Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

    Hallo iedereen.

    Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn 18-55 kitlens van canon. Deze zit op een canon 550 D.

    Ik heb een budget van ongeveer 500 euro. Het is de bedoeling dat ik een telelens zou kopen met de bedoeling om meer flora te fotograferen. Fauna zou ook tot de mogelijkheden maar daar liggen niet mijn focussen.

    Nu ben ik op diverse website lezen tegen gekomen die volgend mij aan mijn verwachtingen voldoen. Maar ik versta niet altijd het verschil tussen de lenzen.

    Kan iemand mij helpen uit te leggen wat precies het verschil is tussen onderstaande lenzen.

    Canon EF 70 - 300 IS USM
    Canon EF 75 - 300 f4.0 - 5.6 III USM

    Zijn er alternatieven bij Tamron of Canon?

    Alvast bedankt.
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

    De Canon 75-300 is een ouder ontwerp, en die scoort optisch niet al te best (om het voorzichtig te zeggen).

    De 70-300 IS is wel goed, en als je bij Canon een goedkoper alternatief zoekt, dan is er nog de EF-S 55-250 IS die volgens de meeste gebruikers ook vrij goed presteert.

    Bij Tamron heb je de 70-300 VC, dat is de nieuwste versie van de 70-300 lenzen van Tamron, en die zou ook heel goed moeten zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

      Prachtig lenske voor zijn prijs, geen L lens maar toch zeer tevreden over, de VC(IS) werkt zeergoed!


      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

      Comment


      • #4
        Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

        De Tamron is inderdaad een goede lens en ik ben er zeer tevreden over.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

          Beste,

          Als jullie konden kiezen tussen volgende lenzen, welke zou je kiezen? Ongeacht budget maar wel rekening houdend met de eerste post.

          - TAMRON AF 70-300MM F4-5.6 DI LD MACRO 1:2 (CANON)
          - TAMRON 70-300 MM VC
          - CANON EF 70-300MM F/4-5.6 IS USM
          - CANON EF-S 55-250MM F/4-5.6 IS

          Groeten
          Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

          Comment


          • #6
            Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

            De eerste zou ik zeker niet nemen, want die is optisch een heel stuk minder dan de andere.

            De laatste is de "low budget" lens die behoorlijk presteert, de tweede en de derde presteren volgens de meeste tests bijna hetzelfde.

            Ik heb die lenzen zelf nooit gebruikt, buiten de eerste, daarmee heb ik ooit een paar foto's gemaakt en daaraan was duidelijk te zien dat het geen top-lens is...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
              Hallo iedereen.

              Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn 18-55 kitlens van canon. Deze zit op een canon 550 D.

              Ik heb een budget van ongeveer 500 euro. Het is de bedoeling dat ik een telelens zou kopen met de bedoeling om meer flora te fotograferen. Fauna zou ook tot de mogelijkheden maar daar liggen niet mijn focussen.
              Bij flora denk ik al snel aan een macro-objectief zoals de EF-S 60 mm en EF 100 mm van Canon ..... Voor het fotograferen van bloemen en planten heb je hier mogelijk meer aan dan aan de door jouw genoemde zoom-objectieven, al hangt en ander natuurlijk ook af van je stijl van fotograferen.

              Comment


              • #8
                Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                Bij flora denk ik al snel aan een macro-objectief zoals de EF-S 60 mm en EF 100 mm van Canon ..... Voor het fotograferen van bloemen en planten heb je hier mogelijk meer aan dan aan de door jouw genoemde zoom-objectieven, al hangt en ander natuurlijk ook af van je stijl van fotograferen.
                Als je kijkt op de links (vooral facebook) kan je al wat foto's zien van mezelf.

                Alvast bedankt voor info
                Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                  Ik zou iets op je budget toeleggen en voor de Tamron 70-200 f2.8 gaan (of deze tweedehands kopen en budget overhouden).
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                    Als 200mm f/4 voor u voldoende zijn dan ietsje bijleggen en zeker voor DEZE gaan.

                    Maar van DEZE canon is niets dan goeds over te lezen (en dat is ze ook), ik heb die ook en beter voor die prijs bestaat echt niet.
                    Twee nadelen, het voorste element draait en dus draait een pola filter mee, en je kunt ze niet gebruiken op een FF.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                      hallo

                      heeft er iemand een voorbeeld (weet van een voorbeeld) van het verschil tussen 250 en 300 mm?

                      is er daar groot verschil tussen?

                      grtz
                      Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                        Hier (KLIK) is er simulator te vinden.
                        Op de Duitse site van Sigma is er ook een simulator te vinden.
                        Kies daar eerst voor Objektive ==> Direktauswahl, kies gelijk welk objectief en rechts zal je enkele icoontjes zien.
                        klik dan op de Brennweitensimulator.

                        Viel Glück.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                          hallo

                          heeft er iemand een voorbeeld (weet van een voorbeeld) van het verschil tussen 250 en 300 mm?

                          is er daar groot verschil tussen?

                          grtz
                          Niet de moeite, is amper zichtbaar.
                          Wil je meer tele, ga voor het dubbele.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Bij Tamron heb je de 70-300 VC, dat is de nieuwste versie van de 70-300 lenzen van Tamron, en die zou ook heel goed moeten zijn.
                            Als je voorbeeldfoto's zoekt, klik dan maar eens op mijn onderschrift.
                            En elke test zegt dat de lens nog beter op een Canon "werkt" dan op een Nikon.
                            Maar inderdaad, als 200 mm genoeg is kies dan een Canon 70 -200. (welke dan ook )
                            Groeten,
                            Johan
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik zie de bomen door het bos niet meer! Wie kan helpen?

                              Overtuigende voorbeelden.....

                              Comment

                              Working...
                              X