Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

    hallo , ik sta op het punt een telelens te kopen , maar ze zeggen dat deze lens niet ga werken in af stand op mijn nikon D40 is dat waar ?
    en graag zou ik de reden willen weten waarom niet zou werken is mijn toestel te oud ofzo
    mvg
    pdjtje

  • #2
    Re: nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

    De AF-G 70-300mm F4-5.6 zal inderdaad niet werken met autofocus op uw D40 omdat deze lens geen ingebouwde focusmotor heeft en uw D40 heeft geen focusmotor in de body.

    Je hebt deze versie nodig op uw D40:

    AF-S 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED VR

    De lens waarvan jij spreekt is een oude versie die wel nog op verschillende plaatsen te koop is tegen een zacht prijsje.

    De nieuwe versie is wel beter. Heeft ook VR en AF-S (focus motor in de lens).

    Comment


    • #3
      Re: nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

      bedankt voor je antwoord !
      spijtig dacht een koopje te kunnen doen , maar niets aan te doen
      ga dan eens na een andere body uit kijken , maar denk dat ik dan wel ga over stappen na canon ?
      want volgens ik hier lees zitten de meeste mensen hier toch wel canon te werken
      van weekend heb ik het ook al mogen horen al een zeer oud toestel is mijn D40 heb nu maar een kitlens kan er niet veel mee doen

      Comment


      • #4
        Re: nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

        Je kunt ook eens kijken naar de 55-200mm G lenzen van Nikon, zeker die met VR is best o.k. en vrij voordelig (zeker tweedehands) aan te schaffen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: nikon AF-G 70-300 f4.5-5.6

          Oorspronkelijk geplaatst door pdjtje Bekijk bericht
          bedankt voor je antwoord !
          spijtig dacht een koopje te kunnen doen , maar niets aan te doen
          ga dan eens na een andere body uit kijken , maar denk dat ik dan wel ga over stappen na canon ?
          want volgens ik hier lees zitten de meeste mensen hier toch wel canon te werken
          van weekend heb ik het ook al mogen horen al een zeer oud toestel is mijn D40 heb nu maar een kitlens kan er niet veel mee doen
          Je D40 is idd al wat ouder maar daarom niet slecht, maar als je met je D40 en een kitlens niet veel kan doen ga je dat met een Canon ook niet kunnen denk ik.
          En het is met de mm's van een kitlens (18/55 oid) dat de meeste foto's kunnen genomen worden, denk maar aan feestjes, stadswandelingen enz.
          Bij mij staat de telezoom er alleszins het minst op, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
          Maar zoals Spanjaart al zei; een Nikon Af-s 55/200 VR is ,zeker tweedehands, goedkoop en goed bruikbaar.

          mvg
          D800 en een goed glasservies

          Comment

          Working...
          X