Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en Sigma EF-500 DG Super flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en Sigma EF-500 DG Super flits

    Zijn er soms nog mensen die deze flits gebruiken op de D70?
    Ik krijg hem maar met moeite aan de praat en geeft dan een foutmelding. De D70 stuurt de zoom in de flits ook niet.
    Iemand enig idee?

    Groeten,
    Erik

  • #2
    De D-70 ondersteunt voor zover ik weet geen D-ttl... zou dat een probleem kunnen zijn? Enkel de SB600 en SB800 zijn daarop echt 100% voorzien in het gamma van Nikon zelf... ik weet wel niet hoe het met andere merken zit.

    Comment


    • #3
      Koen,

      Dat klopt niet echt.
      De Sigma EF-500 DG Super doet alles wat een sb80-dx flits van Nikon doet. Ik gebruik em ZONDER problemen op mijn D1.

      Op de D1 werkt de D-TTL mode dus wel. Op de D70 weet ik het echter niet, mss door de nieuwe I-TTL mode ?

      Comment


      • #4
        Dat was het dus wat ik probeerde te zeggen: Dat de D70 geen D-TTL meer heeft, maar enkel nog i-ttl mode... maar het is al een tijdje geleden dat ik die handleiding gelezen heb, dus het kan zijn dat ik dingen door elkaar haal hoor...

        Comment


        • #5
          De D1, D1X, D1H hebben een totaal andere benadering dan de D100 en D70 en D2H.

          De D70 en D2H hebben nood aan een SB800 voor alle speciale programma's. Flitsers kunnen echter wel in een aantal modi met deze toestellen werken, je mist dan wel het BL filitsen ...

          Tom's D1 gaat veel beter om met de oudere flitsers en dus ook met de andere merken, gewoon omdat de D1 werkt zoals de S2 dat doet ...

          Comment


          • #6
            Alee, ik kan al terug beginnen sparen
            't leven is hard

            Comment

            Working...
            X