Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D III of 5D II - again, I know

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D III of 5D II - again, I know

    Ik heb een 5D II, maar die moet binnen voor nazicht/herstelling (eigen domme fout).
    Ik kan moeilijk zonder toestel blijven, en had al een tijdje de aankoop van een tweede toestel overwogen. Ik twijfel tussen een tweedehands 1D III of een tweede 5D II.
    Van de 5D II ken ik de kwaliteiten en gebreken, ik zou eventueel opteren voor de 1D III voor de crop en de snellere AF, hoewel ik de laatste vrijwel nooit nodig zal hebben. (modellenwerk, natuur, ...) en omdat een tweedehands 1D III wat goedkoper is dan een nieuwe 5D II. Verder vind ik de grip met extra ontspanknop wel een pluspunt tijdens het werken.

    Ga ik bij de 1D III de zelfde beeldkwaliteit hebben dan bij de 5DII? Da's mijn grootste zorg.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: 1D III of 5D II - again, I know

    Het is misschien niet echt een geschikt antwoord, aangezien je waarschijnlijk op dit moment een toestel wil aangezien je niet zonder toestel wil zitten, maar ik zou wachten op de komende aankondigingen van Canon met betrekking tot hun nieuwe 5D.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: 1D III of 5D II - again, I know

      Ik zou voor de mk III gaan. heb zelf ook een 5D mkII, voorlopig met als 2e toestel een 40D, maar wil deze ook upgraden.
      Ofwel een 7D nieuw, valt mee vran prijs nu...

      Comment


      • #4
        Re: 1D III of 5D II - again, I know

        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
        ... Ga ik bij de 1D III de zelfde beeldkwaliteit hebben dan bij de 5DII?
        Neen !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 1D III of 5D II - again, I know

          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          Het is misschien niet echt een geschikt antwoord, aangezien je waarschijnlijk op dit moment een toestel wil aangezien je niet zonder toestel wil zitten, maar ik zou wachten op de komende aankondigingen van Canon met betrekking tot hun nieuwe 5D.
          misschien doen ze een aankondiging (tussen hier en begin maart wellicht) maar wanneer komt de 5DIII dan effectief beschikbaar, en aan welke prijs?

          Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          Ik zou voor de mk III gaan. heb zelf ook een 5D mkII, voorlopig met als 2e toestel een 40D, maar wil deze ook upgraden.
          Ofwel een 7D nieuw, valt mee vran prijs nu...
          7D neem ik momenteel niet in overweging, IQ is mijn eerste zorg, en denk dat de 7D niet in de buurt komt van de 5DII

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Neen !

          grts
          Sieg
          kort en bondig, mét uitroepteken, ervaringen Sieg?

          Bedankt alvast voor de antwoorden.
          Ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: 1D III of 5D II - again, I know

            En zie, via de zoekfunctie KLIK!

            Comment


            • #7
              Re: 1D III of 5D II - again, I know

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Neen !

              grts
              Sieg
              Slechts deels mee akkoord , de resolutie buiten beschouwing gelaten ben ik van mening dat een 1D3 zeker en vast zich aan de 5D2 kan meten, als het op de donkere partijen aankomt in de foto dan kies ik zelfs voor de 1D. Maar eerlijk is eerlijk resolutie en hoge iso is best fijn op de 5D2 maar als je er al eentje hebt zou ik een 1D3 er naast nemen, aan de huidge tweedehandsprijzen toch nog steeds een dijk van een camera voor dat geld.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: 1D III of 5D II - again, I know

                Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                kort en bondig, mét uitroepteken, ervaringen Sieg?
                Jawel, ik heb hier zelf een 7D, een 5D MK II en een 1D MK IV in gebruik, heb daarvoor nog gewerkt met een 1D MK III, en hoewel de 1D MK IV superieur is op praktisch alle gebied primeert toch de IQ van de 5D MK II boven allen.
                De 7D daarentegen leunt sterk aan tegen de 1D MK III zowel qua bediening als IQ.

                Maar hou er wel rekening mee hetgeen Ryan hierboven schrijft, maak een eerlijke vergelijking tussen de 1D MK III en de 5D MK II, ik lees dikwijls een vergelijk tussen deze toestellen bekeken op 100%.
                Het grote verschil uiteraard is dat je een vergelijk maakt dan tussen 21mp en 10mp !

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 28 februari 2012, 09:16. Reden: Typo
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: 1D III of 5D II - again, I know

                  21 mp zal wel genoeg zijn zeker, voor de rest kan er niks tegenop een ff kwa beeldkwaliteit.

                  grts
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1D III of 5D II - again, I know

                    Juist Eric, typefoutje van mij

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1D III of 5D II - again, I know

                      Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                      misschien doen ze een aankondiging (tussen hier en begin maart wellicht) maar wanneer komt de 5DIII dan effectief beschikbaar, en aan welke prijs?
                      Ja dat is puur giswerk. Ik vermoed, gebaseerd op wat men schrijft, dat hij een van de komende dagen uitgebracht wordt en dat hij er tegen April zou zijn. Als Canon een beetje slim is zetten ze hun prijs rond of onder die van de D800 van Nikon.

                      Blijkbaar zou de 5D II ook in prijs dalen na de release dus misschien is dat dan wel het wachten waard.
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1D III of 5D II - again, I know

                        ik denk dat ik nog een beetje wacht tot hij officieel is aangekondigd, er is blijkbaar (canonrumors) ook een prijsdaling voor de 5DII in het verschiet dan.

                        Ik denk dat het ook een beetje makkelijker wordt praktisch, als ik twee gelijke camera's heb. Batterijen, lader, bediening, ... gewoon breedhoek op ene camera, korte tele op andere en vooruit met de geit.

                        waiting impatiently.

                        Ch.
                        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1D III of 5D II - again, I know

                          Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                          ik denk dat ik nog een beetje wacht tot hij officieel is aangekondigd, er is blijkbaar (canonrumors) ook een prijsdaling voor de 5DII in het verschiet dan.
                          Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik verwacht dat de resterende 5D Mark II's bij een relatief hoge introductieprijs (3500 Euro ????) van de opvolger (5D Mark III ???) niet zullen dalen in prijs. Mensen die de nieuwe camera hebben afgewacht en de introductieprijs te hoog vinden schaffen zich dan nog snel die gouwe ouwe 5D Mark II aan; de resterende 5D Mark II's vliegen de winkel uit en de winkeliers hebben dan geen reden om de prijs te laten zakken.

                          Het kan vriezen en het kan dooien ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1D III of 5D II - again, I know

                            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                            Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik verwacht dat de resterende 5D Mark II's bij een relatief hoge introductieprijs (3500 Euro ????) van de opvolger (5D Mark III ???) niet zullen dalen in prijs. Mensen die de nieuwe camera hebben afgewacht en de introductieprijs te hoog vinden schaffen zich dan nog snel die gouwe ouwe 5D Mark II aan; de resterende 5D Mark II's vliegen de winkel uit en de winkeliers hebben dan geen reden om de prijs te laten zakken.

                            Het kan vriezen en het kan dooien ....
                            denk nie dat het nu nog gaat vriezen, maar wa wil dat dan zeggen hé? ...

                            Ch.
                            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1D III of 5D II - again, I know

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar ik verwacht dat de resterende 5D Mark II's bij een relatief hoge introductieprijs (3500 Euro ????) van de opvolger (5D Mark III ???) niet zullen dalen in prijs. Mensen die de nieuwe camera hebben afgewacht en de introductieprijs te hoog vinden schaffen zich dan nog snel die gouwe ouwe 5D Mark II aan; de resterende 5D Mark II's vliegen de winkel uit en de winkeliers hebben dan geen reden om de prijs te laten zakken.

                              Het kan vriezen en het kan dooien ....
                              Ik hoop dat hetzelfde fenomeen zich niet voordoet bij de 1D MIV die ik ooit eens hoop te kopen. Ik wil geen 3000 euro neertellen voor iets 2e hands met 100.000 clicks op de teller.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X