Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round lens voor Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-round lens voor Nikon D40

    Ik ben op zoek naar een all-round lens voor mijn oude Nikon D40. Ik heb al een 50 mm 1.8 lens die ik gebruik voor portretten.
    De nieuwe lens zou ik willen gebruiken op reis voor het fotograferen van landschappen, gebouwen en straatzichten maar ook details. Om niet de hele tijd van lens te moeten wisselen, wil ik er eentje met een goede zoom. Mijn budget is vrij beperkt, rond de 200 €.

    Ik heb erg weinig technische kennis en kan dus gerust wat hulp gebruiken.
    Alvast erg bedankt!

  • #2
    Re: All-round lens voor Nikon D40

    Oorspronkelijk geplaatst door leila_foto Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een all-round lens voor mijn oude Nikon D40. Ik heb al een 50 mm 1.8 lens die ik gebruik voor portretten.
    De nieuwe lens zou ik willen gebruiken op reis voor het fotograferen van landschappen, gebouwen en straatzichten maar ook details. Om niet de hele tijd van lens te moeten wisselen, wil ik er eentje met een goede zoom. Mijn budget is vrij beperkt, rond de 200 €.

    Ik heb erg weinig technische kennis en kan dus gerust wat hulp gebruiken.
    Alvast erg bedankt!
    voor pakweg 100€ vind je een erg goed 18-70mm AF-S lensje... prima kwaliteit voor z'n geld! (tweedehands)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: All-round lens voor Nikon D40

      Voor iets meer is een 18-105VR ook zeer interessant.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: All-round lens voor Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Voor iets meer is een 18-105VR ook zeer interessant.
        +1: strak objectiefje met mooi bereik en voor een nog mooiere prijs
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: All-round lens voor Nikon D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Voor iets meer is een 18-105VR ook zeer interessant.
          De 200 euro ga je net niet halen, maar in die prijsklasse, kan je je geen betere aankopen.

          Comment


          • #6
            Re: All-round lens voor Nikon D40

            Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
            De 200 euro ga je net niet halen, maar in die prijsklasse, kan je je geen betere aankopen.
            2dehands makkelijk.
            Ik heb er net een weg gedaan voor 175 euro. Ik was er heel tevreden van, maar ik werk liever met primes.
            Nu vind ik het wel een beetje de verkeerde moment om lenzen te kopen.
            Ze zijn vrij duur, omdat er weinig stock is. (binnen een 1a 2 maanden zou dat beter moeten zijn)
            Ook de wisselkoersen spelen mee, daar zie ik weinig beterschap in voor dit jaar.
            2dehands zijn ze dus ook duurder dan normaal.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment

            Working...
            X