Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser rallyfoto's nachtopnamen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser rallyfoto's nachtopnamen

    Ik heb een flitser nodig om 's nachts rallyauto's te fotograferen. ik heb dus power nodig en bereik. Heb ik dan wel iets aan E TTL? Ben ik dan niet beter af met een manuele flitser?
    Ik ben nieuwe in de fotografie , zeker met flitsers toch..., en ik hoop hier mijn besluit welke ik neem te kunnen vinden... ik kan een manuele kopen met GN58, of eentje met GN 33, maar die heeft wel E TTL...
    Ik vermoed dat ik een manuele moet pakken, maar wil het effe aan de experts voorleggen...

  • #2
    Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

    BTW, ik gebruik een Canon Rebel XSI/450D camera en een 75-300mm telelens.

    Comment


    • #3
      Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

      geen enkele flits zal ver genoeg reiken vanop je camera met de lens die je gebruikt.

      Je kan volledig ttl gaan werken maar dan zal je de duurdere TTL-triggers moeten aanschaffen en de bijhorende duurdere flitsen.

      Ook lijkt mij dit niet aangeraden, je moet dan ook die flits dichter tegen het parcours gaan plaatsen. Dus een vaste plek.
      Ook zullen de chauffeurs je het niet in dank afnemen als je deze laat afgaan recht in hun 'gezicht'.
      Daarbij nog eens het risico geteld dat ze een schuiver maken en dus je materiaal kunnen wegmaaien. Dan spreken we over ± 600 euro in de vuilbak (receiver van PW rond de 200 euro en bvb een canon 580 ex-II aan ± 400 euro).

      Investeer liever in degelijk lichtsterk glas zoals een 70-200 2.8 en ga ietjes dichter staan.
      Jij kan zelf sneller achteruit indien nodig he.
      Ook weet ik niet of je reeds een statief bezit en zoja, welk maar dit zal zeker ook de moeite lonen in dit geval voor rally-fotografie 's avonds. Zorg wel voor een kop dan waarmee je degelijk en makkelijk kan pannen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        geen enkele flits zal ver genoeg reiken vanop je camera met de lens die je gebruikt.

        Je kan volledig ttl gaan werken maar dan zal je de duurdere TTL-triggers moeten aanschaffen en de bijhorende duurdere flitsen.

        Ook lijkt mij dit niet aangeraden, je moet dan ook die flits dichter tegen het parcours gaan plaatsen. Dus een vaste plek.
        Ook zullen de chauffeurs je het niet in dank afnemen als je deze laat afgaan recht in hun 'gezicht'.
        Daarbij nog eens het risico geteld dat ze een schuiver maken en dus je materiaal kunnen wegmaaien. Dan spreken we over ± 600 euro in de vuilbak (receiver van PW rond de 200 euro en bvb een canon 580 ex-II aan ± 400 euro).

        Investeer liever in degelijk lichtsterk glas zoals een 70-200 2.8 en ga ietjes dichter staan.
        Jij kan zelf sneller achteruit indien nodig he.
        Ook weet ik niet of je reeds een statief bezit en zoja, welk maar dit zal zeker ook de moeite lonen in dit geval voor rally-fotografie 's avonds. Zorg wel voor een kop dan waarmee je degelijk en makkelijk kan pannen
        Ik zal nooit frontaal een flits in het aangezicht van mijn helden loslaten, altijd langs de zijkant... maar ik kan de 75-300 ook op 105 of 135 zetten en dat kan de flits toch wel aan hoop ik...
        Dichter staan is soms geen optie, iedere fotograaf kruipt al ze ver mogelijk met ook wel zijn veiligheid als primair doel, maar toen ik dit weekend enkele nachtfotos gemaakt heb met de flits vd camera zelf was het resultaat "leesbaar" maar de collega naast me had wel mooie foto's met zijn 320 flitser, zelf gezien... ik verwacht geen wonderen, donker is donker, maar als ik iets meer flitsvermogen heb, zullen de foto's ook beter uitkomen...
        De vraag is dan manueel of E TTL? ik kan ook GN58 Met E TTL kopen, maar dan zit ik aan een prijs die het voor mij niet meer waard is...dan maar geen nachtfotos....
        Het is of E TTL of GN58 voor die prijs...

        Comment


        • #5
          Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

          Oorspronkelijk geplaatst door johnny de wit Bekijk bericht
          Ik zal nooit frontaal een flits in het aangezicht van mijn helden loslaten, altijd langs de zijkant... maar ik kan de 75-300 ook op 105 of 135 zetten en dat kan de flits toch wel aan hoop ik...
          Dichter staan is soms geen optie, iedere fotograaf kruipt al ze ver mogelijk met ook wel zijn veiligheid als primair doel, maar toen ik dit weekend enkele nachtfotos gemaakt heb met de flits vd camera zelf was het resultaat "leesbaar" maar de collega naast me had wel mooie foto's met zijn 320 flitser, zelf gezien... ik verwacht geen wonderen, donker is donker, maar als ik iets meer flitsvermogen heb, zullen de foto's ook beter uitkomen...
          De vraag is dan manueel of E TTL? ik kan ook GN58 Met E TTL kopen, maar dan zit ik aan een prijs die het voor mij niet meer waard is...dan maar geen nachtfotos....
          Het is of E TTL of GN58 voor die prijs...
          wat heb je aan ettl als het te donker is om te focussen... dan ga je toch manueel werken? en die Ettl die geeft voorflitsjes... intussen is je auto al weg, en heeft je ettl een verkeerde berekening gemaakt...

          natuurlijk moet je hier enkel manueel werken! click
          Dan pas heb je volledige controle over je foto...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

            Ik kan de vraag ook anders stellen... Ik heb geen ervaring met flitsers... Als ik die manuele koop en op 105, maximum dus, zet, moet ik dan nog iets anders instellen, of is het dan gewoon klikken en klaar? Op voorwaarde dat de lens dan niet onder de 105 staat, dan moet ik hem gewoon iets lager instellen, dichter bij de lensmilimeters...
            Ik ben namelijk een automaatfan, vandaar dat ik E TTL wel zie zitten en niet zo van het woord "manueel" houdt bij dit soort dingen.

            Comment


            • #7
              Re: flitser rallyfoto's nachtopnamen

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              wat heb je aan ettl als het te donker is om te focussen... dan ga je toch manueel werken? en die Ettl die geeft voorflitsjes... intussen is je auto al weg, en heeft je ettl een verkeerde berekening gemaakt...

              natuurlijk moet je hier enkel manueel werken! click
              Dan pas heb je volledige controle over je foto...
              Ok duidelijk! HEEEL erg super bedankt, ik lig er al een hele avond, nacht en ochtend op te piekeren... ik koop de manuele!

              Comment

              Working...
              X