Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussenringen

    ik heb een vaste lens minolta 135mm F2.8 kan ik daar met tussenringen mooie marco opnames mee maken of moet ik een macro lens kopen
    Ik ben beginner en wil dus niet gelijk veel kosten maken
    Last edited by Bert60; 27 februari 2012, 18:58.

  • #2
    Re: Tussenringen

    dat kan.

    om aan echte macro te geraken (1:1) zal je wel redelijk brede tussenringen moeten gebruiken. De lengte die je nodig hebt neemt evenredig toe met het gebruikte brandpunt.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Tussenringen

      Oorspronkelijk geplaatst door Bert60 Bekijk bericht
      ik heb een vaste lens minolta 135mm F2.8 kan ik daar met tussenringen mooie marco opnames mee maken of moet ik een macro lens kopen
      Ik ben beginner en wil dus niet gelijk veel kosten maken
      http://www.sport.fotoport.nl/
      Dat kan inderdaad, welk toestel heb je?
      Oeps, gevonden Sony dus, dan kan je
      hier eens kijken. Hier haal je een 1:1 mee.
      Last edited by RichKE; 28 februari 2012, 08:50.
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: Tussenringen

        Wil je maatstaf 1:1 halen moet de lengte van de tussenringen gelijk zijn aan de brandpuntsafstand van de lens. Je hebt een beetje speling ivm de insteltubus van de lens; zeg dat je plm. 12 cm moet tussenvoegen.
        Je zou twee van die setjes tussenringen op elkaar kunnen plaatsen; echter de mechanische diafragmabediening kan hierdoor worden gehinderd (teveel wrijving en veerweerstand).
        Alternatief is een balgapparaat. Google eens op "sony bellows"

        Groet Hans.

        Comment


        • #5
          Re: Tussenringen

          Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
          Dat kan inderdaad, welk toestel heb je?