Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een tijdje ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een tijdje ...

    Ik zal er wellicht nog een tijdje over doen eer ik de knoop zal doorhakken omtrent de aanschaf van een standaardojectief (zoom in de range van 28 - 70mm). In afwachting kijk ik echt uit naar jullie gewaardeerde adviezen.
    Binnen niet al te lange tijd (zal enigszins afhangen van mijn financiële situatie die zal moet en sporen met jullie goede raad :-))) zal ik zeker overgaan tot de aankoop van een Canon (waarschijnlijk een 7D, eventueel een 60D) (in een vorig leven fotografeerde ik veel met een Nikon FM2, maar door omstandigheden kwam ik gedurende vele jaren niet meer tot fotograferen. Sinds enkele jaren doe ik het met een Canon Ixus en jaaa, de te maken stap zal dus enorm zijn).
    Uiteindelijk zou ik graag extreme macro-opnames willen maken, omdat ik nogal bezig ben met onderzoek aan bryophytes (zeer klein - even googlen :-))), maar ik wil niet gaan lopen vooraleer ik kan gaan en dus kijk ik uit naar een objectief zoals hiervoor aangegeven.
    Ik zou willen uitkijken naar een ietsje meer dan een gewone kitlens. Ik heb voor deze posting nogal wat gelezen op diverse fora en ik leer daaruit dat men op een later tijdstip meestal toch overgaat naar een meer kwalitatieve lens, zodat ik naar mijn aanvoelen een heel goedkope kitlens dan ook beter oversla.
    Als ik dan ook nog eens rondkijk op de site van de producent, dan zie ik dat lenzen met een "IS" meestal beginnen met een diafragma van ongeveer f/4, terwijl deze zonder meestal lichtsterker zijn. Waarschijnlijk is er dus voor het een of het ander wel wat te zeggen.
    Alvast bedankt voor jullie verlangde adviezen.

  • #2
    Re: Nog een tijdje ...

    voor de 7d en de 60d kan ik de EFS 15/85 aanraden. Zij is een stuk beter dan de 17/85 en dat weet ik omdat ik de eerste ondertussen heb doorgegeven en de tweede reeds meer dan een jaar in gebruik heb
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Nog een tijdje ...

      en voor macro is de 100mm 2.8 zeker een goede start. Deze is regelmatig in de aanbod sectie terug te vinden voor rond de 300 à 350 euro.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Nog een tijdje ...

        Als je pas over een tijdje iets wil kopen, moet je kijken wat dan te koop is en niet wat nu te koop is. Wat nu top of the bill is, is misschien over een jaar kompleet achterhaalt of veels te duur.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nog een tijdje ...

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je pas over een tijdje iets wil kopen, moet je kijken wat dan te koop is en niet wat nu te koop is. Wat nu top of the bill is, is misschien over een jaar kompleet achterhaalt of veels te duur.
          Je zal eerst moeten oriënteren voordat je ooit iets kan gaan kopen. En rondneuzen in de mogelijkheden van nu is gratis en kan de latere keuze makkelijker maken. Wanneer je het geld hebt wil je het natuurlijk ook zo snel mogelijk gaan overhandigen aan de winkelier zonder dat je eerst nog lange tijd moet gaan zoeken
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een tijdje ...

            Bedankt voor jullie hulp!
            Ik plan mijn aankoop in de periode april - mei. Ik veronderstel dat het aanbod aan lenzen niet danig zal veranderd zijn, zoals hjanssen in zijn bijzonder leerrijke bijdrage stelt. Enfin ik hoop dat er tegen die tijd nog wel ergens een 135mm te koop zal worden aangeboden, of zou het kunnen dat deze lenzen zelfs van de tweedehandsmarkt zullen verdwenen zijn? (:-))
            Tenslotte nog dit: een collega vestigde vandaag mijn aandacht op de schitterende cursus van Rollin Verlinde en ik denk dat deze cursus (gratis van het internet te halen; misschien niet onbelangijk voor onze Nederlandse vrienden) in eerste instantie een antwoord geeft op de talrijke vragen die ik nog heb. Ik kan hem bij deze aan iedereen warm aanbevelen.
            Nogmaals dank
            J

            Comment


            • #7
              Re: Nog een tijdje ...

              Inmiddels een Pentax K-5 aangeschaft. Ik heb ze zowat allemaal in mijn handen gehad, maar de Pentax beviel me het meest: niet te zwaar, relatief compact en lekker in de hand liggend.
              Enig nadeel, ik kan er niet gaan achter liggen als ze met een Kalasjnikow op me schieten, daar is ie te klein voor. Maar dat komt me niet slecht uit, omdat ik quasi uitsluitend planten zal gaan fotograferen en geen oorlogstaferelen.
              PS er was qua camara's nog steeds hetzelfde te koop als enige maanden voordien :-))))

              Comment


              • #8
                Re: Nog een tijdje ...

                Oorspronkelijk geplaatst door JosseG Bekijk bericht
                Inmiddels een Pentax K-5 aangeschaft. Ik heb ze zowat allemaal in mijn handen gehad, maar de Pentax beviel me het meest: niet te zwaar, relatief compact en lekker in de hand liggend.
                Gefeliciteerd! Kan je ineens beginnen sparen voor een DA35/2.8 limited macro. All round en macro in één compact pakket.

                Oorspronkelijk geplaatst door JosseG Bekijk bericht
                Enig nadeel, ik kan er niet gaan achter liggen als ze met een Kalasjnikow op me schieten, daar is ie te klein voor.
                Met een batterijgrip kan je dat oplossen!

                Oorspronkelijk geplaatst door JosseG Bekijk bericht
                Maar dat komt me niet slecht uit, omdat ik quasi uitsluitend planten zal gaan fotograferen en geen oorlogstaferelen.
                Pas op, als een brem zaadjes begint te schieten kan toch ook best dekking zoeken...

                Oorspronkelijk geplaatst door JosseG Bekijk bericht
                PS er was qua camara's nog steeds hetzelfde te koop als enige maanden voordien :-))))
                De gebeurtenissen in Japan en Thailand hebben de hele industrie aanzienlijke vertragingen doen oplopen. Heeft z'n voor- en z'n nadelen...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment

                Working...
                X