    - Software
    - Nederlandstalige Handleiding
    Voor 489€
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...tiebundel.html

    Canon EOS 1100D + 18-55mm F3.5-5.6 DC III
    - Canon EOS 1100D Body
    - Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC III Bulk
    - Canon P-E10 Accu
    - Oplader
    - USB Kabel
    - AV Kabel
    - Draagriem
    - Software
    - Nederlandstalige Handleiding
    Voor 400€
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...56-dc-iii.html

    Compact
    Panasonic Lumix DMC-FZ48 Zwart
    - Panasonic Lumix DMC-FZ48 Zwart
    - Zonnekap
    - Lensdop
    - Accu DMW-BMB9e
    - Lader DE-a84a
    - USB-kabel
    - Netsnoer
    - Schouderriem
    - Nederlandstalige handleiding
    - CD-ROM
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...z48-zwart.html

    Alvast bedankt!
    Matthew

  • #2
    Re: aankoop nieuw materiaal

    Ik denk niet: niet doen (compact).
    Er zijn hier bijna dagelijks vragen te lezen van mensen die een nieuw apparaat te kopen zoals ook hiet nu weer.
    1. er is een zoekfunctie op dit forum waarbij je tientallen hits zal vinden met gebruikerservaringen van een DSLR, soms ook van een compact
    2. Stel jezelf de vraag wat je ermee wil doen. Wat moet mijn camera kunnen?
    3. Budget. Hoever wil ik gaan te weten dat een body maar het begin is en lenzen nog meer verantwoordelijk zijn voor een goeie foto (en uiteraard de fotograaf die de tijd en moeite wil nemen zijn toestel te kennen).

    Ik ben dan overtuigd dat je zelf het antwoord kan vinden en indien niet dan kan je met meer specifieke vragen hier zeker terecht . Nu ben je gewoon te vaag en heb je ook de moeite niet gedaan zelf op onderzoek te gaan (sorry voor de harde woorden maar schrijf liever zoals ik het denk).

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuw materiaal

      momenteel nog DSLR kopen is niet erg aan te raden, systeemcamera's momenteel op de markt gaan waarschijnlijk veel beter geschikt zijn voor jou doeleinden en bieden evengoed tot betere beeldkwaliteit.

      kijk eens naar toestellen in de micro 4/3 reeks van panasonic en olympus
      in de nex reeks (nexc3,nex5n, nex7) van sony
      de samsung NX100, NX11
      Ricoh
      ...

      Als de evolutie zoals ze nu is zich doorzet verdwijnt binnen een jaar of 5 de DSLR naar een niche segment.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuw materiaal

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        momenteel nog DSLR kopen is niet erg aan te raden, systeemcamera's momenteel op de markt gaan waarschijnlijk veel beter geschikt zijn voor jou doeleinden en bieden evengoed tot betere beeldkwaliteit.

        kijk eens naar toestellen in de micro 4/3 reeks van panasonic en olympus
        in de nex reeks (nexc3,nex5n, nex7) van sony
        de samsung NX100, NX11
        Ricoh
        ...

        Als de evolutie zoals ze nu is zich doorzet verdwijnt binnen een jaar of 5 de DSLR naar een niche segment.
        Binnen een jaar of 5 zijn de NEX'en etc van vandaag totaal veroudert. Investeren in een DSLR is heden ten dage, ondanks je kruistocht, nog steeds prima. Het glas dat je vandaag koopt zal met 99.9% zekerheid passen op een mogelijke mirrorless van een C of N, ...

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuw materiaal

          toon eens een test waar je systeemcamera een betere kwaliteit levert dan een top-DSLR....?
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuw materiaal

            Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
            toon eens een test waar je systeemcamera een betere kwaliteit levert dan een top-DSLR....?
            Waarom tov een top-dslr ?
            Vergelijk tenminste dingen in dezelfde prijsklasse..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuw materiaal

              De twee paketten van canon zijn prima om mee te starten en daar zal je zeker en vast mooie foto's mee nemen. Het derde pakket zal ook wel goed zijn maar heb geen ervaring met dergelijk toestel.
              Als je na een tijdje merkt dat fotografie misschien toch niets voor jouw is dan kan je de set nog altijd verkopen.
              Zelf ben ik begonnen met een canon 350 en had er een canon EF 28-135mm lens (tweede hands) bij gekocht en heb er na héél véél oefenen mooie foto's meegemaakt. Maar de eerste foto's die ik maakte met een spiegelreflex waren om te wenen (omdat ik er geen fluit van kende) en greep dikwijls terug naar mijn canon G5. Maar van zodra ik de basis kennis goed onder de knie begon te krijgen werden de foto's alsmaar beter en werd de G5 enkel nog gebruikt om snel even wat vast te leggen.
              Ondertussen zijn er al averschillende ndere toestellen de revue gepasseerd maar die had ik waarschijnlijk nooit aangeschaft als mijn Canon 350D er niet was geweest.Dus een Can on EOS 1100D is zeker en vast een ideaal toestel om mee te starten, waar je de nodige kennis kan mee opdoen en dit zonder echt veel geld te moeten uitgeven.
              Doen zou ik zeggen !


              Groetjes,
              Canon the best a men can get ....

              Comment


              • #8
                Re: aankoop nieuw materiaal

                Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                toon eens een test waar je systeemcamera een betere kwaliteit levert dan een top-DSLR....?
                kijk eens bvb naar dpreview , kun je de toestellen volgens ranking bekijken
                pak maar de beste APS DSLR op de markt ( zal je helpen de pentax k-5) en vergelijk beeldkwaliteit maar eens met een NEX5n.
                Hier heb je een handig tooltje om beelden van toestellen te vergelijken
                The Sony Alpha NEX-5N is the fourth model in Sony's NEX line of APS-C format mirrorless interchangeable lens cameras. Just as the NEX-C3 replaces the NEX-3, the 5N is a direct replacement for its predecessor the NEX-5, using the company's latest 16.1MP CMOS sensor in place of the previous 14MP chip. Although the 5N is nearly indistinguishable from the NEX-5 on the outside (and is bound to be regarded as such by many casual observers), it is actually a very different camera, and one that is worthy of serious attention.


                met dit tooltje kun je toestellen zelf kiezen, ook ISO, je kunt JPEGs' afladen en RAW's en naar eigen goesting bewerken, genoeg mogelijkheden.
                image resource biedt ook veel beeldwerk dat je kunt afladen en vergelijken.

                zet maar eens een DSLR lens naast de panasonic leica summilux 25mm f1,4 of naast de sony zeiss 24mm f1,8 of de sony 50mm 1,8 .......

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop nieuw materiaal

                  LOL :-)

                  ik vergelijk wel met D4 of D700... of met D3s...

                  en neen, je komt er niet...

                  trouwens ,die lenzen die je noemt... minder dan 1000 euro voor alles?
                  www.aeri-photography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop nieuw materiaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                    LOL :-)

                    ik vergelijk wel met D4 of D700... of met D3s...

                    en neen, je komt er niet...

                    trouwens ,die lenzen die je noemt... minder dan 1000 euro voor alles?
                    we zijn wel over APS toestellen bezig he ! de FF systeemcamera's zijn op komst maak je geen zorgen.

                    nex5n +50mm heb je voor 9 a 1000€ met kitlens voor 6 a 700€

                    pana g3 + summilux voor 1100€ met kitlens rond de 400€


                    maar daar is de ts niet naar op zoek hij wilt iets om te starten en daar zijn verschillende opties voor schappelijke prijs die uiteindelijk, en zekers op termijn, beter zijn dan DSLR.
                    Voor de geïnteresseerden is hier heel wat info te vinden over de verschillende modellen
                    Having used all the current crop of Mirrorless cameras extensively, we've prepared a roundup, summarizing their main strengths and weaknesses and highlighted what we believe are the standout cameras in each part of the market.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop nieuw materiaal

                      Een systeemcamera is vooral handig in een sociale omgeving: hij is klein, weegt niet veel, ziet er goed uit en niet beangstigend voor mensen die op de foto gaan.

                      Een DSLR door de stad meenemen, gaat soms een beetje onhandig, maar ziet er wel erg professioneel uit.

                      Als je eerder in de natuur aan het fotograferen bent, ben je toch wel beter af met een iet wat steviger, groter (vooral in de winter, want pak maar eens zo een mini camera in je handen met handschoenen) en een toch iets groter scala aan lenzen.

                      Ik zou dus gaan voor de eerste keuze.

                      Maar, zoals altijd, hebben wij de camera niet vast, maar jij. En jij alleen kan de foto's trekken.
                      Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
                      Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop nieuw materiaal

                        En zo blijft het weer eens stil aan de kant van de TS, draadje starten en dan nog geen reactie geven. Hoeveel keer heb ik dan nu al gezien bij een nieuw geregistreerde ...

                        Een kleine reactie, meer moet dat niet zijn.

                        Comment

                        Working...
                        X