Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

    Voor de geïnteresseerden : http://www.fotokine.be/olmensezoo26022012/
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

    Dat ziet er zeker voor een relatief lichte superzoom behoorlijk uit!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

      Ik vind dit er erg goed uit zien, complimentje voor het maken van deze foto's.
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

        Prima camera zo te zien (zonder de fotograaf tekort willen doen ).
        Heel scherp, mooie kleuren alhoewel ze mss iets meer diepte hebben.
        Wanneer komt deze in de etelage Francis?
        EDIT: geen idee waarom maar had de laatste foto's gemist. Ik oordeel hier van een laptop maar bij de leeuwen die denk ik gemaakt zijn met grote zoom valt me op dat de scherpte hier toch terugvalt en de bokeh heel blokkerig is. Mogelijks heeft dit deels te maken met het bekijken vanop een laptop.
        Last edited by Sultana; 27 februari 2012, 07:42. Reden: zie EDIT

        Comment


        • #5
          Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Prima camera zo te zien (zonder de fotograaf tekort willen doen ).
          Heel scherp, mooie kleuren alhoewel ze mss iets meer diepte hebben.
          Wanneer komt deze in de etelage Francis?
          EDIT: geen idee waarom maar had de laatste foto's gemist. Ik oordeel hier van een laptop maar bij de leeuwen die denk ik gemaakt zijn met grote zoom valt me op dat de scherpte hier toch terugvalt en de bokeh heel blokkerig is. Mogelijks heeft dit deels te maken met het bekijken vanop een laptop.
          Zal ni aan je laptop liggen. Is de limiet van de camera.. grijs weer (in ieder geval weinig licht) , lange brandpunt afstand waarschijnlijk gecombineerd met hoge iso.. niet echt ideaal voor camera's met kleinere sensor. Typisch voorbeeld van de limieten van dit soort camera. (en dan bewegen de beesten nog minimaal)
          Als je relativeert valt het nog mee.
          Last edited by Funcky; 27 februari 2012, 08:47.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Prima camera zo te zien (zonder de fotograaf tekort willen doen ).
            Heel scherp, mooie kleuren alhoewel ze mss iets meer diepte hebben.
            Wanneer komt deze in de etelage Francis?
            EDIT: geen idee waarom maar had de laatste foto's gemist. Ik oordeel hier van een laptop maar bij de leeuwen die denk ik gemaakt zijn met grote zoom valt me op dat de scherpte hier toch terugvalt en de bokeh heel blokkerig is. Mogelijks heeft dit deels te maken met het bekijken vanop een laptop.
            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Zal ni aan je laptop liggen. Is de limiet van de camera.. grijs weer (in ieder geval weinig licht) , lange brandpunt afstand waarschijnlijk gecombineerd met hoge iso.. niet echt ideaal voor camera's met kleinere sensor. Typisch voorbeeld van de limieten van dit soort camera. (en dan bewegen de beesten nog minimaal)
            Als je relativeert valt het nog mee.
            Jammer maar hij stelt mij toch ook een beetje teleur hoor
            Op het eerste zicht inderdaad mooie scherpe foto's maar als je beter kijkt (zoom/zwaar bewolkt) valt ie wat tegen. Deze wordt het dus niet, jammer...
            Toch leuke foto's, zeker van mr. de uil.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras

              Jammer maar hij stelt mij toch ook een beetje teleur hoor
              Op het eerste zicht inderdaad mooie scherpe foto's maar als je beter kijkt (zoom/zwaar bewolkt) valt ie wat tegen. Deze wordt het dus niet, jammer...
              Toch leuke foto's, zeker van mr. de uil.
              Tja, op 620 mm, slecht weer, hogere iso's, los uit de hand, voor een bridge zeker niet slecht... Met een Nikon. 600mm en een D3s gaat het resultaat beter zijn, dat weet ik ook wel, maar dan ben je ook wel 10.000€ kwijt he... je kan moeilijk van een bridge verwachten dat deze dezelfde resultaten behaalt als de hierboven vernoemde configuratie
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Tja, op 620 mm, slecht weer, hogere iso's, los uit de hand, voor een bridge zeker niet slecht... Met een Nikon. 600mm en een D3s gaat het resultaat beter zijn, dat weet ik ook wel, maar dan ben je ook wel 10.000€ kwijt he... je kan moeilijk van een bridge verwachten dat deze dezelfde resultaten behaalt als de hierboven vernoemde configuratie
                Ja, ik betrap mezelf er ook meermaals op dat ik elke foto vergelijk met eentje die uit een high-end reeks komt. Zelf een eens bridge van Panasonic aangeschaft met superzoom, mooi toestel maar ik was steeds aan het vergelijken met mijn foto's die uit de reflex komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Tja, op 620 mm, slecht weer, hogere iso's, los uit de hand, voor een bridge zeker niet slecht... Met een Nikon. 600mm en een D3s gaat het resultaat beter zijn, dat weet ik ook wel, maar dan ben je ook wel 10.000€ kwijt he... je kan moeilijk van een bridge verwachten dat deze dezelfde resultaten behaalt als de hierboven vernoemde configuratie
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Ja, ik betrap mezelf er ook meermaals op dat ik elke foto vergelijk met eentje die uit een high-end reeks komt. Zelf een eens bridge van Panasonic aangeschaft met superzoom, mooi toestel maar ik was steeds aan het vergelijken met mijn foto's die uit de reflex komen.
                  Klopt! Een mens geraakt hier verwend natuurlijk met al die prachtige foto's op het forum...
                  Het maakt de keuze er niet gemakkelijker mee, grote hamvraag blijft steeds koop/heb ik wel de goede/juiste?
                  Na jaren een analoge slr (Pentax) gehad te hebben overgestapt naar een bridge van Olympus. Ondertussen wel wat gedateerd maar toen met x18 helemaal niet slecht. Maar een mens wil altijd naar iets beter streven. Tuurlijk, wat wil je er mee doen is dan de tweede grote vraag en de prijs wat je er wil/kan aan geven.
                  Voor een dslr gaan? Misschien de Nex 5n? Of gaat het "maar" terug een bridge worden? Welke dan? Nikon Coolpix P500? De Canon PowerShot SX40 HS misschien? Tjonge tjonge tjonge wat moeilijk zeg.
                  Toch veel plezier met jullie keuze.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Tja, op 620 mm, slecht weer, hogere iso's, los uit de hand, voor een bridge zeker niet slecht... Met een Nikon. 600mm en een D3s gaat het resultaat beter zijn, dat weet ik ook wel, maar dan ben je ook wel 10.000€ kwijt he... je kan moeilijk van een bridge verwachten dat deze dezelfde resultaten behaalt als de hierboven vernoemde configuratie
                    Tuurlijk, daarom.. je moet dat kunnen relativeren.
                    Hoeft natuurlijk niet direct een D3 met 600 erbij te halen, een bv. G3 (pana) met 300 mm zal ook al veel beter resultaten opleveren.. maar die combi is ook nog altijd duurder en minder flexibel dan je Fuji. ( tele vs. zoom-groothoek-tele )
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Voor de geïnteresseerden : http://www.fotokine.be/olmensezoo26022012/
                      Nogal altijd Fujifilm Francis?
                      Mijn S2 heb ik ook nog.
                      En die maakt ferm foto's....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Nogal altijd Fujifilm Francis?
                        Mijn S2 heb ik ook nog.
                        En die maakt ferm foto's....
                        Ja hier ook nog een paar van die toestellen.
                        Fujifilm FinePix S5 Pro
                        Fujifilm FinePix F10

                        Beide toestellen nog steeds in gebruik.
                        Men mag zeggen en beweren wat men wil, maar hun techniek die ze toepassen op de CCD was van de boveste plank en daar konden Canon, Nikon wel een puntje aan zuigen.
                        Fujifilm FinePix S3 Pro en Fujifilm FinePix S5 Pro waren de toestellen bij uitstek om huwelijken te doen vanwege hun HDR-bereik zonder dat je moest gaan knoeien met één of ander fotobewerkingsprogramma.
                        Technologisch heel sterk, economisch eerder een ramp en zeker wat betreft hun verkoopsbeleid. Afhankelijk van de body's van Nikon waar ze hun CCD en soft in stoppen was er altijd een serieuse slip eer er renovaties de wereld konden worden in gestuurd. De Nikon-body's kwamen tenslotte maar ter beschikking wanneer Nikon hun aanvraag konden bij benen. D200-kast werd bv gebruikt voor de S5 Pro
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                          Ik heb de X-S1 een uurtje in mijn handen gehad bij Saturn in Wilrijk. Eerste indruk WOW !
                          Op afbeelding, papier of achter een vitrine zou je denken.. mmm de zoveelste plastieken camera.
                          Wel niks is minder waar. Het is niet de bouwkwaliteit van de zoveelste instap DSLR a la Canon 550-600D of Nikon 3-5000 serie.
                          Nee.. dit is stevig spul volledig met rubber bekleed en die uitzonderlijk goed in de hand ligt.
                          De bediening is heel zacht en soepel zonder speling op de bedieningsknoppen.
                          Uitstekend kantelbaar LCD en de EVF behoort tot de beste die ik al gezien heb met heel goede kleuren. De manuele zoomlens werkt ook soepel.
                          Het toestel ligt voortreffelijk in de hand dankzij de goede gesculptureerde vormgeving en de rubberen bekleding.
                          Ik had spijtig genoeg geen geheugenkaart bij en ik heb dus juist maar kunnen controleren via het LCD scherm en het ingebouwd geheugen.
                          kortom ... een zeer goede eerste indruk en ik denk voor degenen die zo'n superzoom-camera zoeken dat deze X-S1 een serieuze kandidaat is.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                            Ondertussen heb ik het toestel al wat meer gebruikt, nog altijd heel tevreden maar bij indoor shooting zou ik toch de optionele flits aanschaffen, die is een stuk krachtiger dan de ingebouwde . . . deze lijkt me ideaal : http://www.cameranu.nl/nl/flitsers/f..._22394_187684/
                            Last edited by Franciskine; 13 mei 2012, 11:08.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met de nieuwe Fujifilm FinePix X-S1 naar de Olmense Zoo

                              Dat klopt, de optionele flitser EF-42 is perfect, krachtig maar ook subtiel als het moet. Ik heb de Fujifilm FinePix X-S1 inclusief de EF-42 al 2 maanden en ben er heel tevreden over.

                              Comment

                              Working...
                              X